جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
دبل کليک روي گوگل
-(8 Body) 
دبل کليک روي گوگل
Visitor 1375
Category: کامپيوتر
در تاريخ 13 آوريل بزرگ ترين موتور جست وجوي جهان اعلام کرد با پرداخت 1/3 ميليارد دلار شرکت تبليغاتي Double Click را خريداري کرده است. در حالي که درآمد سالانه اين شرکت حدود 150 ميليون دلار برآورد شده، گوگل با پرداخت حدود 20 برابر اين رقم به Double Click آن را خريداري کرده است. گفته مي شود، شرکت Hellman & Friedman در سال 2005 مرکز تبليغاتي Double Click را حدود يک سوم اين قيمت خريداري کرده بود.
ولي چرا بزرگ ترين موتورجست وجوي اينترنتي دنيا براي خريد اين شرکت بايد تا اين اندازه هزينه کند؟ برخي کارشناسان معتقدند گوگل براي خريد DoubleClick بيش از ارزش آن پول پرداخت کرده و ممکن است تا اين اندازه کسب درآمد نکند. با اين وجود بزرگ ترين مرکز نرم افزاري دنيا بايد بيش از گذشته احساس خطر کند زيرا رقيب ديرينه اش براي کسب درآمد بيشتر دست به اقدامات جديد زده است.به هر حال بايد توجه داشت، Double Click چيزي را در خود داشته که گوگل با تمام پول و موقعيتش از آن چيز بي بهره بوده است: «بهترين روش براي جلب بنر ، فايل هاي ويدئويي و ديگر تبليغات آنلاين براي فروش محصولات شرکت هاي مختلف در کوتاه ترين زمان ممکن». «ديو مرگان» مدير شبکه تبليغاتي TACODA دراين باره مي گويد: «Double Click هم اکنون با تمام شرکت هاي تبليغاتي صاحب نام دنيا در ارتباط است و بيش از نيمي از تمام آژانس هاي تبليغاتي دنيا با آن کار مي کنند. Double Click مي تواند تمامي شرکت هاي وابسته به Time Warner نظير Illustrated، Friendster و Viacom§ را به گوگل وابسته کند. MTV نيز از ديگر شرکت هايي است که به مجموع مشتري هاي گوگل خواهد پيوست. در بخش ديگر، شرکت گوگل با انتشار تبليغات آنلاين روي سايت اينترنتي خود مي کوشد بيش از تمام رقبا براي خود تبليغات بگيرد.» - بازي هوشمندانه «چارلز لي » يکي از محققان مرکز تحقيقاتي Forrester توضيح مي دهد که خريد اين شرکت از جوانب مختلف مي تواند براي گوگل منفعت داشته باشد. او مي گويد: «اين پول بسيار زياد به نظر مي رسد اما آيا واقعاً پرداخت اين مبلغ گوگل را دچار مشکل مالي خواهد کرد؟ اينجا محلي بود که گوگل مجبور به خريد آن بود و راهي جز اين نداشت. گوگل در اين حرکت هيچ اشتباهي نکرد.»«اريک اسميت» مديرعامل گوگل بر اين باور است که اين بهترين انتخاب بوده تا تبليغات بيشتري روي سايت اين شرکت نمايان شود. اسميت معتقد است: «Double Click سرعت ما را در تبليغات بيشتر مي کند. تاکنون رقيب اصلي ما يعني ياهو مديريت دنياي تبليغات آنلاين را برعهده داشته اما ما هم اکنون مي توانيم اين حاکميت را از بين ببريم.» شرکت گوگل مي تواند با پيشنهاد روش هاي نوين در تبليغات آنلاين، اقبال شرکت هاي تجاري را نسبت به اين سايت بيشتر کند. «بيل گاسمن» مديرعامل شرکت تبليغاتي Revenue Science نيز گفته است: «گوگل با اين کار خود يک سرمايه گذاري بلندمدت کرده تا آينده دنياي تبليغات اينترنتي را در دست بگيرد.»اين طور که بزرگ ترين موتورجست وجوي اين شرکت پيش بيني کرده Double Click در آينده نزديک مي تواند ميلياردها دلار درآمد را براي آنها به همراه بياورد. اسميت به همراه شريک خود و «سرگي برين» مدير فناوري شرکت گوگل بر افزايش تبليغات در سايت گوگل و سايت هاي وابسته به آن تاکيد کرده اند. - بنرهاي معجزه آسا بر اساس گزارش اخير مرکز تحقيقاتي eMarketer حدود 40 درصد از درآمد 5/19 ميليارد دلاري تبليغات گوگل در هر سال مربوط به پول هايي مي شود که پيشاپيش از شرکت ها دريافت مي کند. شرکت گوگل در حال حاضر دو سوم تمام تبليغات آنلاين و اينترنتي را به خود اختصاص داده است. بيشتر اين شرکت از طريق ابزارهاي توانمند جست وجوگر گوگل به اين سايت کشيده شده اند.طي سال هاي اخير، پيشرفت و توسعه بازار تبليغات اينترنتي نسبت به جست وجوگرهاي آنلاين چندان واضح و مشخص نبوده است. در ماه اکتبر از سال گذشته شرکت eMarketer ارزش بازار تبليغاتي جهان را براي سال 2006 حدود 34/3 ميليارد دلار تخمين زد و پيش بيني کرد که اين رقم تا سال 2010 به 5/4 ميليارد دلار برسد.