جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
مشکلات بزرگ براي واگذاري‌هاي کوچک‌ - ايرانسل از روز اول در دسترس نيست‌
-(1 Body) 
مشکلات بزرگ براي واگذاري‌هاي کوچک‌ - ايرانسل از روز اول در دسترس نيست‌
Visitor 1186
Category: کامپيوتر
جهان صنعت - از روز شنبه و با آغاز واگذاري سيم‌کارت‌هاي 150 هزار توماني شرکت ايرانسل، خبرگزاري‌ها اخبار متعددي از نارضايتي مردم و ناتواني اين شرکت از واگذاري تعداد اندکي سيم‌کارت خبر دادند.

به گزارش <جهان‌صنعت> در نخستين ساعات واگذاري سيم‌کارت‌هاي ايرانسل بسياري از مردم در موارد متعددي دچار سردرگمي شده بودند. براي نمونه بسياري به درستي نمي‌دانستند که مراکز عرضه‌کننده سيم‌کارت‌هاي ايرانسل در کدام نقاط شهر پراکنده شده‌اند.

علت اين امر نيز به عدم اطلاع‌رساني شرکت ايرانسل آن هم قبل از آغاز واگذاري‌ها بازمي‌گردد. اين شرکت به جاي اطلاع‌رساني از مدتي قبل از آغاز واگذاري‌ها، درست از روز نخست واگذاري‌ها چند آگهي به تعداد محدودي از رسانه‌ها داد و اين موضوع باعث نوعي بازارگرمي و ايجاد رانت نيز شد.

يکي از متقاضيان خريد سيم‌کارت ايرانسل به خبرنگار ما گفت: اين شرکت چرا به جاي اطلاع‌رساني گسترده و قبل از آغاز واگذاري‌ها اطلاعات خود را در اختيار بخش‌هاي خاصي قرار داده است.

وي گفت: براي مثال يافتن مراکز عرضه سيم‌کارت‌هاي ايرانسل و مدارک لازم براي دريافت اين سيم‌کارت‌ها به درستي مشخص نبود و تنها عده خاصي که به اطلاعات موجود دسترسي داشتند، توانستند زودتر از سايرين در صف انتظار قرار بگيرند.

عذرخواهي و ادامه مشکلات‌
براساس اين گزارش، به نظر مي‌رسد شرکت ايرانسل با وجود فرصت چندساله خود براي آماده‌سازي زمينه ثبت‌نام از مشترکان و يافتن راهکارهاي ابتکاري و الکترونيکي در قالبي سنتي، مردم را به دفاتر خدمات ارتباطي کشانده و به اين ترتيب زمينه برخي از درگيري‌ها و نارضايتي‌هاي حاشيه‌اي را نيز فراهم آورد.

براساس اخبار موجود، ايرانسل در نخستين روز کاري خود نشان داد که برنامه دقيقي براي ارايه خدمات به مشتريان احتمالي خود ندارد به نحوي که روابط عمومي اين شرکت خود به خطاي شرکت ايرانسل در نحوه واگذاري‌ها اعتراف کرد.

مصلايي، مدير روابط عمومي اين شرکت گفت: ممکن است فروشندگان اصلي به دليل تعطيلي جمعه و مسايل مشابه فرصت کافي براي توزيع نداشته‌اند!

با اظهارات فوق اين پرسش ايجاد مي‌شود که شرکتي در اين حجم که قصد ارايه خدماتي گسترده را نيز به مردم دارد آيا زماني که در روز نخست چنين اشتباهاتي را در محاسبات خود دارد در آينده قادر به افزايش تعداد و نگه داشتن مشترکان خود خواهد بود؟

اگرچه روابط عمومي ايرانسل بي‌تجربگي اين شرکت را توجيه بروز مشکلات در روز نخست واگذاري‌ها دانست و از اين بابت عذرخواهي نيز کرد ولي اخبار واصله از دومين روز واگذاري‌ها نقض آشکار توجيه يادشده بود و گزارش‌ها از ادامه اختلال‌ها و مشکلات در واگذاري سيم‌کارت‌هاي 150 هزار توماني حکايت داشت.

شنبه و در روز نخست واگذاري سيم‌کارت‌هاي ايرانسل تعداد زيادي از مردم امکان دريافت سيم‌کارت خود را پيدا نکردند، هرچند روابط عمومي اين شرکت نيز- با توجه به احتمال تعداد اندک سيم‌کارت‌هاي واگذار شده در روز دوم واگذاري- خبري از ميزان واگذاري اين سيم‌کارت‌ها به مردم نداد.

