جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
رقابت تبلت‌‌ها جدي‌‌تر مي‌‌شود
-(2 Body) 
رقابت تبلت‌‌ها جدي‌‌تر مي‌‌شود
Visitor 1053
Category: کامپيوتر
تکنولوژي هر روز پيشکش جديدي براي طرفدارانش در سرتاسر دنيا دارد. امسال، اما صنعت تکنولوژي با ابتکار شرکت بزرگ Apple محصولي جنجالي و پرطرفدار را معرفي کرد که توانست جان دوباره‌‌اي به يک بازار نه چندان پر رونق بدهد.

در واقع بازار کامپيوترهاي تبلت که از سال‌‌هاي پيش پا به دنياي تکنولوژي گذاشته‌‌اند، حالا در سال 2010 و با ورود iPad وارد عرصه جديدي شده است. تبلت‌‌ها حالا ديگر تجسم ديگري در ذهن کاربران داشته و درست به همين دليل هم فروش و درآمد قابل توجهي از بازار محصولات ديجيتال قابل حمل را به خودشان اختصاص داده‌‌اند.

اين رونق که در واقع از روز سوم ماه آوريل گذشته و با ورود رسمي iPad به بازار کليد خورده است، حالا آنقدر جدي شده است که انتظار مي‌‌رود بخش‌‌هاي ديگري از بازار اين محصولات را هم تحت تاثير خودش قرار دهد.

با اين اوصاف ديگر تعجبي نيست که کاربران و علاقمندان به تکنولوژي‌‌هاي جديد اين روزها همه دغدغه داشتن دست‌کم يک تبلت، البته در شکل و کاربري جديد يا حتي iPad را در ذهن مي‌‌پرورانند.


سايه تبلت‌‌ها بر بازار موبايل
اين دغدغه حالا در بازار به صورت يک موج تقاضا درآمده است که تقريبا بازار بسياري از محصولات به خصوص گوشي‌‌هاي موبايل را تحت تاثير خودش قرار داده است.

نشان به آن نشان که کارشناسان و تحليل‌‌گران موسسه تحقيقاتي Gartner در اين مورد گفته‌‌اند که به دنبال تحقيقات گسترده متوجه شده‌‌اند که بعد از معرفي و عرضه iPad و سيل کامپيوترهاي تبلت جديد بعد از آن، خريداران در بازار گوشي‌‌هاي موبايل تمايل بيشتري به خريد گوشي‌‌هايي با نمايشگرهاي بزرگ و لمسي پيدا کرده‌‌اند، البته اين تمايل بعد از عرضه گوشي موبايل iPhone به بازار شکل گرفت و حالا گويا با آمدن iPad شکل جدي‌‌تر به خودش گرفته است.«ميلانسي» يکي از کارشناسان Gartner در اين مورد مي‌‌گويد: «در اين ميان اما نبايد فراموش کرد که تنها راه نجات بازار موبايل از تاثير تبلت‌‌ها، تفاوت نه چندان اساسي بعضي از امکانات و قابليت‌‌هايشان است، اما جالب است بدانيد که مهم‌‌ترين دليل اينکه هنوز بازار تبلت‌‌ها نتوانسته بر بازار موبايل‌‌ها غلبه کند، قابل حمل بودن و ابعاد کوچک گوشي‌‌هاي موبايل است. اين چيزي است که بسياري از خريداران iPad به آن اعتراف کرده‌‌اند». اين همه در حالي است که کارشناسان معتقدند سايه تبلت‌‌ها قرار است همچنان بر بازار گوشي‌‌هاي موبايل سنگيني کند. آن‌ها به استناد آمار و تحقيقاتشان پيش‌بيني کرده‌‌اند که تاثير بازار تبليت‌‌ها بر بازار موبايل احتمالا تا پايان سال 2010 ادامه خواهد داشت. اما اين افراد همچنين اعلام کرده‌‌اند که ممکن است تب تبلت‌‌ها در بازار جهاني براي سال ميلادي آينده کمي فروکش کرده و اين بازار در سال 2012 کاهش کمي را تجربه کند.


رونق دوباره با ويندوز و آندروييد

اين اتفاق حالا انگار به تدريج بازار کامپيوترهاي قابل حمل و لپ‌‌تاپ‌‌ها را هم نشانه مي‌‌رود. آخرين آمار در اين مورد نشان از صادرات و فروش جهاني 10 ميليون دستگاه iPad تا پايان سال 2010 دارد. اين در حالي است که بعضي از کارشناسان وال استريت حتي انتظار صادرات جهاني 15 ميليون دستگاهي اين محصول تا پايان سال را هم دارند. به اين ترتيب کمترين اتفاقي که به دنبال اين رشد انفجاري در بازار کامپيوترهاي شخصي روي مي‌‌دهد، کاهش چشمگير و حتي رکود بازار نوت‌‌بوک‌‌هاي

ارزان قيمت خواهد بود. در حقيقت و به گفته کارشناسان iPad توانست فرصتي جديد را در بازار محصولات تکنولوژي ايجاد کند. جديدترين آمار منتشر شده از سوي موسسه تحقيقاتي Canalys در اين مورد نشان مي‌‌دهد iPad در فصل دوم امسال 6 درصد از بازار جهاني کامپيوترهاي قابل حمل را در اختيار گرفته است و به اين ترتيب انتظار مي‌‌رود Apple همچنان رهبر بازار تبلت‌‌ها تا پايان سال 2011 باشد که اين اتفاق به دنبال کمبود وجود نوآوري و ابتکار جديد، بازار نوت‌‌بوک‌‌ها را متاثر خواهد کرد. بر اساس اين آمار، Apple بيش از 3 ميليون دستگاه iPad را در طول اولين فصل فروشش به سرتاسر جهان صادر کرده است. از طرفي بر اساس اعلام Canalys بازار جهاني کامپيوترهاي تبلت تا پايان سال 2010 به صادرات 5/12 ميليون دستگاهي خواهد رسيد که انتظار مي‌‌رود اين حجم صادرات تا سال 2014 تا 66 ميليون دستگاه رشد ‌‌کند.

