جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
افزايش کوچ کاربران به جي ميل
-(2 Body) 
افزايش کوچ کاربران به جي ميل
Visitor 866
Category: کامپيوتر
ماريسا ماير مديرتوليد بخش جست وجوگر شرکت گوگل از سال 1999 به اين شرکت پيوست و هم اکنون يکي از موفق ترين مديران اين شرکت محسوب مي شود. به گفته او در يک مطالعه جديد مشخص شده است کاربراني که پيشتر در سايت هاي ياهو و MSN مشترک بودند امروز از سرويس Gmail بسيار احساس رضايت مي کنند و آمارهاي رسيده نشان مي دهد بيشتر مخاطبان دو سايت ياهو و MSN به سمت گوگل روي آورده اند. در يک بررسي ديگر گفته شده کاربران از نتايج جست وجوهاي گوگل رضايت بيشتري دارند و معتقدند سايت اينترنتي گوگل آنها را بيش از ديگر جست وجوگرها به کليدواژه ها نزديک مي کند.

گوگل همه اهداف خود را با اهداف کاربران هماهنگ مي کند. اين شرکت در اصل دنبال آن است که هرآنچه کاربران در اينترنت جست وجو مي کنند و نياز دارند را بتواند در جست وجوگر بزرگ گوگل بگنجاند. اگر گوگل بخواهد ارتباطات واقعي ميان نظرات مختلف را پيدا کند تفاوت هايي را که بين ديدگاه هاي مختلف افراد مشابه در مورد نتايج حاصل از جست وجوهاي گوگل وجود دارد را درخواهد يافت. اين اختلاف نظرها و تفاوت ها مي تواند شامل موارد زير شود: بين نتايج منتشر شده چه اندازه فضاي سفيد وجود دارد؟ در بخش مجزايي که در سمت راست صفحه گوگل ظاهر مي شود چه اطلاعاتي منتشر شده است؟ کلماتي که در هر خط پررنگ تر نمايان شده اند چه بار معنايي دارند و آنهايي که به صورت عادي منتشر شده اند چه اندازه ما را براي رسيدن به اهداف مان کمک مي کنند؟ و...
آنچه که کارشناسان ما امروز اعلام مي کنند اين است که کاربران حتي به کوچک ترين اطلاعات منتشر شده در صفحات گوگل هم توجه مي کنند و آنها را به دقت مورد بررسي قرار مي دهند.

شرکت گوگل براي انتشار تبليغات در سمت راست صفحات خود، برجسته کردن کليدواژه هاي جست وجو شده و کلمات مرتبط به آن، انتشار مطالب مرتبط با توجه به اولويت آنها و... سياست هاي خاصي را اتخاذ مي کند. ماير در اين باره توضيح مي دهد: «من فکر مي کنم اين مساله براي بسياري از کاربران نيز سوالاتي را ايجاد کرده که گوگل با چه سياست هايي اين تبليغات را منتشر مي کند. بايد بگويم ما براي انتشار کوچک ترين پيام تبليغاتي تحقيقات گسترده اي را انجام مي دهيم و سعي مي کنيم پيش از تبليغ ديگر شرکت ها، نظر مخاطبان خود را هم بدانيم. اين مساله تنها مربوط به آگهي ها و تبليغات نمي شود، بلکه ما حتي براي برجسته کردن کلمات يا خط کشيدن زير کلمات به خصوص نيز مطالعات گسترده اي را انجام مي دهيم. در برخي مواقع کارشناسان ما زير پيام هاي بازرگاني يک خط باريک مي کشند. اين مساله نشان مي دهد اين آگهي اهميت بيشتري دارد و کاربران مي توانند با کليک روي آن اطلاعات بيشتر را دريافت کنند. آنچه امروز ذهن من و تمام همکارانم را به خود مشغول کرده مربوط به کاربراني مي شود که به تازگي با اينترنت آشنا شده اند و براي اولين بار مي خواهند يک کليدواژه را در گوگل جست وجو کنند. اگر صفحات اينترنتي ما به درستي طراحي نشده باشند و استفاده از ابزارها نيز ملزم به طي کردن يک فرآيند پيچيده باشد، به طور حتم اين افراد نتيجه مورد نظر از جست وجوهاي خود دريافت نخواهند کرد.

