جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
توييتر: کلي پول در بانک داريم
-(2 Body) 
توييتر: کلي پول در بانک داريم
Visitor 969
Category: کامپيوتر
با وجود رشد قابل توجه توييتر، اين سايت وبلاگ‌نويسي خرد هنوز هم درآمد‌ساز نيست. اوان ويليامز، (Evan Williams) بنيانگذار اين شرکت که هم‌اکنون سمت مديرعاملي آن را به عهده دارد، بارها و بارها با اعتماد به نفس بسيار اعلام کرده که عدم درآمدسازي توييتر مساله‌اي را براي اين شرکت ايجاد نمي‌کند.

ويليامز قبل از توييتر چند شرکت ديگر را نيز تاسيس کرده که Blogger يکي از آنهاست که در نهايت به گوگل فروخته شد، اما درسي که وي از کل تجربياتش گرفته، اين است: “کاري را انجام دهيد که جاي آن در جهان خالي است،”.او مي‌گويد: وقتي به من مي‌گويند شکست خواهي خورد، تازه انگيزه پيدا مي‌کنم. از آن زماني که توييتر توانست توجه کاربران آنلاين را به خود جلب کند، عده‌اي به فکر اين بودند که اين سرويس چگونه درآمدزايي خواهد کرد. آنها معتقد بودند که اگر يک سرويس منبع درآمد نداشته باشد، دير يا زود از بين خواهد رفت. درآغاز همه به فکر کسب درآمد توييتر از راه نمايش تبليغات بودند، اما مديران توييتر اعلام کردند قصد ندارند با نمايش تبليغات موجب رنجش‌ خاطر کاربران را فراهم کنند و به هيچ وجه حاضر به کسب درآمد از اين راه نيستند. چند صباحي گذشت و توييتر موفق شد با بستن قرارداد با بينگ و گوگل براي نمايش توييت‌ها در نتايج جست‌وجو، درآمد خوبي کسب کند، اما ظاهرا اين درآمد کافي نبوده است.بعد از جذب 100 ميليون دلار سرمايه از جانب سرمايه‌گذاران در سپتامبر گذشته، ويليامز هنوز هم در پي تعريف مدل درآمد‌سازي خاصي براي شرکتش نيست و مي‌گويد که “بيشتر در پي ايجاد ارزش است”. به‌طور مثال فهرست توييتر به کاربران امکان مي‌دهد که آدرس دوستان خود را به‌صورت خصوصي يا عمومي منتشر کنند. همچنين مي‌توانند نويسنده‌هاي مورد علاقه‌شان را برحسب موضوع فهرست‌بندي کنند و سپس اين فهرست‌ها را در اختيار ديگران قرار دهند تا آنها نيز به اين نويسندگان دسترسي پيدا کنند. گفته مي‌شود جك دورسي، آيزاك استون و اوان ويليامز در سال 2006 ميلادي با دو هدف اصلي اقدام به راه‌اندازي شبكه توييتر کردند:


1- ايجاد روش ارزان‌تر و آسان‌تر براي فرستادن پيامك به تعداد زيادي از افراد به منظور استفاده در تبليغات، ارتباطات اجتماعي و در كنار آن تشويق به استفاده بيشتر از سرويس پيامك و در نتيجه درآمدزايي براي شركت‌هاي ارتباطاتي


2- استفاده از فرهنگ دنبال كردن ديوانه‌وار افراد معروف به منظور جلب توجه تبليغاتچي‌هاي هاليوودي

شايد همين دو دليل است که باعث شده بنيانگذاران توييتر هنوز به فکر درآمدزايي براي اين شرکت نيفتاده‌اند.

توييتر کلي پول در بانک دارد

حال اوان ويليامز اعلام کرده که به رغم گزارش‌هايي مبني بر افزايش سرمايه‌گذاري توييتر، اين شرکت هيچ تصميمي براي سرمايه‌گذاري ندارد. وي روز چهارشنبه گذشته در نشست وب 2 در حضور فعالان صنعت در سانفرانسيسکو اعلام کرد که توييتر کلي پول در بانک دارد. وي همچنين گفت که تلاش‌هاي اوليه اين شرکت براي درآمدزايي از طريق تبليغات بيش از پيش‌بيني‌ها جواب داده و درآمد بسياري را براي اين شرکت وبلاگ‌نويسي خرد به ارمغان آورده است. اين در حالي است که توييتر قبل از اين گزارش داده بود که مي‌خواهد با افزايش ميزان سرمايه‌گذاري، ارزش آن را به 3 ميليارد دلار برساند. بر همين اساس DST Globe، شرکت سرمايه‌گذاري روسي در صنعت فناوري تمامي تلاش خود را کرد تا يکه‌تاز اين سرمايه‌گذاري شود که اين امر بيش از 100 ميليون دلار براي آن آب مي‌خورد.گزارش‌هاي تک کرانچ نيز حاکي است که چندين شرکت نيز براي سرمايه‌گذاري در توييتر اعلام آمادگي کرده‌اند، اما سخنگوي توييتر اين گزارش‌ها را شايعاتي بيش ندانسته‌ است. گفتني است که توييتر در سال گذشته 100 ميليون دلار سرمايه‌اش را افزايش داد و ارزش خود را از مرز يک ميليارد دلار گذراند.

توييتر به فيس‌بوک چشم دارد

اوان ويليامز در اين مراسم اعلام کرد که اين شرکت در حال مذاکره با فيس‌بوک، شبکه اجتماعي شماره يک جهان است تا همکاري تنگاتنگي با هم داشته باشند. وي اظهار نااميدي کرد که فيس‌بوک يک‌سري خدمات را ارايه مي‌دهد که جاي مانور براي توييتر ندارد. وي افزود: ما به دنبال راهي بوديم که با فيس‌بوک تعامل داشته باشيم، اما هر چقدر بيشتر دنبال آن مي‌گرديم، کمتر آن را مي‌يابيم.وي عنوان کرد که توييتر قصد دوستي با فيس‌بوک را دارد، اما اين ستاره‌هاي محبوب اينترنتي امکان هيچ تعاملي را براي انجام کار مشترک ندارند. وي گفت: هدف ما اين است که کاربران‌مان را مجاب کنيم تجربه استفاده از توييتر بهتر از فيس‌بوک است، البته موقعيت آنها را درک مي‌کنم، زيرا کاربران فيس‌بوک اين شبکه اجتماعي را به عنوان يکي از دارايي‌هاي اساسي‌شان فرض مي‌کنند.

آخرين آمار از توييتر

تعداد کاربران توييتر هم‌اکنون 175 ميليون نفر گزارش شده است. پيش‌بيني مي‌شود روزانه 370 هزار نفر کاربر جديد به تعداد مشترکان توييتر افزوده شود. تعداد کاربران توييتر تا پايان سال 2009، نزديک به 58 ميليون نفر گزارش شده و انتظار مي‌رود اگر تعداد مشترکان اين ميکروبلاگ به اين شکل افزايش يابد توان رقابت با فيس‌بوک را داشته باشد.



Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image