جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
پر بازديدترين سايت‌هاي ايراني و خارجي در سال 2011
-(0 Body) 
پر بازديدترين سايت‌هاي ايراني و خارجي در سال 2011
Visitor 1114
Category: کامپيوتر
سال 2011 هم با تمام وقايع خوب وبدش در دنياي فناوري اطلاعات و ارتباطات به پايان رسيد. قرار نيست در اين گزارش به محصولات رونمايي شده در سال گذشته ميلادي يا درگذشتگان اين سال بپردازيم، بلکه مي‌خواهيم از ديد آمارهاي ارائه شده از سوي سايت آلکسا (Alexa.com) با پر بازديدترين سايت‌هاي جهاني و فارسي زبان در يک سال گذشته آشنا شويم.


10 سايت پربازديد جهاني
بر اساس روال معمول، موتور جست‌وجوي گوگل همچنان پربازديدترين سايت جهاني است. Google.com ساليان سال است که رتبه اول پربازديدترين سايت جهان را به خود اختصاص داده است. اما اين سايت با دامنه دات‌کام آن تنها در چهار کشور ايالات متحده آمريکا، ايران، الجزاير و بنگلادش رتبه اول بازديد را دارد دليل آن هم شايد اين موضوع باشد که گوگل در کشورهاي مختلف با تابعيت از دامنه رسمي همان کشور فعاليت کرده يا کاربران آن کشورها ممکن است از گوگل با دامنه انحصاري همان کشور استفاده کنند.
بعد از گوگل جايگاه دومين سايت پربازديد جهان به شبکه اجتماعي فيس‌بوک تعلق دارد. اين سايت که هم اکنون بالغ بر 800 ميليون کاربر دارد در هشت کشور رتبه اول سايت‌هاي پربازديد را به خود اختصاص داده است. اندونزي، ترکيه، آرژانتين، مصر، مالزي، کلمبيا، نيجريه و مالزي، کشورهايي هستند که فيس‌بوک در آنها حرف اول را مي‌زند.

فيس‌بوک در 27 کشور دومين سايت پربازديد و در سه کشور هم سومين سايت پربازديد محسوب مي‌شود.
يوتيوب به عنوان سايت اشتراک‌گذاري تصاوير ويدئويي، سومين سايت پربازديد 2011 بود. اين سايت در هيچ کشوري نتوانسته است رتبه اول بازديد را به خود اختصاص دهد، اما به هر حال در دو کشور عربستان سعودي و لهستان، يوتيوب جزو دومين سايت پربازديد محسوب مي‌شود. در 21 کشور رتبه سوم و در 16 کشور نيز چهارمين سايت پربازديد محسوب مي‌شود.
در بين 10 سايت پربازديد جهان، رتبه چهارم به سايت ياهو تعلق دارد. ياهو در دو کشور تايوان و هنگ‌کنگ پربازديدترين سايت است. در ايران و نيجريه دومين سايت پربازديد محسوب شده و در آمريکا و بنگلادش نيز چهارمين سايت پربازديد به حساب مي‌آيد و در 12 کشور جايگاه پنجمين سايت پربازديد را به خود اختصاص داده است. البته ياهو نيز همانند گوگل از دامنه‌هاي خاص مربوط به هر منطقه استفاده مي‌کند.
بايدو پنجمين سايت پربازديد جهان است. نکته قابل توجه در مورد اين سايت بين‌المللي نبودن آن است. اين سايت يک موتور جست‌وجوي اينترنتي چيني است. البته شايد بهتر باشد آن را به عنوان موتورجست‌وجوي ملي چين نام گذاري کنيم. اما به هر حال جمعيت سرسام آور کاربران چيني در شبکه اينترنت باعث شده تا اين سايت پنجمين سايت پربازديد جهان از ديد الکسا در سالي که گذشت، لقب بگيرد.
دايره‌المعارف ويکي پديا ششمين سايت پربازديد جهان است. اين سايت تنها در سوئيس توانسته رتبه پنجم را به خود اختصاص دهد و بعد از آن در چهار کشور رتبه ششم و در مابقي کشورها عموما رتبه‌هايي بين هفت تا 9 را به خود اختصاص داده است.
ويندوز لايو، سرويس ارائه‌دهنده خدمات وبلاگي بلاگ اسپات، آمازون و تويتر هم به ترتيب رتبه‌هاي هفتم تا دهم جدول پربازديدترين سايت‌هاي جهان در الکسا را به خود اختصاص داده‌اند.
