|
الکامپ: راضي و ناراضي در کنار هم
-(0 Body)
|
الکامپ: راضي و ناراضي در کنار هم
Visitor
969
Category:
کامپيوتر
شلوغ اما بي سر و صدا. نه خبري از غرفههاي خوراکي است که هر ساله به يکي از مکانهاي شلوغ نمايشگاه الکامپ تبديل شده بود و نه خبري از صداي موسيقي پرهيجان که از بلندگوهاي نمايشگاه پخش ميشد. در الکامپ هفدهم جاي غرفههاي خوراکي را غرفههاي شرکتهايي از جمله جيرينگ همراه اول، وايمکس مبيننت و شرکتهاي اينترنتي گرفتهاند که سعي ميکنند با قرعه کشي و ارائه برگههاي تخفيف، بازديدکنندگان را به طرف خود جلب کنند و به جاي موسيقي پرهيجان هم هر از گاهي يک گوينده با صدايي خشک و جدي تبليغات شرکتها را ميگويد. الکامپ هفده ساله در فضايي بالغ بر 48 هزار مترمربع و با حضور 571 شركت داخلي و 57 شركت خارجي برگزار ميشود. برگزارکنندگان اين دوره از نمايشگاه نوآوريهاي نمايشگرهاي انتخاباتي وزارت كشور، رونمايي از رسانههاي مجازي، رونمايي از خدمات دولت الكترونيكي و افتتاح شبكه شباب را از جمله ويژگيهاي بزرگ و برتر اين نمايشگاه نسبت به دور قبل معرفي ميکنند. ايران الکامپ 2011 به عنوان بزرگترين رويداد فناوري اطلاعات کشور با شعار «ايران الکامپ؛ آينده امروز» تا 22 آذر و از ساعت 9 الي 16 در محل دائمي نمايشگاه بينالمللي ميزبان علاقه مندان حوزه فناوري اطلاعات کشور است. سالنهاي شماره 38A و 27 مربوط به دولت الکترونيک و تجارت الکترونيک، سالنهاي 6 و 7 مربوط به شبکه، امنيت، اينترنت، خدمات ICT و رسانههاي مجازي، 31A,B،35، 38 مربوط به الکترونيک و سختافزار، سالنهاي 40، 40A، 41A,B، 44-1 و 44-2 مربوط به بخش نرمافزار، تجهيزات شناسايي و مکانيابي راديويي از جمله اصليترين سالنها وبخشهاي الکامپ هفدهم هستند. به دنبال محصولات نوين اگر از ترافيک پارکينگ نمايشگاه بينالمللي عبور کرديد و به سالنهاي نمايشگاه رسيديد حتما قبل از ورود به سالنها مراقب موکتهاي قرمز تاخورده و پستي و بلندي داخل سالنها باشيد که باعث زمين خوردنتان نشود. وقتي صحبت از نمايشگاه بينالمللي ميشود سريع به اين فکر ميکنيد که قرار است چه محصولات تکنولوژيک نويني براي اولين بار در اين نمايشگاه رونمايي شود، اما همين که پايتان به غرفهها ميرسد ميفهميد که خبري از دستگاههاي ديجيتالي جديد نيست و بيشتر محصولاتي هم که در نمايشگاه ديده ميشود همان محصولاتي است که پيش از اين در جهان و حتي در پاساژهاي کامپيوتري ميتوانيد پيدا کنيد. حتي در اين دوره از نمايشگاه خبري از غرفههايي که به شکل جزيرهاي کنار هم قرار گرفته بودند و با استفاده از نمايشگرهاي بزرگ بازديدکنندگان زيادي را به سمت خود جذب ميکردند هم نيست. شرکت آونگ که در زمينه تجهيزات کامپيوتري فعاليت ميکند در اين نمايشگاه سريعترينهاردديسک دنيا به نام sh12 و سه مدل فلش درايو جديد ADATA را به نمايش گذاشت.هاردديسک SH12 از پورت USB 3.0که داراي سرعت 5 گيگابايت بر ثانيه است بهره ميبرد. اين مدل داراي بدنه ضد خش و براق بوده و طراحي آن بسيار کوچک و باريک است. ظرفيت اينهارد ديسک به 500 گيگا بايت و يک ترابايت ميرسد. آونگ همچنينهارديسکهاي جديد USB3.0 ديگري با نامهاي SH14و NH13 را در اين نمايشگاه به نمايش گذاشت اينهارد ديسکها نيز در سه مدل 500 و 750 گيگا بايت و 2 ترابايتي عرضه ميشوند. سالن 7 هم يکي ديگر از سالنهاي شلوغ اين نمايشگاه است که علت اين شلوغي هم شايد مرتبط با عرضه نيم بهاي مودمهاي وايمکس ايرانسل باشد. اين شرکت در اين نمايشگاه مودمهاي