براي مثال وقتي يک کاربر تازه کار با ليست بلندي از اطلاعات در مورد يک کليدواژه مواجه مي شود، براي دريافت اطلاعات مورد نياز خود روي همه لينک ها کليک مي کند و اين امر موجب مي شود احتمال انتشار ويروس ها و برنامه هاي مخرب کامپيوتر وي افزايش يابد ولي گوگل صفحات خود را به گونه اي طراحي کرده که تازه کاران اينترنتي هم با آن احساس راحتي مي کنند و کمتر با مشکلي مواجه مي شوند.»گوگل در طول فعاليت خود همواره سعي کرده است کاربران را به طور درست هدايت کند و به واسطه آگهي هاي خود آنها را گمراه نکند. آنچه در سناريوي گوگل آمده نشان مي دهد از تمام نتايجي که پس از جست وجو در يک صفحه منتشر مي شود، برخي از لينک ها مربوط به شرکت هاي بزرگي مي شود که با گوگل قرارداد دارند. البته اين لينک ها به صورتي منتشر مي شوند که کاملاً با آنچه جست وجو شده در ارتباطند و به همين خاطر کاربر را گمراه نمي کنند. کاربراني که از گوگل استفاده مي کنند تا به اطلاعات مورد نظر خود دسترسي پيدا کنند معمولاً در سه يا چهار لينک اول نتيجه مي گيرند. اين در حالي است که لينک شرکت هايي که با گوگل در ارتباط هستند معمولاً در رده هاي پايين تر قرار مي گيرد و اين امر موجب مي شود کاربران هيچ نگراني براي سردرگمي در اينترنت نداشته باشند.
اين مساله اي است که غول جست وجوگرهاي اينترنتي جهان همواره به آن انديشيده است. مديران و کارشناسان گوگل همواره سعي کرده اند به نوعي تبليغات و آگهي هاي سايت را کمتر کنند اما جدا از درآمدهايي که اين آگهي ها مي توانند براي گوگل داشته باشند، برخي کاربران هستند که به دنبال اين آگهي ها مي گردند تا بتوانند کالاهاي مورد نيازشان را تهيه کنند. از اين رو محدود کردن تبليغات به اندازه زياد مي تواند نتايج نادرستي را پيش رو داشته باشد.

به هر حال تبليغاتي که در گوگل منتشر مي شود با مطالب موجود در صفحات ارتباط تنگاتنگي دارد و گوگل سعي مي کند آگهي ها را متناسب با نيازهاي کاربران روي سايت خود بگذارد.

گروه تبليغات بزرگ ترين موتورجست وجوي اينترنتي جهان که Smart Ads نام دارد، شبانه روزي کار مي کند تا مخاطبان از آگهي هاي سايت گوگل هم راضي باشند. امروزه در شرکت گوگل گروه هاي مختلفي وجود دارند که هر يک از آنها بخشي از وظايف اين سايت را برعهده گرفته اند. شرکت گوگل براي افزايش انگيزه و کارايي در کارکنان، هر ساله به بهترين گروه خود جايزه 10 ميليون دلاري اعطا مي کند. بد نيست بدانيد گروه آگهي هاي شرکت گوگل به واسطه فعاليت هاي ارزنده اي که انجام داده اند از اولين شرکت هايي بوده اند که اين جايزه را دريافت کرده اند و همچنان به عنوان يکي از فعال ترين گروه هاي گوگل محسوب مي شوند.گوگل براي نمايش تصاوير در صفحات خود با توجه به کيفيت تصاوير بخش فوقاني صفحه را جدا مي کند و اين در حالي است که دو سايت ياهو و MSN اين کار را نمي کنند. بخش فوقاني صفحات اينترنتي گوگل
33 درصد کل صفحه را به خود اختصاص مي دهد و اين در حالي است که رقم ياد شده براي سايت ياهو به 14 درصد مي رسد. گوگل براي طراحي اين صفحه مذاکرات فراواني را در گروه کارشناسي خود انجام داده و به جاي آنکه اين فاصله را با درصد حساب کند، آنها را با پيکسل محاسبه کرده است. تفاوت در اين بخش به معني برتري از سايت گوگل نيست، بلکه اين شرکت اين اندازه را با توجه به موقعيت و وضعيت سايت خود سنجيده است. به هر حال استانداردي که ما هم اکنون براي نمايش سايت خود در نظر گرفته ايم 600
در 800 است. با توجه به مطالعاتي که ما انجام داده ايم، استاندارد بين المللي براي نمايش صفحات اينترنتي 1024 در 768 است.

در اين ميان در بررسي اخير مشخص شد بيش از 30 درصد مخاطبان گوگل صفحات اينترنتي را با کيفيت 600 در 800 مشاهده مي کنند. با اين وجود، ايده آل براي گوگل اين است که همه مخاطبان آن صفحات اين سايت را در اندازه 1024 در 768 مشاهده کنند. اين مساله باعث مي شود هرآنچه گوگل براي مخاطبان خود تهيه کرده با کيفيت بالاتر نشان داده شود. هم اکنون مهندسان ما گوگل را طوري طراحي کرده اند که کاربران مي توانند آن را در دو حالت 600 در
800 يا 1024 در 768 مشاهده کنند.


گوگل در همه اين سال ها کوشيده است همچنان تبليغات را به عنوان منبع اصلي کسب درآمد خود قرار دهد. در برخي مواقع ديده مي شود گوگل بنرهاي تبليغاتي بزرگي را روي سايت خود مي گذارد ولي بايد توجه داشت تبليغاتي که همواره در سمت راست يا پايين سايت گوگل قرار گرفته بيشترين پول را براي آنها به همراه آورده است. علاوه بر اين روزانه درآمدهاي اندکي نيز از سايت هاي شريک گوگل به اين شرکت اختصاص مي يابد و باعث تقويت هرچه بيشتر اين موتورجست وجوي اينترنتي مي شود. بر اين اساس اصلاً نيازي نيست کاربران نگران منافع خود در سايت اينترنتي گوگل و به خطر افتادن منابع مالي اين شرکت باشند.

منبع: Google.com
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image