مشکلات روز دوم و ادامه بدقولي‌
اما همانطور که ذکر شد ايرانسل شروع نگران‌کننده‌اي در ابتداي امر نام‌نويسي از مشترکان خود داشت که اين مشکلات در دومين روز واگذاري‌هاي اين شرکت نه تنها تقليل نيافت بلکه بدقولي‌هاي ايرانسل در تحويل سيم‌کارت‌ها ادامه يافته و در روز دوم نيز تعداد زيادي از مردم با دست خالي و اعصاب پريشان از مراکز توزيع ايرانسل به خانه‌هاي خود بازگشتند.
بر اين اساس، با توجه به آغاز واگذاري سيم‌کارت‌هاي ايرانسل از روز شنبه، هنوز بسياري از نمايندگي‌هاي مجاز فروش سيم‌کارت‌هاي 150 هزار توماني، سيم‌کارت‌هاي خود را از ايرانسل دريافت نکرده‌اند و متقاضيان بسياري که روز شنبه ثبت‌نام و پول خود را پرداخت کرده‌اند با نارضايتي در مقابل مراکز توزيع سيم‌کارت ايرانسل در انتظار، صف کشيده‌اند.

به گزارش ايسنا، طي ديروز و امروز نمايندگي‌هايي که در مکان‌هاي پررفت‌وآمد و معروف فروش گوشي و سيم‌کارت تلفن‌همراه خيابان ‌جمهوري قرار دارند براي ثبت‌نام، مورد استقبال متقاضيان واقع شده‌اند به‌طوري‌ که در برخي مغازه‌ها بيش از 30 نفر مراجعه‌کننده در صف ايستاده‌اند اما در برخي ديگر از مغازه‌ها حتي يک نفر هم براي ثبت‌نام ديده نمي‌شود.
فروشنده يکي از اين مغازه‌ها، نداشتن پلاکارد را از مهم‌ترين عوامل دانست و يادآور شد: البته در روز شنبه استقبال زيادي صورت گرفت و کار ثبت‌نام از ساعت 30:9 صبح تا 15 عصر ادامه داشت.

به گفته وي، قرار بود ايرانسل سيم‌کارت‌ها را روز شنبه به ما ارايه دهد اما هنوز به ما تحويل نداده است.

وي گفت: ما 200 سيم‌کارت تقاضا کرديم و قرار است امروز سيم‌کارت‌ها را به ما تحويل دهند ولي تاکنون هيچ خبري نيست.

اين فروشنده همچنين تاکيد کرد: موظف نيستيم که تعداد مشخصي سيم‌کارت بفروشيم زيرا اگر اين 200 سيم‌کارت را بفروشيم باز 200 سيم‌کارت ديگر تقاضا مي‌دهيم و اميدواريم ايرانسل به تعهدات خود عمل کند.

نمونه‌هاي نارضايتي‌
در بيرون از يکي از مغازه‌هاي توزيع سيم‌کارت‌هاي ايرانسل تعدادي از مراجعه‌کنندگان ناراضي و عصباني از بي‌برنامگي و بدقولي ايرانسل شکايت داشته و به خبرنگار ايسنا گفتند: ما روز شنبه ثبت‌نام کرديم و قرار بود همان روز سيم‌کارت خود را تحويل بگيريم ولي اين امر صورت نگرفت و به امروز صبح موکول شد و امروز هم که آمديم مي‌گويند سيم‌کارت‌ها عصر امروز به دستمان مي‌رسد و توزيع خواهيم کرد. به‌همين راحتي دو روز از کار و زندگي افتاده‌ايم!
يکي از مراجعه‌کنندگان اظهار کرد: مراکز معرفي‌ شده پول بيش از 500 تا هزار نفر از مراجعه کنندگان را دريافت مي‌کنند. بدون توجه به تعداد سيم‌کارت‌ها فقط ثبت‌نام مي‌کنند در صورتي که بايد به ميزاني که از ايرانسل سيم‌کارت دريافت مي‌کنند، کار ثبت‌نام را انجام دهند.
با اين حال در ميان مغازه‌هاي خيابان جمهوري، مغازه‌هايي هم وجود داشتند که کار ثبت‌نام، همزمان با واگذاري صورت مي‌گرفت.

مسوول يکي از اين فروشگاه‌ها گفت: وقتي ايرانسل نتوانست سيم‌کارت را روز گذشته به ما واگذار کند، ما نيز هيچ ثبت‌نامي ‌انجام نداديم، ما به مردم تعهد داريم و تا زماني که سيم‌کارت‌ها را دريافت نکرده بوديم، هيچ ثبت‌نامي ‌انجام نداديم اما بعد از تحويل سيم‌کارت‌ها از ساعت 19 روز گذشته به ثبت‌نام و توزيع آن‌تا ساعت 22 اقدام و حدود 50 سيم‌کارت ارايه کرديم.
وي ادامه داد: از صبح امروز (يکشنبه) نيز حدود 30 سيم‌کارت ديگر ثبت‌نام و واگذار کرديم و از امروز (يکشنبه) نيز خط‌اين مشترکان وصل مي‌شود.

