جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
رشد بازار دوربين­ عکاسي ديجيتال در سال 2010
-(0 Body) 
رشد بازار دوربين­ عکاسي ديجيتال در سال 2010
Visitor 989
Category: کامپيوتر
بازار ديجيتال- بعد از بحران­‌هاي اقتصادي سال 2009 که گريبان بازار محصولات مختلف را هم گرفته بود، سال 2010 با بهبود شرايط اقتصادي جان دوباره‌­اي را به بازار محصولات متفاوت به خصوص محصولات ديجيتال شخصي داد. در اين ميان هميشه دوربين­‌هاي ديجيتال طرفداران خاص خودشان را دارند که رونق اين بازار را رقم مي‌­زنند.

جديدترين آمار و گزارش­‌هاي منتشر شده از طرف بنياد محصولات و دوربين­‌هاي عکاسي در اين مورد نشان از ثبت يک رکورد جديد در فروش جهاني اين محصولات دارد. بر اساس اين گزارش­‌ها، صادرات جهاني دوربين‌­هاي عکاسي ديجيتال در سال 2010 برابر 5/121 ميليون دستگاه بوده که اين رقم رشد 7/14 درصدي را نسبت به سال 2009 تجربه کرده است. اين در حالي است که پيش‌بيني کارشناسان براي رشد بازار جهاني دوربين­‌هاي عکاسي ديجيتال در سال 2010 در حال خوشبينانه برابر 11 درصد بوده است.

از طرف ديگر بازار جهاني دوربين­‌هاي عکاسي ديجيتال مبتني بر لنزهاي قابل تعويض رشد 6/10 درصدي را تا پايان سال 2010 براي خودشان به ثبت رساندند. در مقابل بازار دوربين­‌هاي عکاسي ديجيتال داراي لنز ثابت همچنان با رشد 4/89 درصدي نسبت به مدل­‌هاي مجهز به لنزهاي قابل تغيير، سهم بيشتري از بازار را در اختيار دارند.

همانطور که انتظار مي­‌رود بازار ژاپن با رقم 2/14 درصدي شاهد رشد قابل توجه بازار دوربين­‌هاي مجهز به لنزهاي قابل تعويض نسبت به فروش کلي اين بازار بود. به اين ترتيب فروش اين دوربين­‌ها در بازار ژاپن تا 2/40 درصد نسبت به سال ميلادي گذشته رشد داشته است. اين در حالي است که بازار دوربين­‌هاي داراي لنز ثابت هم در اين کشور رشدي نسبي داشته است و افزايش 5/4 درصدي را نسبت به سال 2009 ثبت کرده است.

با اين همه اما آمار نشان مي­‌دهند که در نهايت 3/91 درصد از فروش جهاني دوربين­‌هاي عکاسي ديجيتال در بازار کشورهاي ديگر جز بازار ژاپن بوده است. به اين ترتيب فروش جهاني دوربين­‌هاي مبتني بر لنزهاي قابل تعويض در بازار کشورهاي غير از ژاپن در سال 2010 افزايش 8/28 درصدي داشته است، در حالي که پيش بيني کارشناسان براي اين رشد رقم 5/21 درصدي بوده است. به اين ترتيب صادرات جهاني لنزهاي مخصوص دوربين­‌هاي با لنز قابل تعويض هم در اين سال رشد داشته و با رشد 8/34 درصدي نسبت به سال 2009، به رقم 7/21 ميليون دستگاه رسيده است.

با اين اوصاف است که به عقيده کارشناسان و تحليلگران بازار رشد بازار جهاني دوربين و لوازم عکاسي ديجيتال در سال 2010 رشد خوبي داشته است تا جايي که اين رشد حتي از پيش‌بيني­‌ها هم بيشتر بوده است. درست به همين دليل هم اين کارشناسان سعي کرده‌­اند پيش‌بيني دقيق‌­تري را براي بازار اين محصولات در سال 2011 ارائه دهند.

آنچه مشخص است اين است که بازار دوربين و لوازم عکاسي ديجيتال در سال 2011 هم همچنان به رشد خود ادامه مي­‌دهد. به اين ترتيب کارشناسان بازار پيش‌بيني کرده‌­اند که صادرات جهاني دوربين­‌هاي عکاسي ديجيتال تا پايان سال ميلادي جديد با رشد دست کم 8/7 درصدي نسبت به سال 2010 به رقم 131 ميليون دستگاهي برسد که از اين ميزان 5/115 ميليون دستگاه مربوط به دوربين‌­هايي با لنز ثابت و 5/15 ميليون دستگاه هم مربوط به دوربين­‌هايي با لنز قابل تعويض است. اين پيش‌بيني برابر است با رشد 4/6 درصدي در فروش دوربين­‌هاي با لنز ثابت و رشد 2/20 درصدي در فروش دوربين‌هاي با لنز قابل تعويض.

Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image