جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
چگونه فروش آنلاين خود را افزايش دهيم؟
-(1 Body) 
چگونه فروش آنلاين خود را افزايش دهيم؟
Visitor 1111
Category: کامپيوتر
تمامي فروشگاه‌هاي معتبر در کنار محل‌هاي فروش سنتي خود داراي فروشگاه‌هاي الکترونيکي هستند و حتي فروشگاه‌هاي کوچک و متوسط نيز براي عقب نماندن از رقابت ناگزير به انجام اين کار بوده و هستند. بسياري از بزرگ‌ترين فروشگاه‌هاي جهان نظير آمازون کاملا الکترونيکي هستند و از مزيت استقلال آن از محدوديت‌هاي زماني و مکاني فروشگاه‌هاي سنتي نهايت استفاده را مي‌برند و از سوي ديگر با همکاري شرکت‌هاي حمل و نقل و بهره‌گيري از زيرساختارهاي امن و ارزان دريافت و پرداخت الکترونيکي با به حداقل رساندن هزينه‌هاي خود؛ به بيشترين تعداد مشتري، بهترين و ارزان‌ترين خدمت را ارايه مي‌دهند.

زماني بود که داشتن فروشگاه اينترنتي در کنار فروش سنتي به تنهايي امتياز خاص محسوب مي‌شد، اما با همه‌گير شدن آن و رو آوردن تمامي رقبا به استفاده از اين ابزار قدرتمند و افزايش رقابت و تعداد فروشگاه‌هاي الکترونيکي در بستر اينترنت، اين سبک فروشگاه‌ها هم ناگزير بايد به طريقي عمل کنند که مشتري جلب شود و در اين رقابت فشرده پيروز شوند.

در ادامه به برخي اصول که رعايت آنها در افزايش فروش آنلاين تاثير بسزايي خواهد داشت مي‌پردازيم:

فروش تنها يک نوع محصول يا خدمت درصفحه اول سايت: ممکن است فروشگاه ما داراي محصولات متنوعي باشد بنابراين اگر بخواهيم تمامي آنها را در صفحه اول معرفي کنيم ناگزير به انجام آن با حداقل اطلاعات و تصوير براي هرکدام هستيم و در نتيجه بسياري از مشتريان احتمالي خود را از دست خواهيم داد. راضي کردن تمامي بينندگان با سلايق مختلف کاري غيرممکن است. پس بهتر است در صفحه اول روي کالا و سرويس اصلي خود تکيه کنيم و کالاهاي بعدي را در صفحات ديگر قرار دهيم.

جابه جايي محل opt-in offer در صفحه : opt-in offer بهترين ابزار براي جمع‌آوري اطلاعات بينندگان و مشتريان بالقوه براي مکاتبات بعدي است. در عين حال داراي قدرت جذب مشتري بالايي نيز هستند که بايد از آن استفاده کرد. اگر مطلب اصلي صفحه اول کوتاه است بهترين مکان براي آن سمت چپ بالاي صفحه است که معمولا اولين محلي است که بيننده انگليسي زبان به آن نگاه مي‌کند (صفحات فارسي برعکس است). اگر متن اصلي مربوط به کالا يا خدمت زياد و مفصل باشد، بهترين نقطه بلافاصله پس از پايان متن است که شما توانسته ايد با ارايه مطالب لازم اعتبار خود را تثبيت و کيفيت و مزيت کالاي خود را عرضه کنيد، در نتيجه بيننده راغب به دريافت اطلاعات بيشتر و حفظ ارتباط با شما شده و اين بهترين زمان براي دريافت اطلاعات او است.

سرفصل مناسب يا Head Line: سرفصل مربوط به مطلب از اهميت فوق‌العاده‌اي در جذب مشتري برخوردار است. در واقع اگر با کمک سرفصل شما نتوانيد مشتري را جذب كنيد به احتمال فراوان او تمايلي به خواندن بقيه مطلب نخواهد داشت. براي ايجاد سرفصل مناسب علاوه بر اينکه کالا يا خدمت را معرفي مي‌كنيد بايد بتوانيد در حداقل کلمات اينکه کالا يا خدمت چه کاري را مي‌تواند براي مشتري انجام دهد را نيز بيان کنيد. در کنار سرفصل در همان چند پاراگراف اول شما بايد قادر باشيد مشکلي که به وسيله کالاي يا سرويس‌تان حل مي‌شود را بيان کنيد. در واقع بسياري از بينندگان فروشگاه شايد اصلا نداند چنين مشکلي وجود دارد!

