جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
رشد 45 درصدي بازار خدمات و محصولات نرم افزاري ايران
-(5 Body) 
رشد 45 درصدي بازار خدمات و محصولات نرم افزاري ايران
Visitor 1353
Category: کامپيوتر
آي تي ايران - بازار تقاضاي خدمات و محصولات نرم افزار ايران در سال جاري با رشدي 45 درصدي نسبت به سال 85 مواجه بود.

شهريار رحيمي مدير عامل شرکت همکاران سيستم در نشستي که به مناسبت بيستمين سالگرد تاسيس اين شرکت برگزار شد، با اشاره به پتانسيل رشد بالاي صنعت نرم افزار به مشکلات شرکت هاي نرم افزاري در ايران اشاره کرد و گفت: صنعت نرم افزار ايران همچنان با مشکل کمبود نيروي متخصص و با تجربه مواجه است.

در اين نشست محمود نظاري رييس هيات مديره شرکت همکاران سيستم به ارايه تاريخچه و 20سال تجربه همکاران سيستم پرداخت و نمودار برنامه ريزي ،استراتژي ورشد شرکت ها را تشريح کرد و گفت: اين شرکت در آغاز با سرمايه کم وبا تمرکزبر سرمايه گذاري روي منابع انساني حرکت نمود که رشد بالاي تعداد کارکنان در برابر رشد درآمد و هزينه در سالهاي ابتدايي نمايان گر اين مساله است.

نظاري با اشاره به اينکه سير تحول و مدل رشد همکاران سيستم مي تواند به عنوان موضوعي پژوهشي و آموزشي در دانشكده هاي مديريت به کارگرفته شودگفت: در سال 68 اين شرکت با 4 نفرپرسنل آغازبه کار کردودرسال 73 اين تعداد را به 20 نفر رساند.بين73 تا 83 به ايجاد بازار وسرمايه گذاري روي نيروي انساني پرداخت به گفته وي در اين زمان 15 شرکت به مجموعه همکاران سيستم افزوده شدندونيروي انساني آن به 300 نفر افزايش يافت.

اين در حالي است که هم اکنون اين شرکت داراي 700 نفر متخصص فناوري اطلاعات و داراي 24 شرکت داخلي و 20 شرکت در قالب شبکه هاي کاري دارد که به گفته رييس هيات مديره اين شرکت ترکيب بوجودآمده و اقتصاد شبکه اي موجود مجموعه را براي جهش دوره بعد آماده مي کند.
در ادامه اين نشست شهريار رحيمي مديرعامل همکاران سيستم با اشاره به اينکه رمز موفقيت در صنعت IT در پايداري و حرکت گام به گام است، اظهارداشت:در سال 86 کارهايي که از 5 سال پيش آغاز شده بود نهادينه شد .

وي به سرويس پشتيباني لحظه اي همکاران اشاره کرد وگفت:اين سرويس با پوشش 4000 مشتري با گستردگي در سطح کشور به منظورارايه سرويس سريع تر به مشتري راه اندازي شده است.
وي افزود: اين شرکت پس از مطالعات زياد نرم افزارهايي را از كشورهاي پيشرفته خريداري کرد تا کامپيوتر مشتري را به سرويس 24 ساعته خود متصل کند .
وي معتقد است کار مهم سال 86در بخش خدمات سرويس از راه دور به مشتري بوده که اين سرويس با برپا کردن تجهيزات و سرور ها و زيرساخت اينترنتي راه اندازي شده است.
رحيمي افزود: اموزش در سطح 500 نفر از کارکنان پشتيباني براي راه اندازي اين سرويس با هزينه اي بالغ بر 1ميليارد از ديگر فعاليت ها جهت راه اندازي سرويس انلاين بوده است .

وي درادامه افزود:اين شرکت با مدنظرقراردادن بحث مشتري مداري و حقوق مشتري، تلاش كرده است تا اين فرهنگ را در تمام حوزه ها توسعه دهد.

وي به معرفي محصولات جديد اين شرکت نيز پرداخت وگفت: توليدنرم افزار مديريت منابع انساني از ديگر محصولات است که با توجه به پي بردن مديران و مسوولان به اهميت مديريت منابع انساني اين محصول درحال ارايه خدمات است .

