جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
رقابت ويدئوهاي اينترنتي با تلويزيون
-(8 Body) 
رقابت ويدئوهاي اينترنتي با تلويزيون
Visitor 1083
Category: کامپيوتر
بي بي سي - يک نظر سنجي در بريتانيا نشان مي دهد که تماشاي ويدئو از اينترنت، در ساعات فراغت شامگاهي به نسبت تماشاي تلويزيون رو به افزايش است.

در نظرسنجي موسسه بازاريابي ارتباطات ( اي سي ام) از 2070 نفر، چهل و سه درصد شرکت کنندگان در اين نظرسنجي گفته اند که حداقل هفته اي يک بار به تماشاي ويدئو از طريق اينترنت يا موبايل مي پردازند و در نتيجه کمتر به تماشاي تلويزيون مي پردازند.

سه چهارم پاسخگويان گفته اند که اين روزها به نسبت سال گذشته، بيشتر ويدئو را از طريق اينترنت يا موبايل نگاه مي کنند.

ولي بينندگان دائمي ويدئوهاي آن لاين هنوز در اقليت هستند زيرا تنها9 درصد پاسخگويان گفته اند که مرتبا از اين طريق به تماشاي ويدئو مشغول هستند.

13 درصد ديگر گفته اند که گاه به گاه از اين طريق ويدئو مي بينند در حالي که 10 درصد ديگر گفته اند که در سال آينده به اين کار بپردازند.

در همين حال دو سوم پاسخگويان در اين نظرسنجي گفته اند که هنوز از طريق اينترنت ويدئو نديده اند و در دوازده ماه آينده نيز برنامه اي در اين مورد ندارند.

موفقيت سايت هايي چون يوتيوب در سال گذشته، دريچه تازه اي به روي کساني که مي خواهند به راهي ساده براي يافتن، تماشا و يا به اشتراک گذاردن ويدئوها از طريق اينترنت، دست يابند، گشوده است.

بريتانيا در اين زمينه هنوز از آمريکا عقب تر است. در آمريکا شو هاي محبوب تلويزيوني به طور روزانه در وب سايت ها و سرويس هايي چون اي تونز موجود است.

اما اين عقب ماندگي به سرعت در حال جبران است، زيرا بي بي سي، آي تي وي و شبکه چهار در حال برنامه ريزي براي ارائه اغلب برنامه هاي تلويزيوني شان برحسب تقاضا(Video on Demand) بر روي اينترنت تا اواخر امسال يا اوايل سال 2007 هستند.

در اين مطالعه يکي ازهر پنج نفري که حداقل هفته اي يک ويدئو را در اينترنت يا از طريق موبايل مي بيند، گفته است که کمتر براي تماشاي تلويزيون وقت مي گذارد.

23 درصد ديگر گفته اند که تماشاي تلويزيون آنها به دليل تماشاي ويدئو از طريق اينترنت، کمي کاهش يافته است. در حالي که بيش از نيمي از آنها گفته اند که اين امر در ميزان تماشاي تلويزيون آنها تغييري نداده است، 3 درصد نيز گفته اند که تماشاي تلويزيون آنها افزايش يافته است.

تماشاي ويدئو از اينترنت يا موبايل در بين جوانان محبوبيت بيشتري دارد زيرا 28 درصد کساني که بين شانزده تا بيست و چهارسال دارند گفته اند که در طول هفته بيش از يک ويدئو از اين طريق تماشا مي کنند.

در اوايل امسالOfcom، سازمان نظارت بر رسانه ها در بريتانيا اعلام کرد که ميانگين تماشاي تلويزيون توسط مخاطبان شانزده تا چهارده ساله در فاصله سال هاي 2003 تا 2005 به ميزان 2.9 درصد کاهش يافته است.

ريکي جروايس، کمدين تلويزيون که صدا و ويدئوهايش بر روي اينترنت بسيار محبوب است، مي گويد ويدئوهاي آماتور هر گز جايگزين تلويزيون نخواهد شد، ولي شبکه هاي تلويزيوني قطعا تحت تاثير ويدئوهاي اينترنتي قرار خواهند گرفت.

وي در گفتگو با سايت بي بي سي گفت: "شما نمي توانيد يک بخش از سريالهايي مثل سوپرانوز يا 24 را با يکي دوربين کوچک ديجيتل تصويربرداري کنيد. من حتي فکر نمي کنم که ويدئوسازان آماتور بتوانند با تلويزيون يا دي وي دي رقابت کنند، اما شبکه هاي تلويزيوني از آنها استقبال خواهند کرد."

وي مي گويد که در دسترس قرار گرفتن يک امکان تازه براي تماشاي ويدئو هيجان انگيز است اما پيشرفت هاي آتي بستگي به ميزان افرادي دارد که به آن توجه نشان مي دهند.

ريکي جروايس مي گويد: "من مطمئنم وقتي تلويزيون بي بي سي راه افتاد، بعضي ها مي گفتند اي بابا، خيلي ها تلويزيون ندارد، کي ديگه اينو نگاه مي کنه؟"

اولين جايزه براي ويدئوهاي مخصوص اينترنت به نام ولوگيز(Vloggies) ، در ماه نوامبر سانفرانسيسکو آغاز به کار کرد و يک سايت عراقي تحت عنوان" زنده در بغداد"، سايتي که ويدئوهايي از زندگي واقعي عراقي ها عرضه مي کند، برنده اين جايزه شد.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image