پربازديد‌هاي ايراني
اما در ايران اولين سايت پربازديد بدون ترديد همان موتور جست‌وجوي معروف است. گوگل رتبه اولين سايت پربازديد ايراني را داراست. هرچند که بر اساس اطلاعات موجود در تارنماي فيزيک نظري اين سايت دامنه دات آي آر را هم براي خود گرفته است، اما در ايران همچنان با دات کام فعاليت مي‌کند. براساس آمار الکسا، سرويس‌هاي جيميل، موتور جست‌وجو، سرويس ترجمه و در نهايت گوگل مپ جزو سرويس‌هاي پرطرفدار ايراني هستند.
بعد از گوگل، دومين سايت پرطرفدار در ايران ياهو است. اين سايت به رغم آنکه سرويس‌هايي مشابه به گوگل را براي کاربران ارائه مي‌کند، اما در ايران بيشتر از بخش ايميل آن استفاده مي‌شود. البته موتور جست‌وجوي آن هم طرفدار دارد، اما نه به اندازه گوگل.
بعد از اين دوسايت مطرح جهاني، سومين سايت پربازديد در ايران همانند گذشته سايت بلاگفا است. اين سايت که يکي از ارائه‌دهندگان خدمات رايگان براي وبلاگ‌نويسان است چند سالي است که رتبه سومين سايت پربازديد ايراني را به خود اختصاص داده است. هر چند که پيش از اين در رقابت بين سرويس‌هاي ارائه‌دهنده خدمات وبلاگ در ايران فاصله زيادي وجود داشت، اما به هر حال هم اکنون به نظر مي‌رسد که رقابت تنگاتنگي بين اين برندها در وب فارسي وجود دارد.
چهارمين سايت پربازديد ايراني سايت تارنماهاي مفيد ايراني است. اين سايت در حقيقت کاربران را با انبوهي از سايت‌هاي مرتبط با موضوعات مختلف آشنا مي‌کند و به نوعي يک لينکدوني نيز محسوب مي‌شود. البته بر اساس آمار موجود اين سايت طي دو سال گذشته در رده‌بندي سايت‌هاي ايراني توانسته دو تا سه پله صعود داشته باشد. اين سايت همان صفحه معروف فيلترينگ است.رتبه پنجم در بين سايت‌هاي پربازديد ايراني به ميهن‌بلاگ و رتبه ششم به پرشين بلاگ اختصاص پيدا کرده است. در نتيجه به نظر مي‌رسد که رقابت بين سه سرويس ارائه‌دهنده خدمات وبلاگ (بلاگفا، ميهن‌بلاگ و پرشين بلاگ) حساس شده باشد.
ورزش سه، هفتمين سايت پربازديد ايراني است. اين سايت که به ارائه اطلاعاتي درباره ليگ‌هاي فوتبال ايران مي‌پردازد طي يک سال گذشته رشد بسيار خيره‌کننده‌اي داشته است. از آنجايي که اين سايت در زمان پخش مسابقات فوتبال به ارائه نتيجه بازي‌ها به شکل زنده مي‌پردازد همين امر بر تعداد بازديدکنندگان آن افزوده است.
دانشنامه ويکي‌پديا، هشتمين سايت پربازديد ايراني است که بعد از آن و در رده نهم سايت تابناک قرار گرفته است. تابناک تنها پايگاه اطلاع‌رساني خبري تحليلي است که طي چند سال گذشته از ديد الکسا به عنوان يکي از 10 سايت پربازديد ايراني معرفي مي‌شود.
رتبه دهم در بين سايت‌هاي پربازديد در ايران به يک شبکه اجتماعي تعلق دارد. شبکه اجتماعي فارسي‌زبانان با عنوان کلوب توانسته که دهمين سايت پربازديد ايران باشد. البته ناگفته نماند که فيس‌بوک نيز به عنوان يک شبکه اجتماعي رتبه يازدهمين سايت پر بازديد را در بين کاربران ايراني به خود اختصاص داده است.
اطلاع‌رساني، تجارت الکترونيک و آموزشي
اما به جز سايت تابناک که نهمين سايت پربازديد ايراني است در بين صد سايت پربازديد ايراني از ديد الکسا، خبرگزاري فارس رتبه 25، خبرآنلاين رتبه 32، عصر ايران رتبه 34، خبرگزاري مهر رتبه 66، صدا و سيما رتبه 76، فردا نيوز رتبه 82، جهان نيوز رتبه 85، همشهري آنلاين رتبه 89، رجا نيوز رتبه 93، ايرنا رتبه 96، ايسنا رتبه 98 و دنياي‌اقتصاد در رتبه صد قرار دارد.
