جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
رشد بازار نوت‌بوك در خاورميانه و اروپا
-(1 Body) 
رشد بازار نوت‌بوك در خاورميانه و اروپا
Visitor 1063
Category: کامپيوتر
دنياي اقتصاد - تقويم سال گذشته ميلادي با آمار خوبي براي بازار نوت‌بوك‌ها در كشورهاي منطقه خاورميانه، اروپا و آفريقا (EMEA) بسته شد.

فصل پاياني سال 2006 با صادرات 6/24ميليون دستگاه نوت‌بوك توانست رشد 4/10درصدي در مقايسه با فصل چهارم سال 2005 را به همراه خود داشته باشد. گزارش‌هاي تحقيقاتي موسسه IDC هم در اين زمينه نشان مي‌دهد در نهايت با پايان سال 2006 حجم كلي صادرات نوت پوك در اين كشورها به 75ميليون دستگاه رسيد كه نسبت به سال 2005 رشدي برابر 11درصد داشته است.

كارشناسان معتقدند افزايش تقاضا براي دستگاه‌هاي قابل حمل، افزايش ميزان فروش و گسترش خطوط توليد از جمله عوامل رشد بازار نوت‌بوك به ويژه در منطقه EMEA بوده‌اند.
در اين ميان البته كاهش ميزان تقاضاي تجاري براي Dell، Fujitsu Siemens و Lenovo با كاهش ميزان فروش محصولات آنها همراه بود.

با اين همه گويا نوت‌بوك‌ها رقيب بي چون و چراي كامپيوترهاي شخصي در بازار EMEA در فصل چهارم بوده‌اند.

كاهش قيمت نوت‌بوك‌ها در فصل تعطيلات و كريسمس هم يكي ديگر از عامل موثر در افزايش قابل توجه فروش اين محصولات بوده است. در ميان كاربران تجاري هم انگار به ازاي كاهش ميزان تقاضا براي كامپيوترهاي روميزي (desktop) تمايل به خريد كامپيوترهاي قابل حمل و به خصوص نوت‌بوك‌ها افزايش پيدا كرده است. «السا اوپتيز» يكي از كارشناسان IDC در اين مورد مي‌گويد: «به اين ترتيب سال 2006 سال خوبي براي بازار نوت بوك‌ها به خصوص در كشورهاي خاورميانه، اروپا و آفريقا بوده است.

اين روند روبه‌رشد تا نيمه سال 2007 به اوج خود مي‌رسد و با ورود VISTA انتظار مي‌رود تا سال 2008 هم ادامه داشته باشد.

برندهاي برتر

HP: اين شركت با فروش قابل توجه محصولات خود در فصل چهارم توانست جايگاه خود را به عنوان پيشتاز بازار نوت‌بوك كشورهاي منطقه EMEA حفظ كند.در حقيقت به كار بستن استراتژي مناسب توليد ايجاد تعادل ميان محصولات مختلف و تبليغات موثر از عوامل موفقيت HP در بازار نوت‌بوك‌ها هستند.اين روزها HP سعي دارد با عبارت «اين كامپيوتر دوباره شخصي مي‌شود» كاربران بيشتري را به خريد محصولات خود ترغيب كند.

ACER: اين توليد كننده تايواني اگرچه به كمك فروش چشمگير فصل تعطيلات توانست شركت Dell را به عنوان رقيب خود پشت سر گذاشته و در جدول فروش فصل چهارم در جايگاه دوم قرار بگيرد، اما در نهايت در جدول پنج توليد كننده برتر نوت‌بوك در سال گذشته جايگاه سوم را به خودش اختصاص داد.

Dell: به دنبال كاهش تقاضاي كاربران تجاري و فشار رقابتي با شركت HP شركت آمريكايي Dell توانست به فروش خوبي در بازار اروپاي غربي دست پيدا كند با اين وجود Dell توانست جايگاه دوم در ميان پنج توليدكننده سال 2006 را به خود اختصاص دهد.

Fujitsu Simens: اين شركت اگرچه نتوانست در فصل چهارم به فروش خوبي براي كامپيوترهاي روميزي خود دست پيدا كند اما افزايش تقاضا براي نوت‌بوك‌هاي اين شركت جايگاه چهارم را در ميان توليدكنندگان برتر دنيا براي آن به همراه داشته.

Toshiba: افزايش تقاضا براي نت‌بوك‌هاي توشيبا و فروش قابل توجه اين محصولات در ميان بازار كشورهاي اروپايي جايگاه پنجم را براي شركت به دنبال داشت.

Lenovo: اين توليدكننده كره‌اي بيشتر در بازار كشورهاي آسيايي و به‌خصوص در ميان كشورهاي خاورميانه مورد توجه كاربران قرار مي‌گيرد. به اين ترتيب Lenovo يكي از پرفروش‌ترين برندهاي بازار نوت بوك در كشورهاي اين منطقه است.

Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image