جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
رونق بازار كامپيوتر با پايان روزهاي گرم
-(2 Body) 
رونق بازار كامپيوتر با پايان روزهاي گرم
Visitor 983
Category: کامپيوتر
دنياي اقتصاد - روزهاي گرم تابستان و سفرهايش رو به پايان است. شهريور در راه است و جنب‌وجوش شروع روزهاي مدرسه هم به دنبال آن.

به تدريج همه‌چيز روال هميشگي‌ را در پيش مي‌گيرند و در اين ميان بازار هم به تعادلي نسبي مي‌رسد.

بازار كامپيوتر اما گويا هفته خوبي را پشت‌سر گذاشته و قيمت‌ها منطقي‌تر شده‌اند.
هر چه باشد با كمتر شدن مسافرت‌ها و نزديك شدن فصل مدرسه، كاربران مي‌توانند توجه بيشتري به ديگر مايحتاج خود بكنند.

كارشناسان معتقدند مهم‌ترين دليل رونق بازار در هفته گذشته تقاضاي زياد و البته ورود اجناس جديدتر بوده است.

با اين وجود بازار كامپيوتر در روزهاي اول اين هفته يك‌بار ديگر ركود گذشته را تجربه كرد.
تعطيلي وسط هفته در واقع همان عاملي است كه اين افت موقتي را به وجود آورده‌است.
اين وضعيت اما دوام چنداني نخواهد داشت، چون هفته ديگر ماه آخر تابستان از راه مي‌رسد و دوباره خريد و فروش‌ها از سر گرفته مي‌شوند.

آقازاده يكي از كارشناسان بازار كامپيوتر در اين مورد مي‌گويد: «هفته ديگر فروشنده‌ها و فعالان بازار كامپيوتر مي‌توانند به داشتن سود بيشتري اميدوار باشند. اين موضوع نتيجه كاهش صادرات و واردات جنس در بازار جهاني است كه خود از افزايش ناگهاني قيمت نفت، طلا، مس و حتي هزينه ترابري كالا متاثر است. تا جايي كه در هفته گذشته هزينه جابه‌جايي كالا از طريق پست DHL تا 7درصد افزايش داشته است. به اين ترتيب حجم اجناس موجود در بازار كاهش پيدا كرده و در نهايت قيمت‌ها افزايش پيدا مي‌كنند.

به عقيده آقازاده بازار مانيتور در اين ميان روزهاي خوبي را پشت سر مي‌گذارد.

او در اين رابطه مي‌گويد: «با وجود افت‌وخيزهاي بازار كامپيوتر، مانيتورها وضعيت نسبتا باثباتي را در اين بازار دارند. در حقيقت اين جريان رو به رشد با افزايش مقبوليت مانيتورهاي LCD در ميان كاربران و رسيدن به قيمت تعديل شده آنها است.

تقاضاي كاربران و سليقه آنها اما متفاوت است.

اين روزها كاربران ايراني مثل كاربران سرتاسر دنيا ديگر علاقه چنداني به خريد مانيتورهاي CRT نداشته و ترجيح مي‌دهند با رشد توسعه تكنولوژي‌هاي جديد همراه شوند.اندازه مانيتورها هم در اين ميان نقش تعيين‌كننده‌اي دارند.

مانيتورهاي 17 اينچ هنوز هم طرفداران بيشتري دارند در حالي كه 15 اينچ‌ها اغلب براي مراكز خريد و فروشگاه‌ها، خريداري مي‌شوند.

اين در حالي است كه مشتري مانيتورهاي 19 اينچ مراكز آموزشي هستند، چون اين مانيتورها به خاطر تصاوير بزرگشان مصارفي خاص دارند.

وضعيت مشابه در بازار جهاني بازار جهاني هم انگار شرايط مشابهي‌دارد.

براساس پيش‌بيني كارشناسان بازار مانيتور در نيمه دوم امسال بعد از يك ركود موقتي به رونق قابل توجهي مي‌رسد.

به گزارش موسسه تحقيقاتي Displaybank، اين رونق به دنبال افزايش سرمايه‌گذاري در بخش IT ارگان‌ها و سازمان‌هاي جهاني و البته شروع فصل مدارس اتفاق مي‌افتد.

اين در حالي است كه نمي‌توان از تاثير افزايش حجم سفارش‌هاي شركت‌هاي بزرگي مانند Dell و HD نسبت به نيمه اول سال به راحتي چشم پوشيد.

آمار نشان مي‌دهند سازندگان و توليدكنندگان مانيتور و قطعات مربوط به آن فصل سوم را با كاهش ميزان توليدات خود در ماه ژوئن آغاز كردند.

در اين ميان اما شركت‌هايSamsung Electronic و TPV Technology كه دو توليدكننده بزرگ مانيتور در جهان هستند توانستند حجم توليدات خود را در فصل سوم به ترتيب تا 25 و 18درصد افزايش دهند.

به اين ترتيب قيمت مانيتورهاي LCD كه روبه كاهش گذاشته بود، از ماه جولاي شروع به افزايش كرد.

كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند اين روند در ماه جاري ميلادي هم ادامه داشته باشد.
در حقيقت ادامه توقف توليد كارخانه‌ها و شركت‌هاي سازنده مانيتور و افزايش تقاضاي بازار همان عواملي هستند كه قيمت مانيتور را در بازار جهاني تا حد معقولي افزايش داده‌اند.

Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image