بازي هاي رايانه اي دختران را جلب نمي کنند
-(3 Body)
|
بازي هاي رايانه اي دختران را جلب نمي کنند
Visitor
847
Category:
کامپيوتر
صنعت بازيهاي کامپيوتري در حال از دست دادن مشتريان دختر خود به دليل کمبود توليد بازيهاي مناسب براي آن ها است. ديويد گاردنر، مدير اجرايي استوديوهاي " الکترونيک آرتز"(EA) با اعلام اين موضوع در کنفرانسي دو روزه در ادينبورگ اسکاتلند افزود: "ما در باره اين مساله مدتهاي طولاني بحث کرده ايم." تحقيقات اين شرکت نشانگر آن است که تنها 40 درصد نوجوانان دختر به بازيهاي ويدئويي تمايل نشان مي دهند در حالي که اين ميزان براي پسران نوجوان 90 درصد بوده است، به علاوه اغلب دختراني که به اين بازيها مي پردازند پس از يک سال علاقمندي خود را نسبت به آن ها از دست مي دهند. آقاي گاردنردراين کنفرانس با بيان اين که "ما به تناسب جنسي لازم دست نيافته ايم" از اينکه الکترونيک آرتز از دستيابي به ميلياردها دلار سود به دليل از دست رفتن مشتريان دختر محروم مانده است، ابراز تاسف کرد. او افزود صنعت بازيهاي کامپيوتري بايد از صنعت سينما ياد بگيرد زيرا "صنعت سينما فقط براي پسران فيلم نمي سازد." "بازي هاي صورتي" مدير اجرايي شرکت الکترونيک آرتز در اين زمينه به يک مورد خاص اشاره کرد: "تا وقتي که تايتانيک نيامده بود، جنگ هاي ستارگان محبوب ترين فيلم همه دوران بود؛ اما پس از آن تايتانيک پرفروش ترين فيلم شد زير زنان را بارها براي ديدنش به سالن هاي سينما کشاند. در حالي که فقط پسران براي چندمين بارجنگ هاي ستارگان را ديده بودند." آقاي گاردنر گفت يکي از مشکلات اصلي، نامناسب بودن محتواي بازيهايي که براي زنان ساخته مي شوند بوده است. با اين حال وي تاکيد کرد که آن ها "بازي هاي صورتي" (خاله زنکي) نمي خواهند يا کوشش نمي کنند که بازيهايي مثل آن بسازند که قهرمان اصلي به خريد مي رود و آرايش مي کند. به گفته وي " اين چيزها هيچ وقت موفقيت آميز نبوده است." ولي بازيهايي مانند The Sims وبازي هاي آن لايني چون pogo.com در ميان دختران علاقمندان زيادي براي خود دست و پا کرده است . او مي افزايد:" اغلب طرفداران The Sims دختران هستند و هفتاد درصد آن ها زير 25 سال دارند. اين بازي در واقع در باره برقراري ارتباط و آن چه دختران مي خواهند است، آن ها دوست دارند که بتوانند گفتگو کنند." بازي The Sims که توسط اين شرکت عرضه شده است، بازي محبوبي است که بيش از چهل ميليون نسخه از آن در جهان به فروش رفته است. آقاي گاردنر همچنين گفت که صنعت بازيهاي کامپيوتري نيازمند "خلق موج گسترده اي براي پوشش سليقه هاي دخترانه است."
|
|
|