جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
بازار تلويزيون، جدول تغييرات قيمت يک ماه گذشته
-(3 Body) 
بازار تلويزيون، جدول تغييرات قيمت يک ماه گذشته
Visitor 1577
Category: کامپيوتر
با وجودي که بازار تلويزيون در ماه‌هاي گذشته توانسته رونق گذشته را حفظ کند و زير بار مشکلاتي نظير نوسانات شديد نرخ دلار، رشد هزينه‌هاي واردات و... کمر خم نکند، اما اين اواخر از گوشه و کنار خبرهاي جديدي به گوش مي‌رسد.

خبرهايي مبني بر اينکه دامنه آشفتگي‌هاي ناشي از بي‌ثباتي نرخ دلار به بازار تلويزيون هم کشيده شده است و در بازار اين کالا شاهد افزايش قيمت‌ها از جانب برخي از عرضه‌کنندگان هستيم.



اگرچه نمايندگي‌هاي فروش و شرکت‌هاي واردکننده تمام تلاش خود را مي‌کنند تا در شرايطي که بازار در حالت رقابت شديد است قيمت‌ها را ثابت نگه دارند و حتي تعداد معدودي از برندها نرخ محصولات خود را تا حدودي کاهش داده‌اند، اما به هر حال فعالان بازار تلويزيون شرايط بازار را چندان رضايت بخش اعلام نکرده و مي‌گويند، وضعيت بازار چندان مطلوب نيست و فشار وزارت صنعت، معدن و تجارت براي ثبات قيمت‌ها در بازار تلويزيون تنها به متضرر شدن فعالان اين حوزه منجر شده است و ادامه اين روند با توجه به نوسانات نرخ ارز امکان‌پذير نيست.
با توجه به گفته‌هاي فعالان بازار و شرکت‌هاي واردکننده و همچنين بررسي موجودي اين کالاها در مورد برخي از برندها در بازار به نظر مي‌رسد در ماه‌هاي آينده شاهد تغييراتي از لحاظ قيمت، موجودي و... در مورد برخي از برندها، به ويژه برندهاي وارداتي خواهيم بود که ما در اين گزارش به اين موضوع و همچنين معرفي مدل‌هاي پرفروش بازار پرداخته‌ايم:


از کاهش تا افزايش قيمت‌ها

تا همين يک ماه پيش که فعالان ساير بازارها به بهانه افزايش نرخ دلار آزاد قيمت‌ها را تا آنجا که دلشان مي‌خواست افزايش دادند، فعالان بازار تلويزيون با افتخار از ثبات قيمت‌ها در بازار سخن مي‌گفتند و ادعا مي‌کردند به دليل ثابت نگه داشتن قيمت‌هاست که بازار توانسته است به حيات خود ادامه دهد و مشتريان خود را حفظ کند.


اما حدود دو هفته پيش که نرخ دلار به شدت بالا رفت از گوشه و کنار زمزمه‌هايي در مورد نارضايتي فعالان بازار تلويزيون از شرايط موجود به گوش رسيد و مشخص شد که علت ثبات قيمت‌ها در بازار تلويزيون چيز ديگري بوده است و از قرار معلوم، وزارت صنعت،معدن و تجارت نظارت دقيقي بر بازار تلويزيون و همچنين شرکت‌هاي واردکننده و نمايندگي‌هاي فروش دارد و اين وزارتخانه اجازه افزايش قيمت‌ها را به فعالان اين حوزه نداده است. حال چرا اين وزارتخانه چنين سياستي را روي بازار ساير کالاها به ويژه بازار کامپيوتر اعمال نکرده بحثي جداست که اين وزارتخانه در پاسخي کوتاه، گستردگي شبکه واردات و توزيع کالاهاي کامپيوتري را عامل غير قابل کنترل بودن بازار اين کالا اعلام کرده است.

