حضور برند ايراني در بازار كشورهاي مسلمان منطقه
-(0 Body)
|
حضور برند ايراني در بازار كشورهاي مسلمان منطقه
Visitor
1018
Category:
کامپيوتر
آي تي ايران - احمد عليپور مدير ارشد اجرايي فراسو در نشست خبري اين شركت كه به مناسبت حضور فراسو در نمايشگاه جيتكس برگزار شده بود، به نفوذ فراسو به عنوان برندي ايراني و اسلامي در كشورهاي مسلمان اشاره كرد و گفت: فروش محصولات ايراني فراسو در كشورها و مناطق مسلماننشين عمده و قابل توجه است. او به جنوب لبنان، منطقه مسلمان نشين «تاميلنادو» در هند و سوريه به عنوان نمونههايي از اين مناطق اشاره كرد. عليپور مدير ارشد اجرايي اين شركت در گفتوگو با خبرگزاري ..... با اشاره به اهداف فراسو در نمايشگاه جيتكس، دستاوردهاي فراسو از شركت در نمايشگاههاي گذشته را توسعه جغرافيايي بازار فروش و همچنين گسترش افقي هر چه بيشتر محصولات اين برند ايراني در منطقه دانست. وي با اشاره به بازارهاي رو به رشد و مستعد منطقه گفت: محصولات فراسو در 23 كشور به فروش ميرسد وي كشورهاي لبنان، سوريه، عربستان، امارات از منطقه جنوب غرب آسيا، تونس و مراكش را از منطقه شمال آفريقا و هندوستان از جنوب آسيا بزرگترين بازارهاي فراسو در دانست. عليپور گفت با توجه به برنامههاي دولت مصر در زمينه همهگير كردن كامپيوتر در جامعه و اجراي طرح كامپيوتر براي هر خانواده بازار هدف بعدي فراسو اين كشور است. البته عليپور با اشاره به بازار بزرگ محصولات IT در ايران گفت: فراسو با آنكه نيم نگاهي به بازارهاي منطقه و جهاني دارد ولي عمده محصولات اين شركت در داخل كشور به فروش ميرود به طوري كه كل بازار فراسو در خارج مرزهاي ايران به 10 درصد فروش اين محصولات در داخل كشور هم نميرسد. عليپور در بخش ديگري از سخنان خود از مشكلات برندسازي سخن گفت. وي به دو مساله مهم در برندسازي اشاره كرد و گفت: متاسفانه در ايران به اين دو موضوع توجه خاص نميشود، يكي برنامهريزي بلند مدت است و ديگري هم انتظار سوددهي در كوتاه مدت. وي اظهار نمود: فراسو از سال 75 شروع به برندسازي كرده و نتيجه آن را در چند سال گذشته مشاهده نموده است. عليپور گفت: فراسو از اينكه تنها برند ايراني در زمينه كامپيوتر است در زمينه بازاريابي جهاني رنج ميبرد و بسيار خشنود خواهد شد كه برندهاي موفق ديگري هم در اين زمينه در كشور وجود داشته باشد. عليپور در سخنان خود طرح برند منطقهاي را ناموفق دانست و افزود: امروز وقتي صحبت از برند ميشود مفهوم كشوري از بين ميرود و اين برند بايد بخ دنبال بازارهاي جهاني براي خود باشد. در بخش ديگري از اين مراسم مدير ارشد اجرايي فراسو در پاسخ سنوال به خبرنگاري كه پرسيد محصولات فراسو در داخل كشور توليد نميشوند گفت: اين امري طبيعي است كه سرمايهگذار در جايي سرمايهگذاري كند كه محصول را با بهترين كيفيت و كمترين قيمت توليد كند و با توجه به محدوديتهايي كه در ايران وجود دارد و شرايطي كه در چين و تايوان موجود است، در حال حاضر قيمت تمام شده بيشترمحصولات در ايران بيشتر از كشورهايي همچون چين است. عليپور گفت: به همين دليل ما بيشتر محصولات خود را با برندي كاملا ايراني و با سرمايهگذاري كاملا ايراني در چين و تايوان توليد ميكنيم. عليپوردر ادامه گفت البته اگر قيمت تمام شده و كيفيت محصولي خاص كه در ايران توليد ميشود با رقيب خارجي قابل رقابت بود، فراسو آن محصول را در ايران توليد خواهد كرد. وي ادامه داد گواه اين صحبت توليد 20 عنوان از محصولات فراسو در داخل كشور است كه براي نمونه ميتوان به CDهاي فراسو اشاره كرد. عليپور در اين زمينه ابراز آمادگي كرد كه با هر شركت داخلي كه توانايي توليد محصولي با كيفيت و قيمت قابل رقابت با نمونه خارجي داشته باشد، وارد مذاكره شوند. علپور در بخش ديگري از اين جلسه مطبوعاتي به بخش تحقيق و توسعه فراسو اشاره كرد و گفت اولين کيبورد با طراحي صنعتي Industrial Design مشترک شرکت فراسو و شريک تجاري خارجي به انجام رسيده و اين مدل کيبورد اولين نمونه از طراحي صنعتي ايراني است که در بازار منطقه منحصراً متعلق به فراسو بوده و در ديگر بازارهاي دنيا نيز از هر فروش اين مدل کيبورد قسمتي از منافع فروش آن متعلق به فراسو ميباشد. قبل از سخنان عليپور، تركان مدير بازاريابي فراسو در سخنان خود به حضور اين شركت در نمايشگاه جيتكس اشاره كرد. به گفته تركان، فراسو تنها برند كاملا ايراني محصولات سختافزاري است كه امسال براي سومين سال پياپي به صورت مستقل در نمايشگاه جيتكس شركت ميكند. وي اولين حضور فراسو را در جيتكس بسيار كمرنگ عنوان كرد و گفت به مرور اين حضور هر روز پررنگتر ميشود به نحوي كه در سال اول با غرفهاي دورتر از مركز اصلي نمايشگاه در حضور يافته بود ولي امسال با غرفهاي بزرگتر و در مركز نمايشگاه قرار گرفته حضور دارد. وي مكان غرفه فراسو را در كنار غرفه شركت مشهوري همچون Canon و در سالن 2 يكي از اصليترين سالنهاي جيتكس عنوان كرد. تركان در بخش ديگري از سخنان خود به حضور فراسو در نمايشگاه جانبي Gitex Shopper همزمان با نمايشگاه جيتكس اشاره كرد و گفت: در اين بخش از نمايشگاه كه مربوط به فروش اقلام کامپيوتر، نرمافزار و موبايل که در Airport Dubai دبي برگزار ميگردد نيز فراسو غرفه مستقل داشته و کليه محصولات فراسو در اين غرفه با قيمتهاي خاص عرضه خواهد شد. قابل ذكر است در ابتداي مراسم نيز خانم خسرواني مدير روابطعمومي شركت فراسو با اشاره به فعاليتهاي بخش روابطعمومي هدف فعاليتهاي اين بخش را برقراري تعامل با رسانهها دانست و گفت به اعتقاد اين بخش قويتر بودن رسانههاي حوزه IT به قدرت صنف و در مجموع حوزه IT كمك ميكند. خسرواني در بخش ديگري از سخنان خود به سايت S&P اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه اين سايت در حال تبديل شدن به يك مرجع براي فروشندگان و توزيعكنندگان ميباشد بخش روابطعمومي اقدام به راهاندازي بخش اخبار اين سايت نموده است.
|
|
|