گاسمن بر اين باور است که به خاطر افزايش توانايي هاي دروني، بازار تبليغات آنلاين در آينده نزديک شاهد رشد قابل توجهي خواهد بود. احتمال مي رود در آينده تبليغات مطابق مطالب هر صفحه به نمايش در آيند و مشتريان بيشتري را به سمت خود بکشانند. براي مثال، مرکز SUV قصد دارد تمام تبليغات خود را تنها در سايت هاي خودروسازي منتشر کند. شبکه هاي تبليغاتي و شرکت هاي اينترنتي نظير گوگل مي توانند تبليغات خود را روي سايت هاي توليدکننده محتواي IT منتشر کنند. اين مساله نه تنها انگيزه کاربران را براي مشاهده تبليغات بيشتر مي کند، بلکه باعث خواهد شد تا شرکت ها تمايل بيشتري را براي تبليغات پيدا کنند.گاسمن در حقيقت معتقد است که ارتباط ميان محتواي الکترونيکي و تبليغات مهم ترين عاملي است که مي تواند بر رونق اين بازار بيفزايد. - مايکروسافت و مشکلات تازه «روزنبلات» اعلام کرده است، Double Click مي تواند ظرفيت گوگل را در بازار رقابتي امروز تا چندين برابر افزايش دهد و امکان ارتباط صميمانه تر بين مسوولان اين موتورجست وجو و کاربران را فراهم آورد. نوآوري هاي گوگل براي تبليغات در محيط مجازي مي تواند به شرکت هايي که براي فروش محصولات خود مشکل دارند کمک هاي فراوان کند. از ديگر مزايايي که خريد DoubleتClick براي گوگل داشته، عدم دسترسي مايکروسافت به اين شرکت تبليغاتي بوده است. در حال حاضر شرکت بزرگ مايکروسافت در حوزه تبليغات تجاري و آنلاين تا اندازه اي گوگل را تحديد مي کند. سهم شرکت مايکروسافت از بازار جست وجوهاي اينترنتي در ماه مارس سال جاري به اندازه 10 درصد کاهش يافت و گوگل توانست با استفاده از اين فرصت سهم بيشتري از بازارهاي تبليغاتي را به دست آورد. DoubleتClick مي تواند يک تهديد جديد براي بزرگ ترين توليدکننده نرم افزار جهان محسوب شود. اين شرکت مي تواند تمام تبليغات خود را روي سايت AOL وابسته به مرکز رسانه اي Time Warner و MySpace وابسته به مرکز News Corp نيز منتشر کند. اين سايت ها از پربيننده ترين پايگاه هاي اينترنتي جهان محسوب مي شوند. شرکت گوگل با اين خريد مديريت جست وجوهاي تبليغاتي اين سايت ها را نيز در اختيار گرفته است. گوگل براي همکاري با اين سايت ها حدود دو ميليارد دلار به آنها پرداخت کرده است، اين در حالي است که اگر مايکروسافت DoubleتClick را خريداري مي کرد AOL و MySpace را از رقباي خود مي دانست. «اريک اسميت» چندي پيش اعلام کرده بود که بزرگ ترين موتور جست وجوي اينترنتي جهان مي خواهد خود را در شادماني کاربران از تماشاي برنامه هاي تلويزيون شريک کند و ابزاري را براي آنها توليد کند که به وسيله آن بتوان برنامه هاي تلويزيوني مورد علاقه را ذخيره کرد. همچنين گفته مي شود برخي مديران گوگل در مقاله هايي که اين اواخر منتشر کرده بودند از راه اندازي سيستم جديد خبر دادند که مي تواند تمامي وقايع صوتي در کامپيوتر را بررسي کند و از طريق ميکروفن صداهاي محيط را نيز در خود ذخيره کند تا به هنگام نياز به آنها رجوع کنيم. اين اطلاعات نشان مي دهد که شرکت گوگل تصميم خود را براي راه اندازي يک سيستم جديد گرفته تا به کمک آن امکان مديريت برنامه هاي تلويزيوني را به کاربران بدهد. در اين سرويس جديد بر تبليغات آنلاين هم تمرکز زيادي شده تا گوگل به اين وسيله يک منبع درآمد جديد نيز داشته باشد. در اصل فعاليت هاي گوگل مربوط به جست وجوهاي اينترنتي و تبليغات آنلاين مي شود. اين شرکت در 27 سپتامبر سال 1998 در کاليفرنيا تاسيس شد و اگرچه تنها 10 سال از زمان راه اندازي آن مي گذرد، بيش از رقباي خود که ساليان سال است در اين زمينه فعاليت مي کنند، پيشرفت داشته است. طبق آخرين گزارش ها تا 30 سپتامبر 2006 شرکت گوگل 9 هزار و 378 کارمند تمام وقت داشته که به همت تمامي اين افراد موفقيت هاي کنوني را کسب کرده است. به هر حال در کنار مديريت اين تعداد کارمند مسوولان گوگل کوشيده اند با پيش بيني وضعيت خود در سال 2008 همچنان عنوان برترين موتور جست وجوي اينترنتي جهان را به خود اختصاص دهند
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image