محمدرضا سليمي، مديرکل خدمات زيربنايي وزارت صنعت، معدن و تجارت در اين باره به دنياي‌اقتصاد گفت: در بازار تلويزيون ما در ماه‌هاي گذشته با مشکل رشد قيمت‌ها مواجه نبوده، ضمن اينکه ميزان قاچاق هم به شدت کاهش يافته است؛ چرا که در اين حوزه هر برندي يک واردکننده مشخص دارد و ما مي‌توانيم به اين ترتيب نه‌تنها بر بازار اين کالا و روند قيمت‌ها اشراف کامل داشته باشيم، بلکه مي‌توانيم نمونه‌هاي بدون گارانتي را هم به راحتي در بازار مشخص کنيم. به هر حال حالا فعالان بازار تلويزيون هم به جرگه شاکيان از وضعيت موجود پيوسته‌اند و مي‌خواهند همگام با رشد قيمت‌ها در بازار قيمت‌ها را افزايش دهند.فعالان بازار مي‌گويند، در شرايط فعلي عرضه‌کنندگان برندهايي مانند ال‌جي و سامسونگ که در ايران توليد دارند چندان مشکلي ندارند و قيمت‌ها را ثابت نگه داشته و حتي ال‌جي قيمت برخي از محصولات خود را کاهش داده است.

اما دود اين قضيه به چشم عرضه‌کنندگان برندهاي وارداتي مي‌رود که ناچارند کالا را با دلار روز خريداري کنند و با قيمت ارزان به بفروشند. به گفته آنها، از آنجا که شرکت‌هاي واردکننده ناچارند براي ادامه حيات در بازار رقابتي قيمت‌ها را ثابت نگه دارند ضرر بيشتري مي‌کنند تا شرکت‌هاي توليد کننده که بابت واردات مواد اوليه از ارز دولتي استفاده مي‌کنند.اميري، مسوول فروش يکي از نمايندگي‌هاي شرکت بانيان الکتريک با بيان اين مطلب که در حال حاضر موجودي برخي از شرکت‌هاي واردکننده کاهش يافته است، گفت: با وجود کاهش موجودي، شرکت بانيان به طور رسمي قيمت‌ها را افزايش نداده است. اما با توجه به اينکه موجودي کاهش يافته است فروشندگان در بازار قيمت‌ها را در حدود 2 تا 10 درصد افزايش داده‌اند.فعالان بازار همچنين از افزايش 2 تا 5 درصدي قيمت محصولات صوتي و تصويري با برند سوني خبر دادند.



اما شرکت بازرگاني ايران در گفت‌وگو با دنياي‌اقتصاد اين موضوع را تکذيب کرد و گفت هيچ گونه تغييري از جانب شرکت بازرگاني ايران روي محصولات سوني اعمال نشده است.ساير برندها هم همچنان دست به عصا به روال سابق ادامه مي‌دهند. اما در اين بين برخي از شرکت‌ها نظير ال‌جي قيمت محصولات خود را کاهش داده‌اند. به گفته دارمي مدير بازاريابي بخش صوتي و تصويري شرکت ال‌جي، قيمت برخي از محصولات اين برند در سري اسمارت ها کاهش يافته است.

مدل‌هاي پرفروش در بازار تلويزيون

مانند سابق اين تلويزيون‌هاي 42 اينچ هستند که گوي سبقت را در زمينه فروش بالا از ساير برندها ربوده‌اند. البته فعالان بازار اعلام مي‌کنند که در مدت اخير فروش نمونه‌هاي ال‌اي‌دي و همچنين تلويزيون‌هاي سري اسمارت در حد قابل توجهي افزايش يافته است.به هر حال مدل‌هايLW6510042 ، LW5700042 از تلويزيون‌هاي پرفروش سه بعدي ال‌جي و مدل‌هاي LV5500042 ، LV3710042 از ال‌اي‌دي‌هاي اسمارت پرفروش و مدل‌هاي LV3500042 ،LV3400042 از ال اي دي‌هاي معمولي پرفروش ال جي در بازار هستند.از خانواده پاناسونيک هم مدل‌هاي 42X30 و 42U30 از پلاسماهاي پرفروش و مدل 42D22 از LED‌هاي پرفروش هستند. مدل‌هاي 42UT30 و 50UT30 هم از سه‌بعدي‌هاي پرفروش پاناسونيک هستند.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image