جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
تعويض پلاك منازل و اختلافات ارتباطات سيارو شهرداري تهران
-(7 Body) 
تعويض پلاك منازل و اختلافات ارتباطات سيارو شهرداري تهران
Visitor 1112
Category: کامپيوتر
چند روز پيش روابط عمومي شرکت ارتباطات سيار با ارسال نمابري به خبرگزاري‌ها از مشترکان دائمي تلفن همراه خود خواست تا با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطي هر چه سريع تر اقدام به اصلاح آدرس‌هاي خود کنند.


در اين نمابر ارسالي آمده است: با توجه به تغيير پلاک اماکن توسط شهرداري در استان تهران و براي جلوگيري از بروز مشکل در دريافت قبوض تلفن‌همراه، مشترکان سيم‌کارت‌هاي دائمي در استان تهران هرچه سريع‌تر با حضور در دفاتر خدمات‌ارتباطي نسبت به اصلاح نشاني و درج پلاک جديد اقدام کنند.

در پايان اين اطلاعيه هم آمده است که بديهي است درصورت عدم‌اصلاح نشاني، مسووليت مشکلات احتمالي، متوجه مشترک خواهد بود.

پلاک‌هاي ملي
داستان ارسال قبوض اشتباه تلفن همراه، ساليان درازي است که به يکي از معضلات مشترکان همراه اول تبديل شده است. اين اتفاق بارها و بارها قرار بود توسط پيمانکاران اين شرکت مرتفع شود، اما اين بار اقدام اخير شهرداري تهران بر سر تعويض پلاک‌هاي منازل باعث شده تا اين‌مشکل به قوت خود باقي مانده و اين بار برگردن شهرداري تهران بيفتد. طرح اين موضوع از سوي همراه اولي‌ها را شايد بتوان دومين دعواي شرکت ارتباطات سيار با شهرداري تهران دانست. چرا که همراه اول بيش از دو سال است که براي نصب آنتن‌هاي تلفن همراه در سطح شهر تهران نيز با مشکلات بي‌شماري از سوي شهرداري تهران روبه‌رو است. مشکلاتي که در نهايت همگي به ضرر کاربران تلفن همراه تمام مي‌شود.

اما با نگاهي به داستان تعويض پلاک‌هاي منازل به نظر مي‌رسد که نفس انجام اين طرح خالي از لطف نباشد. همزمان با طرح کد پستي 10 رقمي، طرح پلاک ملي نيز مطرح شده است. از آنجايي که هم‌اکنون در سطح تهران و کشور هر کدام از ادارات آب و فاضلاب، گاز و برق شماره اي خاص براي هر واحد مسکوني در نظر گرفته و آن پلاک‌ها را درب منزل نيز نصب کرده اند در اين طرح سعي شده که با هدف يکپارچه کردن اين پلاک‌ها در يک پلاک و تطبيق آن با کدپستي اين مشکل که بيشتر زيبايي شهر را دستخوش خود کرده بود مرتفع شده و در ضمن به ايجاد يک بانک اطلاعاتي جامع در اين بخش تبديل شود. بر همين اساس شهرداري تهران اقدام به تعويض پلاک‌هاي سطح شهر تهران کرده است.

اما اين داستان به دليل عدم هماهنگي شهرداري تهران با نهادهايي همچون پست و ساير شرکت‌هاي درگير اين ماجرا مشکلات بي‌شماري را براي شهروندان تهراني فراهم آورده است. مشکلاتي که حجم بيشتر آنها به عدم دريافت مراسلات پستي مربوط است.
اما نکته‌اي که در اين بين نبايد فراموش شود عدم اختلال در دريافت قبوضي همچون آب، گاز، برق و تلفن ثابت است. در نتيجه به نظر مي‌رسد که مشکلات پيش روي قبوض تلفن همراه را نمي‌توان به شکل صد درصد به گردن پست يا شهرداري تهران دانست.