اين در حالي است که حالا بر اساس پيش‌بيني کارشناسان بازار، کامپيوترهاي تبلت به زودي وارد عرصه ديگري خواهد شد. به اين ترتيب بازار اين محصولات از اواخر امسال و با ورود تبلت‌‌هاي مبتني بر سيستم عامل‌‌هاي آندروييد و ويندوز فصل پر رونق ديگري را آغاز خواهد کرد. داستان اين رقابت جديد آنقدر جدي است که بسياري از شرکت‌‌هاي توليدکننده با پيش بيني درصد موفقيت بازار هر کدام از اين سيستم عامل‌‌ها، به توافقات و قراردادهاي تجاري جديد رسيده‌‌اند. با اين اوصاف است که شرکت Intel از تجهيز تبلت‌‌هاي مبتني بر سيستم عامل ويندوز به پردازنده‌‌هاي اين شرکت خبر داده است.


توليدکنندگان بزرگ و تبلت‌‌هاي جديد
با افزايش رونق بازار تبلت‌‌ها حالا شرکت‌‌هاي توليدکننده بزرگ براي ورود به اين بازار و کسب سهم خودشان از آن، از توليد يا حتي معرفي تبلت‌‌هاي جديد خودشان خبر داده‌‌اند. در اين ميان اما شرکت Dell شايد يکي از رقباي جدي در اين بازار باشد که به تازگي تبلت جديد خودش را به بازار معرفي و رونمايي کرده است. اين تبلت با نام Streak و از روز جمعه به بازار معرفي شده است. اين شرکت اعلام کرده است که اين تبلت جديد را با قرارداد دو ساله شرکت AT&T و با قيمت 99/299 دلار به بازار عرضه خواهد کرد. اين تبلت مبتني بر سيستم عامل آندروييد بوده و از امکاناتي مانند wi-fi، بلوتوث، ارتباط 3G و نمايشگر LCD تمام لمسي 5 اينچي بهره مي‌‌برد. Asus هم از توليد تبلت‌‌هاي مبتني بر آندروييد خبر داده است. اين تبلت‌‌ها قرار است با قيمتي کمتر از 400 دلار و با نام Eee Pad روانه بازار شوند. بر اساس اعلام اين شرکت، اولين تبلت کامپيوتر Eee Pad از ماه اکتبر آينده و با قيمت 300 دلار روانه بازار خواهد شد.

از طرف ديگر شرکت Lenovo هم از برنامه خود براي طراحي و توليد کامپيوترهاي تبلت مبتني بر سيستم عامل آندروييد خبر داده است. اين شرکت که چهارمين توليدکننده بزرگ بازار جهاني کامپيوترهاي شخصي است، از توليد کامپيوتر تبلت جديد خود با نام LePad و با سيستم عامل آندروييد خبر داد. مسوولان اين شرکت، اما هنوز اطلاعات دقيقي درباره مشخصات اين تبلت را اعلام نکرده‌‌اند، اما قرار است اين تبلت جديد از اواخر سال 2010 و ابتدا در بازار کشور چين به صورت رسمي معرفي و عرضه شود. اين در حالي است که اخبار و شنيده‌‌ها حاکي از معرفي کامپيوتر تبلت شرکت HP در اولين فصل سال ميلادي آينده است. به اين ترتيب قرار است تبلت جديد اين شرکت که در حال حاضر با نام Hurricane يا توفان شناخته مي‌‌شود، براي اولين بار در نمايشگاه لوازم مصرفي الکترونيک CES سال 2011 به صورت رسمي رونمايي و معرفي شود. اين تبلت مبتني بر سيستم عامل webOS خواهد بود و انتظار مي‌‌رود رقيبي جدي براي iPad در آينده باشد.حالا بازار تبلت‌‌ها آنقدر رونق گرفته که علاوه بر شرکت‌‌هاي توليدکننده بزرگ، بسياري از توليدکنندگان در بازار کشورهاي در حال توسعه هم سعي دارند وارد اين بازار شوند. بهترين نمونه براي اين اتفاق يک شرکت توليدکننده هندي است که چند هفته پيش با معرفي کامپيوتر تبلت 35 دلاري خود توجه همه را به خودش جلب کرد. اين تبلت هندي که با نام Guru (به زبان هندي به معناي معلم) معرفي شده است، با هدف دانش آموزان و با قابليت‌‌هايي مانند رم 2 گيگابايتي، وب‌‌کم، کيبورد مجازي، wi-fi و بلوتوث قرار است به بازار عرضه شود. اين تبلت ارزان قيمت مي‌‌تواند بازار جهاني اين محصول را متحول کند.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image