جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
رقابت برندهاي معتبر در بازار درايوهاي نوري : نيمي از بازار در اختيار ASUS و SONY
-(1 Body) 
رقابت برندهاي معتبر در بازار درايوهاي نوري : نيمي از بازار در اختيار ASUS و SONY
Visitor 1107
Category: کامپيوتر
آي تي ايران - آخرين نظر سنجي برگزار شده از سوي باشگاه فعالان بازار ICT در مورد سهم برند هاي مختلف درايوهاي نوري در بازار، رابطه مستقيمي با انواع اين درايوها دارد. در بازار داخلي هم اکنون CD-Writer ها با داشتن بيشترين تقاضا و پس از آن DVD-Writer، Combo و CD-Rom بيشترين تقاضا را دارند تا به ترتيب سهم هر کدام در نظرسنجي برندها نيز مشخص شود. در نظرسنجي اخير برند ASUS اين بار با برخورداري از 26 % از سهم شاخص نظرسنجي بازار و در رقابتي نزديک با SONY با امتياز 259 جايگاه اول را در اختيار دارد. اين برند که از ديرباز يکه تاز عرضه و فروش CD-Rom در بازار بوده است،با حفظ تمرکز بر بازار CD-Rom و همچنين با توجه به سابقه، کيفيت و قيمت مناسب در کنار برخورداري از خدمات پس از فروش MTC، حتي با وجود کاهش سهم 6 درصدي در نظرسنجي شاخص بازار توانسته است جايگاه خود را همچنان حفظ کند. البته اين کاهش سهم نمي تواند با رشد صعودي ساير برندها در بازار بي ارتباط باشد. رشد پيوسته و متوالي برند هايي مثل LG، LiteOn و SUZUKIدر يک سال گذشته مي تواند مصداقي بر اين ادعا باشد اما با اين وجود ASUS همچنان پرطرفدار است و پر فروش. با توجه به روند و مسيري که بازار طي مي کند به نظر مي رسد همان اتفاقي که به مرور باعث نزول و حذف تدريجي Floppy ها از بازار گشته است اين بار در کلاسي بالاتر و البته با روندي بسيار کندتر در مورد CD ها نيز مصداق پيدا مي کند. اگرچه هم اکنون CD-Writer ها بالاترين سهم بازار انواع اين درايوهاي نوري را در اختيار دارند اما به مرور زمان به نظر مي رسد که کم کم جاي خود را به DVD-Writer هايي واگذار کنند که تمامي قابليت هاي مورد نياز يک کاربر را ارائه مي کنند. با توجه به اين روند به نظر مي رسد که بخش مهمي از نظر سنجي انجام شده متاثر از چنين موضوعي باشد. اما برند SONY که در ابتدا به کمک اعتبار و شهرت نام خود در ايران، درايوهاي خود را به فروش مي رساند، امروز با تمرکز بر کيفيت قطعات و استفاده از تکنولوژي هاي روز و همچنين قيمت مناسب توانسته است جايگاهش را در بازار مستحکم تر کند. از طرفي SONY با توجه به تمرکز بر بازار تهران توانسته است با برخورداري 30% از سهم شاخص بازار و امتياز 303، جايگاه اول اين منطقه را به خود اختصاص دهد. 10% تفاوت سهم ميان نظرات تهران و شهرستان نيز به طور روشني بر اين مطلب صحه مي گذارد. نکته قابل توجه ديگر رشد 1 درصدي SONY بعد از 4 % کاهش سهم در فاصله تابستان گذشته تا پاييز است. با توجه به امتياز اين برند در تهران به نظر مي رسد که مديران ايران رهجو براي در اختيار گرفتن بازار شهرستان ها نيز بي کار ننشسته اند . بنا بر نظر سنجي اخير پس از اين دو برند که مجموعاً نيمي از سهام شاخص اين بازار را به خود اختصاص داده اند، برندهايي قرار دارند که به شدت تلاش مي کنند تا در اين عرصه به رقباي اصلي نزديک تر شوند. برندهايي همچون LG، LiteOn و SUZUKI به تدريج با ارائه آخرين فناوري هاي روز، ارتقاء کيفيت قطعات و بهره گيري از خدمات پس از فروش معتبر توانسته اند خود را در جمع مدعيان قرار دهند. اين 3 برند مجموعاً با در اختيار داشتن 30 % از شاخص بازار در حالي به ترتيب رتبه هاي سوم، چهارم و پنجم را در اختيار دارند که در تهران SUZUKI و در شهرستان ها LiteOn بيشترين سهم شاخص بازار را پس از دو برند ASUS و SONY در اختيار دارند. از طرفي فاصله 5 و 7 درصدي سهم نظرات اعضاي شهرستاني به ترتيب در مورد LG و LiteOn مي تواند نشان از تمرکز بيشتر سياست هاي فروش اين دو برند در شهرستان ها باشد، به طوريکه سهم LiteOn در شهرستان ها دو برابر سهم اين برند در تهران است. اين دو برند هم اکنون با 11 درصد از سهم شاخص و امتياز 109 در جايگاه هاي سوم و چهارم قرار دارند. شايان ذکر