خشم كاربران از ناامني حسابهاي اينترنتي
-(0 Body)
|
خشم كاربران از ناامني حسابهاي اينترنتي
Visitor
957
Category:
کامپيوتر
پارس آنلاين - قربانيان كلاهبرداريهاي بانكهاي اينترنتي خواستار متوقف شدن سرقتهاي آنلاين شدند. اين كاربران تهديد كردهاند كه در صورت ادامهي اين كلاهبرداريها ضمن مراجعه به پليس و مراجع قانوني، عضويت خود را در سرويسهاي اينترنتي لغو خواهند كرد. جمعي از مشتريان بانكهاي مشتركالمنافع استراليا با تنظيم دادخواستي عليه سارقان اينترنتي به هشدار نسبت به كلاهبرداريهاي اينترنتي پرداختند. اتحاديهي بانكهاي اينترنتي استراليا از اين مشتريان خواست تا روشن شدن عامل اصلي كلاهبرداريهاي اخير از مراجعه به پليس خودداري كنند. مقامات اين بانكها به مشتريان قول دادهاند كه مشكل را بدون دخالت پليس پيگيري و حل و فصل كنند. يكي از مدعيان اهل ملبورن در جريان كلاهبرداريهاي اخير 17500 دلار از داراييهاي خود را از دست داده است. در اداعايي ديگر از دزدي 12000 دلاري از حساب يكي از مشتريان صحبت شده است. از سوي ديگر بانكهاي اينترنتي معتقدند كه بسياري از اين سو استفادهها به دليل بياحتياطيهاي مشتركان رخ ميدهد. به گفتهي اين مقامات بسياري از مشتريان در نگهداري كلمهي عبور و رمز خود چندان دقيق نيستند و آنها را به راحتي در اختيار ديگران قرار ميدهند. يك كارمند رستوران ميگويد كه در ماه گذشته از حساب CBA خود مبلغ 3500 دلار را از دست داده است. بانك پس از گذشت 10 روز اين مبلغ را به او بازگرداند. يكي از كاركنان اين بانك ميگويد: اين دزدي اينترنتي به دليل بياحتياطي و اشتباه مستقيم اين مشتري رخ داده است. من در نامهاي به اين كارمند رستوران گفتم كه كامپيوتر او به آنتيويروسهاي به روز شده مجهز نبوده است و همين موضوع امكان نفوذ سارقان اينترنتي و ويروسها را بسيار ساده كرده بود. اين موضوع دليل اصلي از دست دادن اين مبلغ بوده است. ما عادت كردهايم كه اشتباهات خود را به سادگي بر گردن ديگران بيندازيم. پس از اين ماجرا كارمند رستوران از مقامات بانك خواست كه موضوع را به پليس اطلاع دهند، اما كارمندان بانك ضمن پيگيري مساله خواستار داخل نشدن پليس به اين مساله و پيگيري مستقيم از سوي بانك شدند. «جان گورتز»، رييس بخش امنيت CBA ميگويد: «هماينك بانك تخصص و تجربه لازم را دربارهي هك كردن حسابهاي شخصي به دست آورده است و ديگر براي رديابي و پيدا كردن مجرمان نيازي به مراجعه به پليس نيست.» او ميگويد: «ما از بروز اين اتفاقات بسيار متاسفيم و بايد ضمن صحبت با مشتريان به آنها آگاهي دهيم كه بخش امنيت بانك آنان را از مراجعه به پليس بينياز ميكند. هر اتفاقي كه براي مشتريان ما رخ دهد ما مسئول پيگيري و حل آن هستيم.» CBA بر روي فناوريهاي جديد مقابله با سارقان اينترنتي سرمايهگذاري كرده است. طبق برآوردهاي انجمن بانكداران استراليا ميزان سرقتهاي اينترنتي در طول يك سال گذشته در اين كشور بالغ بر 25 ميليون دلار بوده است.
|
|
|