اعتبار خود را تثبيت كنيد: به ياد داشته باشيم که ممکن است صدها فروشگاه نظير شما روي اينترنت وجود داشته باشد و ما بايد بتوانيم در همان زمان اعتبار خود را به بازديدکننده ثابت كرده و اعتماد او را به خود جلب كنيم. يکي از بهترين روش‌ها به نمايش گذاشتن بازخورد نظرات مشتريان قبلي شما روي فروشگاه است که بيانگر حل مشکل آنها يا بهره‌مند شدن از مزيت‌هاي ملموس کالا يا خدمت شماست.

بلافاصله شروع به فروش کنيد: بسياري از بازديدکنندگان آنلاين به دنبال اطلاعات رايگان و مطلع شدن از سرويس‌ها و کالاهاي مختلف هستند. اگر ما بخواهيم بلافاصله شروع به فروختن چيزي به بيننده بکنيم مطمئن باشيد که فرار خواهد کرد! متن‌ها و ابزارهاي مربوط به فروش را در صفحه اول نگذاريد و همان‌گونه که ذکر شد ابتدا به دادن اطلاعات مفيد و جذاب بپردازيد؛ فروش مرحله بعدي است.

برمشتري تکيه کنيد نه خود: بسياري از فروشندگان از اعجاز کلمات بي اطلاع هستند. اگر در معرفي کالا و خدمت به جاي تکيه برکلمات من و ما ،از شما استفاده كنيم داراي تاثير به مراتب بالاتري خواهد بود.

مثلا به جاي اينکه بگوييد من با طراحي يا توليد اين سرويس يا کالا فلان ويژگي‌ها و مزايا را توليد کرده‌ام، مي‌توانيد بگوييد شما و خانواده‌تان با استفاده از اين خدمت يا کالا از چنين مزايايي برخوردار خواهيد شد و يا بر چنين مشکلي غلبه خواهيد کرد.

از عکس و تصوير استفاده كنيد: از تاثيري که تصوير در بيننده خسته از بمباران اطلاعاتي دارد، غافل نشويد. بسياري از بازديدکنندگان تنها مطلبي را خواهند خواند که قبلا توسط تصويري مرتبط و جذاب توجه‌شان به آن جذب شده باشد.

در بيننده حس “عجله” در خريد ايجاد کنيد: پس از جذب نظر بيننده به خدمت يا کالاي خود ؛ بايد حسي در او ايجاد کنيد که در خريد عجله کند. جملاتي نظير “تنها تعداد معدودي باقي مانده است”، “اگر الان بخريد از فلان درصد تخفيف برخوردار خواهيد بود”، “اگر الان بخريد از فلان جايزه برخوردار خواهيد بود” مثال‌هاي خوبي در اين زمينه است.

از تکنيک‌هاي تصويري براي جذب بيننده استفاده کنيد: همان‌گونه که اشاره شد بيننده آنلاين امروزي خسته از درياي اطلاعات است. کمتر بيننده‌اي تمايل به خواندن متني دارد که به صورت يکنواخت و مقاله‌وار روي فروشگاه الکترونيکي قرار گرفته است. کاري کنيد بازديدکننده با نگاه کلي به صفحه بسياري از اطلاعات کليدي را دريافت كند و براي اين کار از روش‌هاي بصري کمک بگيريد. از پاراگراف‌هايي با طول مختلف استفاده کنيد، تصوير را با متن بياميزيد، کنار برخي متن‌ها را خالي بگذاريد و بسياري روش‌هاي ديگر که بيان مفصل آن خود يادداشت جداگانه‌اي را مي‌طلبد.

ارتباط خود را با بيننده حفظ کنيد: زماني که بازديدکننده با وارد کردن اطلاعاتش و به ويژه ايميل راه را براي ارتباط بعدي با خود باز مي‌کند؛ اين ارتباط بايد حفظ شود. ارسال خبرنامه، اطلاعات تکميلي، طرح مشکلات و راه‌حل‌هاي آن با استفاده از خدمت يا کالاي شما يا پيشنهاد تخفيف يا امتياز ويژه؛ همه روش‌هاي خوبي هستند. اين ارتباط بايد حتما حفظ شود حتي در صورتي که مخاطب مدت طولاني با شما در ارتباط باشد و هنوز خريدي نکرده باشد. اين موضوع در ارتباط با مشترياني که قبلا از شما خريد کرده‌اند نيز صادق است و به ياد داشته باشيم بسياري از مشتريان براي خريد دوباره باز مي‌گردند.

اصول يادشده در يادداشت حاضر همگي در عين سادگي داراي کارايي بالا و ثابت شده‌اي است، اما يادآور مي‌شوم دنياي مجازي دنياي ايده‌ها و روش‌هاي نو و جديد است و اصول ياد شده شايد لازم ولي هيچ‌گاه کافي نيست و هر کالا و خدمتي با توجه به محيط ارايه آن داراي پيچيدگي‌هاي ويژه خود بوده و توجه منحصر به فردي را مي‌طلبد.

ايميل نگارنده:
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image