برتري LED به LCD در بازار تلويزيون ايران
-(6 Body)
|
برتري LED به LCD در بازار تلويزيون ايران
Visitor
959
Category:
کامپيوتر
در حاليکه رييس اتحاديه لوازم صوتي و تصويري تهران از اقبال بلند تلويزيونهاي السيدي در سطح بازار ديجيتال تهران خبر داده است فعالان بازار و همچنين نمايندگيهاي فروش تلويزيون در برندهاي مختلف از رشد تقاضا براي نمونههاي LED و تلويزيونهاي هوشمند خبر ميدهند و معتقدند تلويزيونهاي LCD ديگر مانند سابق رکورددار فروش بازار تلويزيون نيستند. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر نمونههاي LED جزو پرفروشهاي بازار هستند و همچنين ميزان تقاضا براي تلويزيونهاي SMART يا هوشمند نيز نسبت به ماههاي قبل در حد قابل توجهي افزايش يافته است. کارشناسان و فعالان بازار تلويزيون، کاهش قيمتها و همچنين ارائه هداياي ضمن خريد را به خريداران، عامل موفقيت نمونههاي LED و همچنين نمونههاي هوشمند در بازار ميدانند. اين درحالي است که «ابراهيم درستي» در گفتوگو با موبنا اظهار كرد، به دليل اينکه قيمت تلويزيونهاي السيدي کمتر از نمونههاي الايدي و سه بعدي است، همچنان بيشترين ميزان تقاضا مربوط به تلويزيونهاي السيدي است. به گفته وي، بالا بودن بهاي انواع تلويزيونهاي ال اي دي نسبت به السيدي باعث شده تا مشتريان تمايل چنداني به خريد اين نوع تلويزيونها نداشته باشند و همچنين با وجود تبليغات زيادي که براي اين تلويزيونها شده است، بازار اين تلويزيونها بيرونق باشد.اما معروفي، يکي از فعالان بازار و همچنين مدير بازاريابي بخش صوتي و تصويري شرکت الجي اعلام کردهاند که اين نمونههاي LED هستند که در بازار فروش بالايي دارند و به نظر ميرسد LEDها توانستهاند تا حدودي جايگزين نمونههاي LCD در بازار تلويزيون شوند. اتابکي، يکي ديگر از فعالان بازار هم با بيان اين مطلب که در حال حاضر به دليل نزديکي قيمت تلويزيونهاي LED و LCD، ميزان تقاضا براي LEDها افزايش يافته است گفت، در چهار پنج ماه اخير ميزان تقاضا به سمت نمونههاي LED رفته است و افرادي که قصد خريد يک تلويزيون ارزان قيمت دارند به سمت LCDها ميروند. اميري، مسوول يکي از نمايندگيهاي فروش محصولات صوتي و تصويري پاناسونيک هم در اين باره ميگويد، پاناسونيک بيشتر در حوزه نمونههاي پلاسما فعال است و در ماههاي گذشته هم ميزان تقاضا براي نمونههاي پلاسما و به ويژه پلاسماهاي سه بعدي افزايش يافته است. اما ميزان تقاضا براي نمونههاي LCD تا حدودي کاهش يافته است.فعالان بازار همچنين در مورد بازار تلويزيونهاي سه بعدي ميگويند، با وجودي که ديدن تصاوير سهبعدي توسط تلويزيونهاي سهبعدي منوط به استفاده از عينکهاي مخصوص است اما بازار اين تلويزيونها در شش ماه اخير رشد کرده است و ميتوان گفت با افزايش محتواي سهبعدي و همچنين کاهش قيمتها و عرضه عينکهاي سبک و ارزان، بازار اين کالا هم با افزايش تقاضا مواجه شده است. اين در حالي است که ابراهيم درستي، رييس اتحاديه لوازم صوتي و تصويري اعلام کرده است، متاسفانه در حالي که تلويزيونهاي سهبعدي با امکانات بالاتري نظير کيفيت بالاي تصوير، ضخامت بسيارکم، قابهاي ظريف، مصرف کم انرژي و طول عمر بيشتر نسبت به ساير تلويزيونها در بازار عرضه شدهاند، اما تا کنون نتوانستهاند مورد استقبال عموم خريداران تلويزيون قرار گيرند. رييس اتحاديه صوت و تصويري و لوازم يدکي تهران افزود: به مرور زمان و با کاهش قيمت تلويزيونهاي الايدي سهبعدي اين نوع تلويزيونها با استقبال خوبي از سوي مشتريان روبهرو ميشوند و در سالهاي آتي جايگزين تلويزيونهاي السيدي ميشوند.
|
|
|