مراجعه‌کننده يکي ديگر از مغازه‌هاي مجاز فروش اين سيم‌کارت‌ها با عصبانيت و با نشان دادن رسيد پرداخت پول خود براي دريافت سيم‌کارت گفت: آنها ديروز پول‌هاي ما را دريافت کردند ولي هنوز سيم‌کارتي به ما تحويل نداده‌اند، مشخص است که مي‌خواهند شماره‌هاي رند آنها را گلچين کرده و براي خود بردارند.

يکي ديگر از مراکز فروش با وجود حضور مراجعه‌کنندگان به آنها اجازه ورود به مغازه را به علت حضور نداشتن مسوول مربوط نمي‌داد و مغازه ديگر که مراجعه‌کننده بسياري داشت، مانع از ورود خبرنگار ايسنا شد و گفت:‌براي اين کارها وقت نداريم، سرمان شلوغ است.

مسوول يکي ديگر از مغازه‌هاي زير پل حافظ که هنوز سيم‌کارت‌هاي ايرانسل به آنها تحويل داده نشده بود، تاکيد کرد: هر تعداد مراجعه‌کننده که داشته باشيم، ثبت‌نام مي‌کنيم اما قول تحويل سيم‌کارت را نمي‌دهيم زيرا هنوز ايرانسل به ما سيم‌کارتي نداده. البته گفته‌اند که امروز سيم‌کارت را به ما واگذار مي‌کنند اما از تعداد آن اطلاعي نداريم.

مشترک ايرانسل در دسترس نيست‌
اما جالب آنکه با وجود تعداد اندک سيم‌کارت‌هاي واگذار شده به مردم، کيفيت تماس با اين سيم‌کارت‌ها از سطح مطلوبي برخوردار نيست.

خبرگزاري فارس گزارش داد: مدت زماني که براي برقراري اتصال از تلفن ثابت به سيم‌کارت 150 هزار توماني ايرانسل نياز است، چند ثانيه بيشتر از سيم‌کارت‌هاي مخابراتي است!

در اين گزارش آمده بود، زماني که مشترک اين سيم‌کارت در دسترس نباشد پيغام <مشترک ام‌تي‌ان- ايرانسل در حال حاضر در دسترس نمي‌باشد> شنيده مي‌شود که اين پيغام و کندي برقراري تماس‌ها برخلاف وعده‌هاي متعدد مسوولان شرکت ايرانسل مبني بر ارايه خدمات باکيفيت بالاست چراکه اين شرکت از هم‌اکنون به خوبي بسترهاي اعلام مشترک موردنظر در دسترس نيست را فراهم کرده است.

سايت ايرانسل هم در دسترس نيست‌
اين در حالي است که اگرچه روز نخست واگذاري سيم‌کارت‌هاي ايرانسل با مشکلاتي همراه بود اما مراجعه به سايت شرکت ايرانسل به آدرسwww.irancell.ir نشان مي‌‌‌دهد که سايت اين شرکت نيز از ارايه سرويس خارج شده و به اين ترتيب امکان دسترسي به فهرست مراکز عرضه‌کننده سيم‌کارت‌هاي ايرانسل از طريق سايت شرکت يادشده نيز فراهم نشد.
بر اساس اين گزارش، اين شرکت در قالب آگهي در برخي از نشريات اقدام به معرفي مراکز عرضه سيم‌کارت‌هاي ايرانسل کرده که ظاهرا به ميزان کافي نبوده است. به هر تقدير جا داشت تا اين شرکت پيش از آغاز واگذاري‌ها تدابيري از اين دست را داشته باشد.

موضوع در دسترس نبودن سايت ايرانسل از روز نخست که يک شرکت مخابراتي و مدعي ارايه خدمات باکيفيت از ديگر نقاط ضعف در نوع عملکرد اين شرکت به شمار مي‌رود، به نوعي بيانگر مديريت نه چندان منطبق با انتظارات و ادعاهاست.

ترديد در آينده‌
با اين تفاسير کارشناسان معتقدند که ايرانسل با نوعي روش و مديريت کاملا سنتي پا در عرصه واگذاري سيم‌کارت گذاشته که با توجه به محدوديت پوشش سيم‌کارت‌هاي ايرانسل و بروز مشکلات اداري و فني متعدد از روز نخست ترديد درخصوص آينده اين شرکت و مشترکان احتمالي آن افزايش يافته است.

به اين ترتيب و با توجه به آغاز مجدد واگذاري تاليا و ثبت‌نام مجدد مخابرات در سال‌جاري آن هم با قيمتي کمتر از 300 هزار تومان و نيز گستره کشوري آنتن‌دهي سيم‌کارت‌هاي دولتي بعيد نيست که کاربران و متقاضيان فعلي با توجه به شروع ضعيف ايرانسل در تصميم خود تجديدنظر کرده و به سراغ سيم‌کارت‌هاي مخابراتي بروند.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image