جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
برندهاي برتر جهان ديجيتال
-(5 Body) 
برندهاي برتر جهان ديجيتال
Visitor 1026
Category: کامپيوتر
تجارت و تبليغات در اين روزگار، دنيايي از برندها و مارک­ها را در ذهن هر کدام از ما به وجود آورده است. اين اتفاقي است که نه در يک روز و چند ساعت بلکه در طول روزها و ماه­ها و سال­هاي گذشته روي داده است.

وقتي به خيابان­ها مي­رويم يا در بزرگراه­ها رانندگي مي­کنيم تبليغات مربوط به برندهاي مختلف و محصولاتشان بيش از هر چيز ديگري توجه ما را به خودشان جلب مي­کنند. با اين حال اما در ميان اين تبليغات رنگارنگ و متنوع معمولا نام چند برند براي اغلب ما آشنا هستند که اين آشنايي يا به واسطه تجربه شخصي از اين برند است يا حتي از طريق گفت‌وگوهاي روزمره به وجود آمده است. هر چه هست اما تنها بعضي از اين برندها براي اغلب ما شناخته شده و محبوب هستند.

اين درست همان موضوعي است که شايد براي بسياري از ما در ابهام باشد؛ اينکه اين برندهاي محبوب چطور و از چه طريقي به اين محبوبيت رسيده­اند شايد سوالي باشد که در ذهن ما بارها و بارها تکرار شده است.

با اين اوصاف تصورتان را از دنياي برندها به سطح جهان و تمام کشورها گسترش بدهيد. با اين ديدگاه تصور ما از برندها و ميزان محبوبيت آن­ها هم تغيير مي­کند. درست به همين دليل هم هست که وقتي يک برند در سطح جهان و کشورها به محبوبيت مي­رسد، قطعا روند رشد و داستان موفقيت آن براي اغلب ما جالب توجه خواهد بود. وب­سايت Interberand مطابق روند هر ساله خودش به تازگي فهرستي از 100 برند برتر و محبوب دنيا را اعلام و منتشر کرده است.

در اين فهرست برندهاي متفاوتي از صنايع مختلف به چشم مي­خورند، اما نکته جالب آن است که در ميان اين 100 برند بيش از 20 برند به صنعت فناوري اطلاعات و ارتباطات تعلق دارد و اين نشان‌دهنده رشد کاربردهاي اين صنعت در ميان مردم دنيا و افزايش سطح دسترسي آنها به اين خدمات است. علاوه بر اينها، حضور بيست و سه برند برتر دنياي تکنولوژي در اين فهرست نشان از آن دارد که محبوبيت محصولات و خدمات تکنولوژي در سرتاسر دنيا در حال افزايش است.


مقبوليت يا مديريت و سرمايه­گذاري درست روشي که Interberand براي تشخيص و معرفي برندهاي برتر دنيا به‌کار برده است، در واقع جواب همان سوالي است که در ذهن همه ما وجود دارد. اين وب­سايت اعلام کرده است که در اين بررسي بيشتر بر مديريت و حجم سرمايه‌گذاري­هاي انجام شده در يک برند تمرکز شده است. به عقيده کارشناسان اين وب‌سايت، اين دو عامل مهم در حقيقت دارايي­هاي يک برند را به وجود مي­آورند. البته در اين ميان تمام آنچه که يک برند از طريق آنها به محبوبيت رسيده از شيوه تبليغات و فروش گرفته تا نحوه ارسال و تحويل کالا به مشتريان هم عوامل مهم و تاثيرگذاري در افزايش ميزان مقبوليت و البته جذب سرمايه در يک برند است. بر اساس اعلام اين کارشناسان سه عامل مهم عملکرد مالي يک برند در محصولات و خدماتش، نقش يک برند در متقاعد کردن خريداران به خريد و بالاخره قدرت و نفوذ يک برند در محبوبيت آن بيشترين نقش را دارند.


