جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
تمركز بالاي خوانندگان وب‌سايت‌‌هاي خبري
-(3 Body) 
تمركز بالاي خوانندگان وب‌سايت‌‌هاي خبري
Visitor 932
Category: کامپيوتر
آي‌تي‌ايران- نتايج تحقيقات موسسه پژوهشي پوينتر نشان مي دهد که خوانندگان اخبار در اينترنت زمان بيشتري را نسبت به خوانندگان روزنامه ها صرف جستجو و خواندن مطالب مي کنند.
طبق بررسي هاي اين موسسه خوانندگان اخبار از طريق سرويس هاي خبري اينترنتي و وب سايت ها بطور متوسط 77 درصد آنچه را که براي خواندن انتخاب مي کنند مي خوانند و اين در حالي است که اين ميزان در خوانندگان روزنامه ها به 62 درصد کاهش مي يابد.
سارا کوئين مدير اين پروژه تحقيقاتي ضمن غير قابل پيش بيني بودن نتيجه اين تحقيق ، آنرا اينطور توجيه مي کند "وجود مطالب خبري ديگر در صفحات روزنامه ها تمرکز خواننده را بر هم زده و به همين دليل است که پيگيري خوانندگان صفحات اينترنتي که در آنها هر صفحه بطور متمرکز شامل يک متن خبري است بيشتر از حالتي است که اخبار را در روزنامه ها مي خوانند. درست مثل حالتي است که شما تمايل داريد از هر چيزي که در بشقاب شماست قدري امتحان کنيد."
همچنين کوئين ارائه ي چکيده ي اخبار در ابتدا يا انتهاي هر مطب خبري را از ديگر دلايل موفقيت وب سايت هاي خبري در جذب مخاطب مي داند.
اين تحقيق که خطر مهاجرت خبرنگاران را از فضاي جوهر و کاغذ به فضاي مجازي بيش از پيش آشکار مي سازد با واکنش هاي متفاوتي روبرو شده ، دن کندي استاديار دانشکده خبرنگاري نورث ايسترن بوستن در اين باره مي گويد " من به اين موضوع که تعدادي از خبرنگاران ما وارد عالم وب نويسي شدند اهميت نمي دهم . کما اينکه اخبار در مسير اينترنتي شدن راه زيادي را تا به امروز طي کرده اند و چاره اي به جز پذيرش آنچه اتفاق افتاده نداريم . اما آنچه که در اين بين حائز اهميت است حفظ روزنامه نگاراني است که تمايل دارند در روزنامه ها به فعاليت خود ادامه دهند. آمار و ارقام نتايج اين تحقيق اين اميدواري را به ما مي دهد که مي توانيم اين کار را انجام دهيم."
در اين تحقيق 600 نفر از 4 ايالت مختلف انتخاب شده و نشريات و روزنامه هايي در طي 30 روز در اختيارشان قرار مي گرفت. هر شرکت کننده توسط 2 دوربين که برروي عينک مخصوصي که روي چشمشان قرار گرفته بود کنترل مي شد که يکي بر روي حرکات چشم خواننده متمرکز بود و ديگري بالاي عينک نصب شده بود تا محلي که هر بار سر خواننده به آن متمايل مي شود را نشان دهد . با منطبق کردن تصاوير اين دو دوربين بر روي هم ، مشخص شد که تعدادي از خوانندگان هنگام مطالعه يک مطلب به يکباره با حرکت چشم مطلب ديگري را شروع مي کنند.
از ديگر نکات جالب توجه نتايج بدست آمده اين بود که خوانندگان اغلب در نشريات و روزنامه هاي مختلف به خوبي روي مسائل مشابه آنچه قبلا خوانده بودند متمرکز مي شدند و اين با تصورات مرسوم در اين باره سازگاري نداشت.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image