|
مصرفکنندگان منتقد
-(0 Body)
|
مصرفکنندگان منتقد
Visitor
1273
Category:
کامپيوتر
بزرگراه فناوري - گسترش فناوريهاي اطلاعاتي و ارتباطي در کشور عليرغم همه مزاياي مختلف باعث مشخص شدن ابعاد جديدي از خدمات در کشور نيز شده است. اين شکلهاي جديد خدماتي حالا در حال پردهبرداري از ضعفهاي متعدد ساختاري در عرصه خدماترساني نيز هست که بهطور ويژه مصرفکنندگان را در مقابل خدماتدهندگان قرار ميدهد. عرصههاي موبايل، اينترنت، کارتهاي الکترونيکي و قطعات کامپيوتري بهدليل ارتباط مستقيم با مشتريان بيش از ديگر بخشها زير ذرهبين قرار گرفته و از اينرو مشکلات اين بخش بسيار برجستهتر از گذشته مورد قضاوت قرار ميگيرد. بهعنوان مثال اگر تا همين چند سال قبل هيچ حساسيتي روي ارايه سرعتهاي متفاوت روي سرويس DIAL UP از سوي کاربران وجود نداشت، حالا اينترنت پرسرعت زمينه را براي شکايات و انتظارهاي فراواني در اين بخش فراهم کرده است. تلفنهمراه نيز با فراگير شدن خود به مرور با چنين حجمي از قضاوت روبهروست و عرصههاي ديگر خدماتي نيز با همين سرعت به يکباره در معرض ديد و ارزيابي مشتريان قرار گرفتهاند. حال با چنين فضايي شرکتها و سازمانهاي خدماتدهنده خود را با انبوهي از مخاطبان منتقد و مراقب مواجه ميبينند، در حالي که پيش از آن و در هنگام توسعه شبکههاي خود کمتر به آن انديشيده بودند. حال مشخص ميشود که توسعه آيتي و ارتباطات در کشور پيش از آنکه يک بحث فني و تکنيکي باشد، يک موضوع تجاري همهجانبه است که حضور مشتري در اين مدل گريزناپذير است. در ايران بهدليل گره خوردن سرويسها به مناسبات دولتي همواره مشتريان بين اين دولت و بخش خصوصي پاسکاري ميشوند و کيست که يک بار اسير اين دايره نشده باشد. بهعنوان مثال شرکت خدماتدهنده اينترنت مشتري ناراضي را به ضعف خطوط مخابراتي ارجاع ميدهد و در طرف دولتي هم مرجعي براي رسيدگي وجود ندارد و يا دوباره مشتري را به ضعف شرکت خدماتدهنده بازگشت ميدهند. در زمينه سرويسهاي خصوصي پاسخ را بهطور قطع مشتريان در ميانمدت و طولانيمدت ميدهند و شرکتي که خدمات مناسبتري ارايه ميدهد محکوم به موفقيت است، اما در زمينه دولت چطور؟ در حوزههايي چون اينترنت پرسرعت، اپراتورهاي مخابراتي و... دولت يا وزارت ارتباطات چه فضايي را براي پيگيري شکايات مشتريان فراهم کرده است.
|
|
|