USB و wi-fi خود را به همراه يک گيگا بايت ترافيک هديه به صورت نيم بها عرضه ميکند. ايرانسل در اين نمايشگاه علاوه بر معرفي خدمات عمومي و سازماني خود، دست به ثبت نام نيم بهاي مودمهاي وايمکس خود نيز ميزند. در الکامپ هفدهم که بخش دولتي در آن حضور پررنگي دارد، سالنهاي دولت الکترونيک و تجارت الکترونيک هم با برپايي نشستها و همايشهايي در خصوص بالا بردن امنيت خصوصي کاربران در فضاي اينترنت يا معرفي خدمات الکترونيکي سازمانها دولتي سعي در جذب مخاطبان به سالنهاي خود داشتند. يکي از غرفههايي که در سالن دولت الکترونيک جنب و جوش زيادي داشت غرفه شوراي عالي اطلاع رساني است. اين شورا جديدترين عملکردها و دستاوردهاي خود را در قالب يک بسته الکترونيکي شامل مستندات، بروشور، نرمافزار و... عرضه ميکند. اين شورا جديدترين دستاورد خود يعني پست الکترونيک چاپار را که هنوز به طور رسمي آغاز به کار نکرده است، به نمايش گذاشت. اين پست الکترونيک با نام chmail قرار است سرويسدهي عمومي خود را از 20 آذر ماه آغاز کند. شرکتکنندگان: کيفيت و مديريت ضعيف است شايد در کنار حضور پررنگ شرکتهاي دولتي يکي از نقاط ضعيف نمايشگاه الکامپ که اکثر حاضرين در نمايشگاه هم به آن اشاره ميکنند عدم حضور شرکتهاي بزرگ آيتي کشور باشد. شرکت ماديران برعکس سال گذشته در غرفهاي نسبتا کوچک اقدام به معرفي محصولات خود در اين نمايشگاه ميکند. يکي از مسوولان غرفه اين شرکت در نمايشگاه الکامپ يکي از ضعفهاي اين دوره از نمايشگاه را نبود شرکتهاي بزرگ و با کيفيت حوزه آي تي کشور عنوان ميکند و ميگويد: «در حال حاضر ما هيچ شرکت بزرگي را در اين نمايشگاه نميبينيم و از نظر ما مشکل اين نمايشگاه هم همين است.» وي در ادامه ميافزايد: «شرکتهايي که در حال حاضر در اين نمايشگاه حضور دارند از لحاظ کيفي و نوع فعاليت بسيار ضعيف و در سطح پاييني قرار دارند.» به باور وي شايد حضور کمرنگ شرکتهاي بزرگ آيتي کشور به مشکلاتي مادي مانند نوسانات بازار ارز مرتبط باشد اما مسوولان غرفه شرکت مگفا (شركت تابعه و تخصصي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران) يکي از ضعفهاي اين دور از نمايشگاه را به نبود مديريت يکپارچه، زمانبندي نامناسب برگزاري نمايشگاه و اطلاعرساني ناقص مجري آن مرتبط ميداند و ميگويد: «سال گذشته برگزاري نمايشگاه از نظر غرفه آرايي اطلاع رساني، جانمايي و چيدمان غرفهها بسيار منظم و متفاوت صورت گرفت. بنابراين امسال هم انتظار داشتيم اين جهش کيفيت در برپايي نمايشگاه ديده شود، اما همانطور که ميبينيد نه تنها جهشي در برگزاري نمايشگاه ديده نشده، بلکه مجري برگزاري اين نمايشگاه به جاي استفاده از شيوههاي نوين براي اطلاعرساني از همان شيوههاي سنتي استفاده ميکند.» در مقابل اين انتقادات، اما شرکتهايي هم بودند که برگزاري اين نمايشگاه را بهتر از پارسال ميدانند و بر اين باورند که مجري اين نمايشگاه با آنها هماهنگي کامل داشته. براي مثال مسوولان غرفه شركت پارس آنلاين كه در زمينه اينترنت پر سرعت فعاليت ميكند بر اين باورند آنقدر شرايط برگزاري نمايشگاه برايشان خوب بوده که اعلام کردند که برعکس سال گذشته، به صورت رسمي در اين نمايشگاه حضور پيدا کرده و محصولات و خدمات خود را به بازديدکنندگان عرضه ميکنند.خوب يا بد، نمايشگاه الکامپ تا دو روز ديگر به کار خود ادامه ميدهد و بايد منتظر ماند و ديد بعد از پايان اين دوره از نمايشگاه چه خبرها و انتقاداتي در خصوص اين نمايشگاه منتشر ميشود.
|
|
|