جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
استفاده از جي‌ميل به عنوان يک ابزار مديريت ارتباط با مشتري
-(8 Body) 
استفاده از جي‌ميل به عنوان يک ابزار مديريت ارتباط با مشتري
Visitor 827
Category: کامپيوتر
همکاران سيستم- نرم‌افزارهاي مديريت ارتباط با مشتري ابزارهايي قوي و موثر براي بازاريابي و کمپين‌هاي تبليغاتي شرکت‌ها هستند که مجموعه فعاليت‌هاي موردنياز در اين زمينه را مديريت و ساماندهي مي‌کنند. اما شما با استفاده از مجموعه ابزارهاي رايگان گوگل نيز مي‌توانيد يک سيستم مديريت ارتباط با مشتري (CRM) بسيار ساده توليد کنيد.

هم اکنون ارسال ايميل به يکي از روش‌هاي اصلي برقراري ارتباط تبديل شده است. اگر شما يکي از کاربران جي‌ميل باشيد، با بررسي گزينه‌هايي که جي ميل در اختيارتان مي‌گذارد، مي‌توانيد يک راه ساده و سريع براي دستيابي به يک سيستم شبيه CRM بيابيد.

فهرست تماس‌ها

جي‌ميل داراي پايگاه داده‌هاي تماس‌هاي شماست که اطلاعات افرادي که شما به فهرست خود اضافه مي‌کنيد را به صورت خودکار ثبت و ذخيره مي‌کند. شما مي‌توانيد از اين طريق، علاوه بر ايميل و اسامي افراد مورد نظر، اطلاعات بسياري را از روي فايل‌ها و سيستم‌هاي ديگر آپلود کنيد. هر چند شايد ظاهر چندان جذابي نداشته باشد اما به اندازه‌اي که شما نياز داريد کارکرد دارد. وقتي شما اطلاعات تماس فردي را وارد مي‌کنيد مي‌توانيد آن را به قرارهاي ملاقات خود در تقويم گوگل نيز اضافه کنيد و در ميان فهرست تماس‌ها جستجو کنيد.

گروه‌ها

يکي از راه‌هاي استفاده از پايگاه داده فهرست تماس‌هاي جي‌ميل به عنوان يک ميني ابزار CRM، استفاده از قابليت تماس‌هاي گروهي است. با ايجاد گروه‌هاي مجزا از جمله گروه مشتريان، روزنامه نگاران، فروشندگان و شرکاي استراتژيک، مي‌توانيد فهرست تماس‌هاي خود را به شکل موثري دسته بندي کنيد و حتي کمپين‌هاي ايميلي براي هر گروه طراحي کنيد.

فولدرهاي شاخه‌اي

راه ديگري که براي پيگيري و دنبال کردن اطلاعات در جي ميل وجود دارد، استفاده از فولدرهاي ايميلي براي تماس با گروه‌هاي خاص است. به عنوان مثال، اگر فولدري مخصوص مشتريان خود درست کرده‌ايد، مي‌توانيد فولدر ديگري نيز درون آن ايجاد کنيد که مختص مشتريان ويژه و کليدي شما باشد. در اين صورت مي‌توانيد با انجام تنظيمات لازم، کاري کنيد که ايميل مربوط به هر مشتري در فولدر مخصوص به خود قرار گيرد و به اين ترتيب دسترسي شما به آن‌ها آسان‌تر شود.

Rapportive

استفاده از افزونه‌هاي رايگان نيز مي‌تواند به قوي‌تر شدن سيستم CRM جي ميلي شما کمک کنند. Rapportive ابزاري است که اطلاعات رسانه‌هاي اجتماعي را به سوابق تماس‌هاي شما اضافه مي‌کند. با استفاده از اين امکان شما به صورت خودکار مي‌توانيد اطلاعات فيس بوک و لينکد-اين فهرست تماس‌هاي خود و يا افرادي که از آن‌ها ايميل دريافت مي‌کنيد را بر روي نوار سمت راست صفحه جي ميل خود مشاهده کنيد.

بومرنگ

افزونه قابل استفاده ديگري که ممکن است براي شما جالب توجه باشد، بومرنگ (Boomerang) است. با استفاده از اين قابليت مي‌توانيد ايميل‌هاي خود را کمي هوشمند‌تر کنيد. براي مثال مي‌توانيد ايميل‌هاي خود را طوري تنظيم کنيد که هنگامي که شما ايميلي ارسال مي‌کنيد و از فرستنده آن پاسخي دريافت نمي‌کنيد، پس از مدت چند روز آن ايميل به صندوق شما بازگردد.

البته برنامه‌هاي بسيار ديگري نيز وجود دارند که با جي ميل و مجموعه Google Apps يکپارچه مي‌شوند. به عنوان مثال، برنامه Mavenlink مي‌تواند همين سيستم CRM جي‌ميلي شما را را به يک مجموعه کامل از مديريت کار، پروژه و همکاري‌ها تبديل کند.

داشتن ابزارهاي کامل با تمام امکانات خوب است اما گاهي راهکارهايي ساده با استفاده از ابزارهايي که در اختيار داريد حلال مشکلات شماست.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image