عدم هماهنگي بين نهادها
همراه اول در اطلاعيه خود آورده است که مشترکان تلفن همراه با مراجعه حضوري به دفاتر خدمات ارتباطي بدون پرداخت هيچگونه وجهي آدرس‌هاي خود را اصلاح کنند.
بر اساس آمارهاي موجود شرکت ارتباطات سيار هم‌اکنون بيش از 5ميليون کاربر تلفن همراه دائمي در تهران دارد که اين کار مي‌تواند سردرگمي بي‌شماري را براي اين کاربران فراهم آورد.
زمان صرف شده 5ميليون کاربر همراه اولي از يک سو و ترافيک شديد در دفاتر خدمات ارتباطي و صرف هزينه بي‌شمار براي شرکت ارتباطات سيار از سوي ديگر درکنار قطعي خطوط مشترکان و اخذ هزينه مجدد براي وصل و... مشکلاتي بيشماري است که اين روزها مشترکان تهراني را به شدت به خود مشغول ساخته است. در اين بين به نظر مي‌رسد که اين مشکلات تنها با يک هماهنگي و تعامل بين دستگاه‌ها مي‌تواند مرتفع شود. احمدوند، مدير روابط عمومي شرکت پست در اين باره مي‌گويد: مهمترين مشکلي که در توزيع قبوض مشترکان تلفن همراه وجود دارد بحث به‌روز رساني آدرس مشترکان است. او ادامه مي‌دهد: اين وظيفه شرکت همراه اول است که آدرس مشترکانش را به پست براي انتقال درست و صحيح قبوض واگذار کند.

آنچه مسلم است در اين طرح ملي تنها و تنها پلاک منازل تعويض شده است و کد پستي 10 رقمي مشترکان تغييري نکرده است در نتيجه به نظر مي‌رسد که با يک تطبيق نرم افزاري به راحتي مي‌توان اين مشکل را مرتفع کرده و مشترکان تلفن همراه را بي‌خود و بي‌جهت به زحمت نيانداخت.

احمدوند در اين باره مي‌‌‌گويد: با توجه به وجود کد پستي 10 رقمي ‌‌‌و تعلق اين کد پستي به هر واحد مسکوني تنها پلاک منازل عوض شده است در نتيجه شهرداري تهران مي‌‌‌تواند با ارائه اطلاعات پلاک‌‌‌هاي جديد و سازگاري آن با بانک اطلاعاتي قبلي از بروز مشکلات اين چنين جلوگيري کرد.

گناه مشترکان!
اما مهم‌ترين مساله‌‌اي که در اين بين مطرح و محور اصلي گزارش هم بوده اين است که چرا بايد مشترکاني که آدرس منازلشان تنها با تعويض پلاک تغيير يافته، براي اصلاح آدرس مراجعه حضوري داشته باشند؟ احمدوند در اين باره مي‌‌‌گويد: همراه اول مي‌‌‌تواند با دريافت اطلاعات جديد از شهرداري و سازگاري آن با بانک اطلاعاتي خود اين مشکل را حل کند.
او در پاسخ به اين سوال که مگر اطلاعات جديد با توجه به کد پستي 10 رقمي‌‌‌در اختيار شرکت پست نيست؟ مي‌‌‌گويد: پست موظف است که قبوض را به آدرس‌‌‌هاي مورد تاييد همراه اول ارسال کند در نتيجه تصحيح آدرس‌‌‌ها و ارايه آن به پست وظيفه شرکت همراه اول است.

از سوي ديگر به نظر مي‌‌‌رسد که شرکت همراه اول مي‌‌‌توانست همين کار را با دريافت يک پيامک هم انجام دهد. شايد مشکلات شهرداري و همراه اول باعث شده باشد که دود اين اختلافات چشم مشترکان سيم کارت‌‌‌هاي دائمي‌‌‌ را بسوزاند، اما اينکه چرا از بين اين همه راه حل ساده و آسان تنها راه اصلاح آدرس مراجعه حضوري به دفاتر خدمات ارتباطي عنوان شده سوالي است که قطعا جواب آن تنها در اختيار مسوولان همراه اول است.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image