جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
حاشيه‌هايي بر مراسم تجهيز مدارس تهران به کامپيوتر
-(1 Body) 
حاشيه‌هايي بر مراسم تجهيز مدارس تهران به کامپيوتر
Visitor 918
Category: کامپيوتر
زنگ اول
جلسه افتتاح چهارصد آزمايشگاه رايانه‌اي در مدارس تهران است. وزير ارتباطات پشت تريبون قرار مي‌گيرد و به طعنه به همکارش در هيات دولت مي‌گويد که وزارتخانه مطبوعش 26‌ميليارد تومان براي اجراي اين پروژه کمک کرده ولي نبايد دست روي دست گذاشت تا وزارت ارتباطات در اين زمينه اقدام کند. وزير آموزش و پرورش هم زماني که تريبون را دردست مي‌گيرد، از اين طعنه نمي‌گذرد و مي‌گويد: «فکر نکنيد با تجهيز 400 مدرسه از بين 6‌هزار مدرسه تمامي ‌مشکلات حل مي‌شود».


طعنه‌ها و تکه‌پراني‌ها که با خنده و شوخي همراه است، در تمام طول مراسم ادامه مي‌يابد، دانش‌آموزان و معلمان مدرسه نرگس در منطقه 14 به صحبت‌ها و خنده‌هاي ميهمانان گوش مي‌دهند و به 15 کامپيوتر جديدي که براي اين مراسم کنار هم قرار داده شده زيرچشمي‌ نگاه مي‌کنند. اين پانزده کامپيوتر بايد به نوبت براي استفاده 400 دانش‌آموز در اختيار آنان قرار گيرد. به‌واقع مي‌توان گفت سرانه دسترسي به کامپيوتر در اين مدرسه از صفر به 75/3درصد رسيده است.
زنگ دوم
سخنرانان مراسم افتتاحيه از اهداف اين طرح مي‌گويند. از اين که قرار است با تجهيز کردن مدارس سطح مهارت‌هاي تئوريک و کارگاهي دانش‌آموزان ارتقا يابد يا فرصت مناسب براي رشد و شکوفايي استعدادهاي خلاق و نوآور فراهم شود يا مسائلي از اين قبيل. عبدالمجيد رياضي، معاون فناوري اطلاعات وزير ارتباطات که همه او را به خاطر طرح اينترنت ملي خوب به ياد مي‌آورند، خاطر نشان مي‌کند که 6‌هزار مدرسه در حال حاضر با هزينه وزارت ارتباطات به اينترنت متصل شده‌‌اند. باز جاي شکرش باقي است که از شبکه هوشمند مدارس حرفي به ميان نمي‌آيد دو سال قبل در يکي از مدارس آقاي رياضي از شبکه هوشمند مدارس سخن گفته بود ولي برخي خبرنگاران با تماس با مدير مدرسه متوجه شدند كه اتصال صرفا با اينترنت پرسرعت يکي از شرکت‌هاي خدمات‌دهنده اينترنت صورت گرفته است.
زنگ سوم
آقاي رياضي البته افتتاح حساب بانکي اينترنتي را براي يک و نيم‌ميليون دانش‌آموز را هم جزو عملکرد خود و مجموعه‌اش ذکر مي‌کند. طرحي که 200‌ميليارد ريال هزينه براي وزارت ارتباطات داشت و به هر دانش‌آموز پنج‌هزار تومان در اين حساب دادند تا آنها بتوانند با بانکداري الکترونيکي آشنا شوند. وزير آموزش و پرورش البته در همين مدرسه نرگس اعلام مي‌کند که: «در زماني که در راه مي‌آمدم چرتکه انداخته و حساب کردم تنها نيم‌درصد مدارس کشور به اينترنت اتصال دارند.» شما مي‌توانيد حساب کنيد با توجه به صحبت‌هاي وزير آموزش و پرورش و معاون وزير ارتباطات چند درصد از دانش‌آموزان به حساب اينترنتي شان دسترسي دارند؟
زنگ چهارم
وزير ارتباطات در سخنان خود مي‌خواهد بحث پورتال سازي را به مدارس هم بکشاند. او مي‌گويد: دانش‌آموزان بايد به جاي روزنامه ديواري در ساخت پرتال با هم مشارکت داشته باشند. گفتني است وزارت ارتباطات پس از راه‌اندازي بحث پورتال‌ها يک سايت تحت عنوان پورتال ملي را راه‌اندازي کرده که البته اين پورتال بيشتر شبيه يک لينکستان بزرگ است. دانش‌آموزان جهت ديدن يك الگو مي‌توانند به سايت www.iran.ir مراجعه کنند.
زنگ پنجم
از وزير آموزش و پرورش سوال مي‌شود چند درصد مدارس دروس مجازي را تدريس مي‌کنند. او پاسخ نمي‌دهد اما در عين حال رقم 20درصد آموزش مجازي را که سال گذشته از طريق همين وزارتخانه اعلام شده بود، تکذيب مي‌کند. علي احمدي همچنين به دانش‌آموزاني که توانايي خريد رايانه را ندارند توصيه مي‌کند که از رايانه‌هاي مدارس استفاده کنند.
زنگ ششم
از آنجا که همواره بحث استفاده‌هاي نامناسب از تکنولوژي مقدم بر استفاده از تکنولوژي است، اين موضوع نيز مطرح مي‌شود که در صورت دسترسي دانش‌آموزان به سايت‌هاي نامناسب چه وضعيتي پيش مي‌آيد. وزير ارتباطات مي‌گويد: «نگراني‌هايي از اين بابت وجود دارد که بايد با درايت معلمان و مديران مدارس برطرف شود».
زنگ تفريح اول
يکي از دانش‌آموزان مدرسه نرگس مي‌گويد: طبق اعلام مدير مدرسه در ساعات بيکاري يا زنگ‌هاي تفريح مي‌توانيم از اين آزمايشگاه استفاده کنيم. يکي ديگر نيز مي‌گويد به نظر مي‌آيد اين تعداد کامپيوتر براي يک مدرسه کم باشد اما بايد با شرايط موجود کنار آمد.
زنگ آخر
شيرزاد عبداللهي، کارشناس آموزش و پرورش مي‌گويد: طبق آمار هم اکنون 50‌درصد مدارس به کامپيوتر مجهز هستند و هم‌اکنون سرانه مصرف رايانه در مدارس کشور يک دستگاه به ازاي هر 48 دانش‌آموز است. اين سرانه در ساير کشورها به ازاي هر 18 دانش‌آموز يک کامپيوتر است. به گفته عبداللهي هم‌اکنون در بسياري از مدارس از کامپيوتر به عنوان يک کالاي لوکس استفاده مي‌شود، چراکه 5/95درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش صرف حقوق معلمان مي‌شود. ضمن اين که در حوزه محتوا نيز صرفا شبکه رشد وجود دارد و عدم مهارت بسياري از دبيران و معلمان با رايانه و نبود محتواي درسي نيز چالش‌هاي ديگر است.


Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image