رقيب پيام کوتاه در راه است
-(0 Body)
|
رقيب پيام کوتاه در راه است
Visitor
1026
Category:
کامپيوتر
ايسنا- بر اساس يك بررسي، پيام فوري ( MIM) رقيب جدي پيام كوتاه (SMS) در تلفن همراه بوده و احتمالا بهزودي با كنار زدن پيام كوتاه و همچنين ايميل در رايانه به ابزار ارتباطي اصلي غير صوتي تبديل خواهد شد. براساس يافتههاي مطالعهاي كه 17 هزار نفر در 30 كشور جهان را مورد نظرسنجي قرار داده است، با شروع به كارگيري پيام فوري توسط كاربران تلفن همراه، اين برنامه بر ساير ابزارهاي پيام رساني پيش گرفتي و به ابزار اصلي غير صوتي براي ارتباط تبديل ميشود. طبق اين گزارش هنگاميكه كاربران تلفن همراه از گوشي هاي خود به اينترنت دسترسي مي يابند هزينه ي ارسال پيام فوري براي آنها تقريبا صفر بوده و تنها هزينه بسيار اندكي بابت ارسال اطلاعات پرداخت مي كنند و با عرضه استفاده ي نامحدود از مرورگرهاي وب توسط اپراتورهاي تلفن همراه بكارگيري پيام فوري در ميان كاربران افزايش مي يابد. بر اساس اين مطالعه در ميان كساني كه از پيام فوري استفاده ميكنند اين برنامه بيشترين امكان مورد استفاده در تلفن است؛61 درصد كاربران تلفن همراه روزانه از پيام فوري استفاده ميكنند در حالي كه تنها 55 درصد كاربران روزانه از پيام كوتاه و 12 درصد از ايميل در تلفن همراه خود استفاده ميكنند. پيام فوري همچنين در حال بهدست آوردن سهم بزرگتري از تمامي ارتباطات پيامرساني است و پيامرساني فوري به اندازهاي محبوب شده است كه از هر صد پيام ارسال شده از طريق تلفن همراه يا رايانههاي شخصي در جهان يازده مورد پيام فوري است. از سوي ديگر از هر صد پيامي كه توسط كاربران تلفن همراه ارسال ميشود 36 پيام فوري هستند كه نشان ميدهد ابزار پيام رساني برتر در نزد كابران تلفن همراه به حسب مي آيد. همچنين شمار پيامهايي كه از طريق پيام كوتاه ارسال ميشوند كاهش چشمگيري يافتهاند و كاربران پيام فوري به طور تعجبآور كمتر از ايميل در رايانه شخصي استفاده ميكنند. براساس اين گزارش در حال حاضر هشت درصد از تمامي كاربران تلفن همراه جهان از پيام فوري استفاده ميكنند و پرشمارترين اين كاربران در هنگكنگ (33 درصد) قرار دارند. با اين حال استفاده از پيام فوري در چين (16 درصد) نيز بالاست كه فرصت بزرگ ميان 500 ميليون مشترك تلفن همراه در اين كشور را نشان ميدهد. در چين و ساير كشورهاي در حال توسعه مانند برزيل و هند شواهد حاكي از پيشي گرفتن پيام فوري از ساير ابزارهاي پيامرساني است كه نشان دهنده علاقه مصرف كنندگان به اين ابزار ارتباطي غير صوتي است.
|
|
|