وي ارايه راهکار دولتي وارايه راهکارهاي خاص بخش صنايع به خصوص صنعت سيمان را از ديگر فعاليت هاي شرکت برشمرد و افزود: در بخش صنعت خودرو نيزمديريت خدمات پس از فروش خودرو را با تهيه سيستمي در اختيار صاحبان اين صنعت قرار داده ايم ودرصنعت فولاد و نفت نيز در حال تهيه راهکاري با ديدگاهي نوين بر اساس تجربيات خود هستيم .




مديرعامل همکاران سيستم افزود : در سال جاري ميزان تقاضا در خصوص راهكار مديريت منابع انساني با رشد قابل ملاحظه اي نسبت سال هاي گذشته مواجه بود که همين امر شرکت را به سمت طراحي نرم افزار ويژه مديريت منابع انساني هدايت کرد.
وي همچنين از استقبال شرکت هاي توليد کننده سيمان از نرم افزارهاي جامع اين شرکت خبر داد و گفت: در حال حاضر تقريبا بخش عمده اي از شرکت هاي سيمان کشور از جمله مشتري هاي شرکت همکاران سيستم به شمار مي روند.

وي در ادامه و در پاسخ به اين موضوع که ميزان رشد شرکت همکاران سيستم به عنوان بزرگترين شرکت نرم افزاري کشور و تخميني از رشد صنعت نرم افزار كشور به چه ميزان است، گفت : ما در سال جاري با 45 درصد توسعه در بخش هاي مختلف ارايه خدمات و محصولات نرم افزاري خود مواجه بوديم و اين نشان دهنده رشد بازار است.



فرصت سرمايه گذاري داخلي
در ادامه اين نشست ودربخش پرسش و پاسخ آقاي نظاري به با اشاره به شرايط اقتصادي کشور گفت: به نظر مي رسد در شرايط فعلي ايران در حوزه نرم افزار بازار نسبتا بسته است و امکان ورود رقيب خارجي نيست ولي به نظر مي رسد فعالان داخلي تا 2-3 سال آينده فرصت سرمايه گذاري داخلي را دارند و در واقع بسته بودن بازار اين فرصت محدود را به صاحبا ن کسب و کار و صنعتگران مي دهد که از فضاي موجود براي آماده سازي خود استفاده کنند.

وي تصريح کرد: اين شرايط ممکن است در طولاني مدت به نفع نرم افزاري ها نباشد مگر آنکه خود را تجهيز کرده باشد . و اين درحالي است که بسياري از شرکت هاي نرم افزاري توان خوبي ندارند ومشتري اگر جواب مناسب نگيرد هنگام گشايش بازار به سمت برندهاي خارجي مي رود .
نظاري در پاسخ به اينکه در صورت باز شدن روابط خارجي با ورود شرکت هايي مانند SAP چه شرايطي براي همکاران بوجود مي ايد ،گفت:طبيعي است چنين شرکتهايي با مطالعاتي که انجام مي دهند علاوه برتوجه به نيازهاي بازار به سراغ نقش آفرينان اين حوزه مي آيند.
وي همچنين در خصوص وضعيت ورود به بورس همکاران سيستم توضيح داد وگفت:همکاران سيستم به عنوان اولين شرکت در اين حوزه که تقاضاي ورود به بورس راکرده هنوز روي تابلو نرفته است.

وي در خصوص سرنوشت نهايي ورود اين شرکت به بورس نيز گفت: ما حدود دو سال است که در سازمان بورس پذيرش شده ايم، اما هنوز زمينه ورود ما به بورس فراهم نشده است. اما در آخرين مکاتباتي که با اين سازمان داشتيم مقرر شد که مدارک حسابرسي سازمان و يک اميد نامه را به ايشان بدهيم که اين مدارک هم اکنون ارايه شده و به ما قول ورود به بورس در اوايل سال آينده را داده اند.