است که LiteOn که اخيراًً به به کمپاني بزرگ Philips پيوسته است از جمله کمپاني هايي است که به عنوان توليد کننده اصلي و با توليد درايوهاي نوري براي چند برند فعال ديگر در بازار جهاني، نقش مهمي را در بازار بازي مي کند. ارائه آخرين فناوري ها، پشتيباني سازگار ارقام و قيمت مناسب ازعوامل تاثيرگذار در روند صعودي اين برند تا کنون بوده است. در کنار LiteOn برندي قرار دارد که با توجه به گستردگي فعاليت در حوزه هاي مختلف بازار ايران توانست در ابتداي راه جايگاه مناسبي را به دست بياورد و در ادامه با ارتقاء کيفيت قطعات، قيمت مناسب و همچنين استفاده از سياست هاي تبليغاتي ماديران در کنار خدمات پس از فروش اين شرکت، رفته رفته جايگاه خود را در بازار بهبود بخشد. LG که با پشتيباتي ماديران اعتبار مناسبي در بازار به دست آورده است در اين زمينه نيز توانسته است جايگاه خوبي به دست آورد و سهم شاخص خود را از تيرماه گذشته تا کنون 4 درصد ارتقا دهد. از سوي ديگر عدم تغيير سهم تهران در کنار 2 درصد افزايش سهم برند SUZUKI در شهرستان ها مي تواند بيانگر افزايش توجه مديران شرکت سرير جهت ارتقاء جايگاه اين برند در شهرستان ها باشد. علاوه بر اين باتوجه به اختلاف کم ميان نظرات اعضاي تهراني و شهرستاني در مورد اين برند، به نظر مي رسد که سريري ها توجه به هر دو بخش تهران و شهرستان را در برنامه هاي خود قرار داده اند. SUZUKI که اکنون نام آشنايي در بازار ايران شده است اين روزها با استفاده از تبليغات شرکت سرير سعي در ارتقاء جايگاه خود در شاخص بازار دارد تا بتواند سهم 9 درصدي و جايگاه خود را در بازار ارتقا دهد. اما در بازار درايوهاي نوري ايران نام هاي آشنا کم نيستند. از برندهايي قديمي همچونTDK، Teac و Yamaha گرفته تا برندي مثل Samsung که به تازگي در اين عرصه وارد شده پر از برندهايي است که هر کدام از اعتبار خاصي برخوردارند و در اين ميان هر کدام با اتکا بر نکته اي در تلاش هستند تا کاربران را به سوي خود جلب کنند. زماني که براي اولين بار CD-Writer هاي Yamaha وارد بازار ايران شدند، با توجه به عرضه محدود و تقاضاي بالا، حتي با قيمت بالا به راحتي فروش مي رفتند و مدت ها اعتبار اين بازار از لحاظ کيفيت و فناوري محسوب مي شدند؛ اما امروزه با توجه به تنوع برندهاي معتبر، آخرين فناوري ها درکنار کيفيت قابل فبول و با قيمتي مناسب در اختيار مشتري قرار مي گيرد تا نياز مخاطب را از لحاظ خريد کالايي خوب مرتفع سازد. در اين مرحله است که نقش خدمات پس از فروش پررنگ تر از گذشته و به يک مقياس اصلي در انتخاب تبديل مي شود. در اين ميان شايد قرار گرفتن برند FARASSOO در اين نظرسنجي در جايگاهي بالاتر از HP و Plextor بي ارتباط به اين موضوع نباشد. اين دو برند که نسبت به FARASSOO سابقه طولاني تري در بازار درايوهاي نوري دارند با توجه به مطالب مذکور و رسيدن درايوهاي بازار به سطح تقريباً يکساني از تکنولوژِي و کيفيت، شايد با توجه به نقش خدمات پس از فروش و قيمت ، پايين تر از اين برند قرار گرفته اند.FARASSOO که هم اينک با افت 1 درصدي نسبت به شاخص گذشته و برخورداري از 4 درصد از سهم شاخص بازار، بعد از SUZUKI در جايگاه ششم قرار دارد بنا بر اظهارات فعالان اين عرصه با توجه به اين امر توانسته است به چنين جايگاهي برسد. شاخص اس اند پي نتيجه آمارگيري هفتگي درباره موضوعات و اقلام مختلف از اعضاي باشگاه فعالان بازار آي سي تي کشور مي باشد. آراي اعضاي اين باشگاه که متشکل از حدود 2000 واحد فعال در امر توزيع و فروش محصولات رايانه و ارتباطات مي باشد به صورت آنلاين در پرتال www.sandp.ir ثبت ، جمع آوري و به صورت نمودارهاي آماري ارائه ميگردد. بدون هرگونه ادعاي مربوط به ميزان جامعيت شاخص ارائه شده، اين آمار به تفکيک تهران و شهرستانها و نمودارهاي مقايسه اي آن و نيز تحليل هاي مرتبط با هر شاخص و آرشيو شاخص ها در سايت www.sandp.ir براي دسترسي عموم موجود مي باشد. نظرات و پيشنهادات کارشناسانه خود را در حوزه ICT از طريق سايت ارسال نماييد.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image