در حالي که تا همين چند سال پيش در بين صد سايت پربازديد ايراني عموما سايت‌هاي سرگرمي ديده مي‌شد، اما اين بار به نظر مي‌رسد که سايت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات الکترونيکي از يک سو و سايت‌هاي ارائه‌دهنده محتواهاي تخصصي در زمينه‌هاي متفاوت توانسته‌اند در بين کاربران ايراني از اقبال بالايي برخوردار باشند. در شاخه تجارت الکترونيکي و فروش آنلاين، بانک ملت رتبه 17، بانک ملي رتبه 20، دي جي کالا رتبه 45 و بانک سامان رتبه 98 را به خود اختصاص داده است. همراه اول رتبه 31 و ايرانسل رتبه 61 را به خود اختصاص داده است.سايت‌هايي که در اين بين تنها به اطلاع‌رساني براي مخاطب خاص مي‌پردازند نيز در رده‌بندي صد سايت پربازديد ايراني قرار دارند. به عنوان مثال دو سايت مثقال دات کام و طلا دات آي آر، که هر دو به ارائه قيمت روز ارز و طلا در بازار ايران مي‌پردازند با يک پله اختلاف از هم در جايگاه‌هاي 40 و 41 قرار دارند.
در کنار اين پايگاه‌ها، سايت‌هاي آموزشي هم در اين رده‌بندي حضور دارند. سايت سازمان سنجش که سالانه اخبار و اطلاعيه‌هاي مربوط به کنکور در آن درج مي‌شود در پله 27، شبکه ملي دانش‌آموزان رشد در جايگاه 60 و سايت دانشگاه پيام نور در رده 70 سايت‌هاي پربازديد قرار دارند.
موتورهاي جست‌وجوي اينترنتي معمولا يکي از پر بيننده‌ترين وب‌سايت‌هاي اينترنتي در سرتاسر جهان به حساب مي‌آيند. در اين ميان، وقتي قرار باشد درباره غول موتور جست‌وجوي اينترنتي يعني Google صحبت کنيم، قطعا مي‌تواند پر بيننده‌ترين وب‌سايت اينترنتي باشد.
با اين اوصاف چندان هم بعيد به نظر نمي‌رسد که حالا براساس آخرين تحقيقات انجام شده Google در جايگاه اول فهرست پر بيننده‌ترين وب‌سايت‌ها قرار بگيرد.
موسسه تحقيقاتي Nielsen در اولين روز اين هفته اعلام کرد که دست به بررسي و انتخاب پربيننده‌ترين وب‌سايت‌هاي اينترنتي زده و در نهايت يک فهرست 10تايي از اين وب‌سايت‌ها را منتشر کرده است. در واقع اين موسسه ده برند وب را در ايالات متحده آمريکا معرفي کرده است. بر اساس اين تحقيق در فاصله ماه‌هاي ژانويه تا پايان اکتبر سال 2011 به طور متوسط 153 ميليون و 441 هزار نفر در ماه از وب سايت Google بازديد کرده‌اند. اين در حالي است که اين موتور جست‌وجو 71/61 درصد از سهم بازار جهاني جست‌وجوي اينترنتي را در اختيار دارد. از طرفي Facebook با 137 ميليون و 644 هزار بازديد در ماه جايگاه دوم را در اين فهرست به خودش اختصاص داده است. بعد از آن هم Yahoo با 130 ميليون و 121 هزار رتبه سوم را در اختيار دارد.
Facebook محبوب کاربران جهاني
با اين همه، وقتي اين بررسي به سطح جهاني مي‌رسد، شبکه اجتماعي محبوب Facebook جايگاه اول را به عنوان پربيننده‌ترين وب سايت اينترنتي در اختيار مي‌گيرد.
اين موضوعي است که موسسه تحقيقاتي Experian Hitwise آن را بررسي و اعلام کرده است. با اين اوصاف تمايل کاربران جهاني به استفاده و کار با شبکه‌هاي اجتماعي بيشتر از کار با موتورهاي جست‌وجو مانند سال‌هاي گذشته است. در واقع عبارت شبکه‌هاي اجتماعي و نام آنها هم يکي از پر طرفدارترين موضوع‌هاي جست‌وجوهاي اينترنتي بوده‌اند تا جايي که از ميان 50 عبارت پر جست‌وجو اينترنتي، سهم 18/4 درصدي را به خودشان اختصاص داده‌اند. اين در حالي که است که سهم کلمه Facebook از پر جست‌وجوترين کلمات و عبارات برابر 48/3 از 50 عبارت است.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image