همچنين نظاري در پاسخ به اين سوال مبني بر اينکه براي گسترش برند همکاران سيستم چه اقداماتي صورت گرفته گفت: در برنامه همکاران سيستم تا سال 90،همکاري با ساير شرکت ها مدنظربوده است و قصد به تقسيم کارهاي تخصصي داريم ، همچنين خريد شرکت هاي نرم افزاري از جمله سپهر مهر صورت گرفته و باز هم قصد همكاري با شرکت هاي واجد شرايط وجود دارد.
وي در اين خصوص که همکاران سيستم با توجه به ارتباطاتي که با دانشگاه ها دارد در زمينه آموزش عالي در بخش مديريت چه برنامه اي خواهد داشت ؟ گفت: قصد داريم تا علاوه بر توسعه همكاري با دانشگاه ها مركز خود را طوري تجهيز كنيم كه بتواند به توسعه صنعت نرم افزار كشور كمك كند.



در ادامه رحيمي به پرسشي مبني بر رويکرد همکاران در بحث پروژه ماليات الکترونيکي مطرح در دولت چيست و آيا بخش خصوصي اين توان را دارد که وارد اين مقوله شود؟ پاسخ داد و گفت:
پروژه ملي ماليات الکترونيکي که به قصد ساماندهي ماليات از سال ها پيش مطرح شده و تعريف شده است اما انجامش در زمان قابل قبول صرفا توسط نيروي داخلي عملي نيست و براي پاسخگويي اين پروژه تا 2-3 سال آينده به مشاركت يک شرکت معتبروسابقه دار خارجي با نيروي داخلي لازم است.

وي در اين خصوص که آيا همکاران سيستم حاضر به انجام اين پروزه است يا خير ؟ گفت:
اگر دسترسي به شريک خارجي و منابع بين المللي مناسب امكان پذير باشد و پروژه از ابتدا روال طبيعي خود را طي کند همکاران آمادگي وعلاقه به انجام پروژه را دارد.

نظاري نيز در اين خصوص گفت :در مورد همکاري چه با خارجي چه با داخلي اگر شريک را خود شرکت انتخاب نکند و از ابتدا مسووليت موفقيت پروژه را به عنوان بخش خصوصي از ابتداي امضاي قرارداد بردوش خود حس نکند قطعا موفق نخواهد شد بنابراين اگر فضاي مناسب نباشد همکاران سيستم وارد پروژه نمي شود .
نظاري در خصوص ترکيب شرکت هاي ايراني و ايجاد کنسرسيوم هاي مختلف براي انجام پروژه ماليات الکترونيکي نيز توضيح داد :
براي شراکت در انجام يک پروژه هر شرکتي در بخشي که تخصصي کار کرده مسووليت مي پذيرد وبايد تقسيم کار براساس توانمندي هاي رقابتي صورت گيرد وحتما هم بايد اتصال، اتصالي هم افزا باشند . پس به شرطي كه بتوانيم شركت هايي پيدا كنيم كه تخصص آن ها هم افزا باشد اين كار عملي است.

وي درپاسخ به اينکه تا سال90 چه چشم اندازي داريد؟ گفت:قصد داريم به نزديک سطح تعالي منطقه اي برسيم و شرکتي منطقه اي باشيم وعوامل دروني تاثيرگذارقطعا آمادگي، سازمان مناسب، آموزش مناسب،مديريت و نيروي انساني مناسب است.


پشتيباني آنلاين واز راه دور مشتريان


در پايان اين نشست شرکت همکاران سيستم امکان بازديد از يکي از مراکز پشتيباني آنلاين را براي خبرنگاران فراهم کرد .
به گفته يکي از مسوولان اين مرکزهدف از ايجاد مراکزپشتيباني آنلاين ارتقاي رضايت مشتري بوده و راه اندازي پورتال مشتريان به عنوان دريچه ارتباطي بين مشتريان و شرکت همکاران سيستم موجب شده تا هر مشتري جايگاهي براي دريافت سرويس لحظه اي در شرکت همکاران داشته باشد.
اين سيستم طوري طراحي شده که هر دوگروه کاربران با اينترنت Dial up و ADSL را مي تواند پوشش وسرويس دهد.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image