جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


ایمن نیوز در صفحات
تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
توجه ويژه نامزدهاي رياست جمهوري آمريکا به اينترنت
-(41 Body) 
توجه ويژه نامزدهاي رياست جمهوري آمريکا به اينترنت
Visitor 984
Category: کامپيوتر
بي بي سي- گسترش فناوري انتشار تصاوير ويديويي بر روي اينترنت، رسانه جديدي را در اختيار نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري سال 2008 آمريکا قرار داده تا به اين وسيله به مبارزات انتخاباتي زودهنگام خود شدت بخشند.

تجربه موفق اينترنت در گسترش پيام کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري سال 2004 و ميان دوره اي 2006 باعث شده تا نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري پيش رو به استفاده بيشتر از اين رسانه تشويق شوند.

بعضي نامزدها مانند جان ادواردز نخستين بار خبر حضور خود در انتخابات 2008 را از سايت اينترنتي يوتيوب به اطلاع مردم آمريکا رساندند.

جيمز کوتکي تحليلگر تبليغات انتخاباتي با اشاره به توجه نامزدهاي رياست جمهوري آمريکا به سايت تيوب مي گويد پيشرفت امکانات چندرسانه اي باعث شده تا کانديداها، طرفداران و منتقدان آنها به جاي وبلاگنويسي ساده، براي ارتباط با مخاطبان خود به ويدئو بلاگينگ يا انتشار تصاوير ويديويي در اينترنت روي بياورند.

"وبلاگ ها چندين سال است که مورد استفاده قرار دارند و در انتخابات رياست جمهوري سال 2004 نقش مهمي داشتند. جالب اين که در مبارزات انتخاباتي پيش رو شاهد گسترش ويديو بلاگينگ هستيم. به عبارتي نامزدها سعي مي کنند از طريق صحبت کردن در اينترنت پيام خود را منتشر کنند. ديگران هم با انتشار تصاوير ويديويي سخنراني هاي نامزدها و يا اظهار نظر خودشان درباره برنامه هاي کانديداها به گسترش ويديو بلاگينگ کمک مي کنند."

'رسانه قدرتمند'

نامزدهاي انتخابات 2008 آمريکا از اينترنت تنها براي اعلام شرکت خود در مبارزات انتخاباتي يا انتشار تصوير سخنراني هاي خود استفاده نکرده اند.

هيلاري کلينتون سناتور دمکرات آمريکايي و همسر رئيس جمهور سابق اين کشور که در پي به دست آوردن اين مقام در انتخابات سال 2008 است، از طريق سايت تبليغاتي خود در اينترنت در ساعت هاي مشخصي از هفته به وسيله وب چت به صورت زنده با کاربران صحبت مي کند.

دنيس کوسينيچ نماينده دمکرات مجلس نمايندگان آمريکا، يکي ديگر از نامزدهاي انتخابات سال 2008، نيز اولين بار از امکانات سايت يوتيوب براي پاسخگويي به انتقادهاي يکي از کاربران اين سايت استفاده کرد.

او همچنين از سايت "ماي اسپيس" که به گسترش شبکه اجتماعي افراد کمک مي کند، براي تقويت تعامل خود با راي دهندگان استفاده کرده است.

در اين حال ميت رامني، فرماندار جمهوري خواه سابق ايالت ماساچوست هم که نامزد ديگر اين انتخابات است، تاکنون بيشترين تعداد پيام تصويري را بر روي اينترنت منتشر کرده است.

جو بايدن، نماينده مجلس سناي آمريکا که يکي ديگر از نامزدهاي دمکرات رياست جمهوري آمريکا است نيز با مقايسه سخنان ساير نامزدهاي انتخاباتي در سايت يوتيوب با نظرات خودش درباره مسائل مختلف مانند جنگ عراق، سعي کرده چهره قوي تري از خود به نمايش بگذارد.

آقاي کوتکي درباره حضور نامزدهاي انتخابات سال 2008 آمريکا در اينترنت مي گويد:

"تا به اينجا کليپ هاي باراک اوباما در سايت يوتيوب از ساير کانديداها محبوب تر بوده است. البته محتواي کليپ هاي او بيشتر مربوط به سخنراني ها و فعاليت هاي اجتماعي او است ولي هيلاري کلينتون که رقيب اصليش در مبارزه با ساير نامزدهاي دمکرات براي تعيين کانديداي اين حزب در انتخابات پيش رو است، از او هوشمندانه تر عمل کرده است. در ميان نامزدهاي حزب جمهوريخواه هم ميت رامني حضور موثرتري از ديگران داشته است."

همزمان با نامزدهاي رياست جمهوري آمريکا و طرفداران آنها، منتقدان اين افراد نيز از اينترنت و يوتيوب براي زير سؤال بردن سياست هاي آنها بهره برداري مي کنند.

چندي پيش انتشار کليپي در يوتيوب که شخصيت تسلط جويانه هيلاري کلينتون را به نمايش گذاشته بود، جنجال هايي را به همراه داشت.

انتشار جلسه پرسش و پاسخ سناتور مک کين بر روي يوتيوب که در آن به شوخي از بمباران ايران اشاره شده بود نيز به شدت مورد توجه منتقدان وي گرفت و در بسياري از سايت ها و وبلاگ ها منتشر شد.

'تفاوت اينترنت با تلويزيون'

کارشناسان مي گويند کانديداهاي رياست جمهوري آمريکا با تمام امکاناتي که دارند، از ويديوبلاگينگ به خوبي استفاده نمي کنند.

جان مک کين سناتور جمهوري خواه يکي از اين افراد است.

جف جارويس، استاد دانشگاه سيتي در نيويورک ضعف آقاي مک کين را بي توجهي به ظرافت هاي تبليغاتي در اينترنت در مقايسه با رسانه هاي ديگر مانند تلويزيون مي داند.

به گفته آقاي جارويس، به رغم توجه گسترده همه نامزدهاي رياست جمهوري آمريکا به اينترنت و به خصوص به ويديوبلاگينگ، آنها از ساير همتايان اروپايي خود در شناسايي ظرافت هاي تبليغاتي اين فناوري عقب تر هستند.

"هر کدام از نامزدهاي انتخاباتي آمريکا به سبک خود از اينترنت استفاده مي کند. هيلاري کلينتون به خوبي توانسته از اينترنت براي ارتباط با مخاطبان استفاده کند. باراک اوباما از آن براي افزايش محبوبيتش استفاده کرده. با همه اين حرف ها، آمريکايي ها از افرادي مانند ديويد کامرون رهبر حزب محافظه کار بريتانيا که در تعامل با کاربران اينترنت خيلي خودماني و راحت است، عقب تر هستند."

آقاي جارويس مي گويد بيشتر نامزدهاي رياست جمهوري آمريکا در اينترنت همان کليپ هايي را منتشر مي کنند که در تبليغات تلويزيوني خود به کار مي برند و اين در حالي است که اقتضاي محيط اينترنت چيز ديگري است.

به گفته او تبليغات انتخاباتي در اينترنت بايد متناسب با پويايي اين رسانه و روحيه کاربران آن باشد تا با جلب توجه مخاطبان به انتشار پيام نامزدها از طريق آنها کمک کند.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image