عملکرد مالي يک برند در حقيقت تعيين کننده­ترين عامل در افزايش سود و رشد اقتصادي آن برند است. البته مديريت درست و مناسب يک شرکت و برند مي­تواند عملکرد مالي آن را تا حد قابل توجهي افزايش دهد.

نقش يک برند در ميزان متقاعد کردن يک خريدار به خريد محصولي خاص آن‌قدر مهم است که ما بارها و بارها شنيده‌ايم که مردم و خريداران يک محصول را با نام يک برند خاص مي­شناسند و اين باور حتي تا نسل­هاي بعد هم ادامه پيدا مي­کند. اين همان عامل مهمي است که در ميزان فروش و محبوبيت يک برند تاثير چشمگيري دارد.


در نهايت قدرت و نفوذ يک برند همان عاملي است که باعث مي­شود آن برند بتواند درآمد و سود آينده خودش را به صورت تضمين شده تخمين زده و روي آن برنامه ريزي کند. اين عامل به صورت يک نمره از حداقل 0 تا حداکثر 100 متغير است و در واقع با بررسي روند تاريخي موفقيت، يک برند بدست مي‌آيد. اين عامل است که مي­تواند يک برند را به برندي جهاني و شناخته شده در کشورهاي مختلف تبديل کند.


برندهاي محبوب تکنولوژي

اگرچه اولين برند محبوب در اين فهرست متعلق به دنياي تکنولوژي نيست، اما دومين برند به اين عرصه تعلق دارد. IBM نامي است که براي هر کاربري در هر جاي اين دنيا شناخته شده است. به عقيده کارشناسان Interberand اين شرکت در طول نه سال گذشته روند رو به رشدي را با خريدهاي استراتژيک و مناسب خودش داشته است. اما سومين برند محبوب دنيا، محبوب­ترين برند دنياي نرم­افزار يعني Microsoft است. اين شرکت اما محبوبيت نام خود را با توليد سيستم عامل­هاي محبوب ويندوز در سرتاسر دنيا افزايش داده است. Google چهارمين برند محبوب دنياست که در سال 2009 در جايگاه هفتم اين فهرست قرار داشت. قدرت نفوذ اين برند تا حدي است که اين روزها بسياري از کاربران با شنيدن نام جستجو بلافاصله به ياد نام اين برند مي­افتند. Intel بزرگ‌ترين توليد کننده پردازنده دنيا هم که در سال 2009 رتبه نهم اين فهرست را در اختيار داشت، امسال به جايگاه هفتم صعود کرده است.

بزرگ­ترين و محبوب­ترين برند در بازار جهاني موبايل يعني Nokia در جايگاه هشتم اين فهرست قرار دارد. دهمين رتبه اما به يکي از بزرگ­ترين توليد کنندگان بازار کامپيوترهاي شخصي يعني HP اختصاص دارد. کمي پايين‌تر شرکت بزرگ Cisco در جايگاه چهاردهم قرار گرفته است.

Apple يکي از محبوب­ترين برندهاي دنياي تکنولوژي اما امسال با سه پله صعود در جايگاه هفدهم اين فهرست قرار گرفته است.

اما در اين ميان نکته جالب توجه آن است که برندهاي مربوط به شرکت­هاي توليدکننده لوازم مصرفي الکترونيکي يا هيچ تغييري نداشته­اند يا حتي با چند پله سقوط در فهرست امسال قرار گرفته­اند. با اين اوصاف شرکت­هاي Samsung، SAP، Canon، Sony، Amazon، Nintendo، Dell، Philips، eBay، BlackBerry، Xerox، Yahoo، Panasonic و Adobe به ترتيب در جايگاه­هاي 19، 22، 26، 33، 34، 36، 38، 41، 42، 43، 54، 59، 66، 73 و 88 فهرست صد برند برتر امسال قرار گرفته­اند.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image