جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
رقابتي آشکار بين سه گوش مثلث پورتال هاي آمريکايي
-(5 Body) 
رقابتي آشکار بين سه گوش مثلث پورتال هاي آمريکايي
Visitor 1018
Category: کامپيوتر
آي تي ايران - امروزه پورتال ها در زندگي شهروندي آمريکائيان نقشي بسزا، غير قابل انکار و ضروري را بازي مي کنند که ناديده گرفتن آنها موجب لغزش و آشفتگي در زندگي روزمره شهروندان آن کشور مي شود.
وب پورتال هاي مهمي چون AOL، MSN و Yahoo باعث شده اند تا اين شهروندان با شروع روزي تازه، از صبح تا لحظات پاياني شب از زندگي متفاوتي بهرمند شوند. ايميل هاي خود را چک مي کنند، اخبار و وقايع مهم را بررسي مي کنند، با دوستان خود به صحبت کردن و گپ زدن ميپردازند، اجناس مورد نياز خود را خريد مي کنند، ارزش سهام را بررسي مي کنند و به کسب و کار مي پردازند.

با بررسي اين ادعا مي توان به اين نتيجه رسيد که وب پورتال ها از مهمترين آيتم هاي حياتي اينترنت و سايبر آمريکائيان بشمار مي روند که بازاري با درخواست و تقاضاي بالا، موقعيت تجاري مناسب و سود هاي کلان با ارقام نجومي را پديد آورده است. بازاري بزرگ اما در انحصار چند شرکت که تلاش اين شرکت ها براي محدود کردن هر چه بيشتر و حذف ساير رقبا کاملا ملموس شده است.
امروز در نقطه اي از اين بازار پر از هيجان قرار داريم که به دنبال تقاضا ها و نياز هاي بيشتر که غير قابل مقايسه با زمان گذشته خود است اين شرکت هاي بزرگ يعني AOL، MSN و Yahoo، سه گوش يک مثلث رقابتي را تشکيل داده اند که در اوج رقابت اما متحد به کاربران اينترنت سرويس دهي مي کنند. رقابتي کاملا آشکار به گونه اي که کوچکترين تغيير در يکي از اين سه باعث تحولاتي بزرگ در آن دوي ديگر مي شود. خواه اين تغييرات تنها در ظاهر و گرافيک باشد، خواه در نوع سرويس دهي، قيمت ها و يا محصولات. و اتحادي نا خواسته اما مطلوب براي کاربران که اتحاد هر چه بيشتر اين سه را طلب مي کنند.

مشاهده تغييرات اخير در اين سه سرويس دهنده عظيم کار چندان سختي نيست، به شرط آنکه از يکسال پيش به روند تغييرات آنها توجه کرده باشيد.
شايد بتوان اولين تغييرات مهم را متوجه Yahoo دانست، حال آنکه پيش از اين، MSN نيز از قالب تکراري و خسته کننده Align left خود دل کنده بود.

اين تغييرات مهم در Yahooباعث ابراز نظر هاي کاملا متفاوتي شد. بسياري که به قالب اوليه Yahoo عادت کرده بودند از اين روند تغيير ناراضي و بسياري که شيفته تغييرات و تجربه موارد جديدتر بودند هيجان زده شده بودند.
در اين بين MSN نيز تلاش جدي تري را براي تغييرات انجام داد و در يک پروسه ويژه قرار گرفت که شايد روند اين تغييرات در زماني حدود نه تا دوازده ما جاي گرفت.
نهايتا AOL نيز به يکباره با تغييرات شگرفي در طراحي خود ظاهر شد. تغييراتي بس شجاعانه تر از گذشته که اينبار رنگ ها، گرافيک و ساختار کلي تغيير کرده بودند.

همزمان شاهد تغييراتي اساسي تر از قبل در MSN بوديم که مي توان اين تقارن زماني را به علت حساسيت بيشتر اين دو وب پورتال يعني MSN و AOL در مورد همديگر دانست که معمولا Yahoo به هر دليل در اين بين چندان نيز عامل خطر براي آن دو محسوب نمي شده است.

اما آنچه در اين بين بيشتر از هر چيز توجه مخاطبين را به خود جلب مي کند شباهت زيادي بين هر سه اين وب پورتال ها ست که با گذشت زمان درک اين شباهت به علت تغييرات مشابه و همسو آسانتر از قبل مي شود و جالب آنکه هر سه آنها بيشتر تمايل به ايجاد تغييرات در صفحه اول و نيز سرويس ايميل خود نشان داده اند تا هر جا و سرويس ديگري.

اگر چه ممکن است اين شباهت ها، مخصوصا شباهت ظاهري اخير AOL به Yahoo از نظر بسياري از کارشناسان و منتقدين جالب و حتي حرفه اي نباشد اما مي بايست توجه کرد که کاربران آنها از اين شباهت ها راضي اند. چرا که بيشتر تمايل دارند تا از اين سه وب پورتال مانند يک مثلث به صورت متفق و بعضا همزمان براي رفع نياز هاي خود استفاده کنند. حال در اين بين MSN را براي يک سرويس و قابليت مي خواهند، Yahoo را براي يک سرويس و قابليت ديگر و AOL نيز به همين ترتيب.
شايد بر همين اساس بتوان ادعا کرد که مي شود اميدوار بود از اين پس و مخصوصا بعد از شروع اين تحولات آشکار شاهد همکاري هاي بيشتري در روابط تجاري اين سه سرويس دهنده عظيم و مهم باشيم.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image