جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
سقوط ناگهاني قيمت تلويزيون‌هاي LCD در بازار ايران
-(2 Body) 
سقوط ناگهاني قيمت تلويزيون‌هاي LCD در بازار ايران
Visitor 1323
Category: کامپيوتر
بازار كالاهاي پرمصرف هميشه گرم و پررونق است و اگر هم بنا به دلايلي دستخوش ركودي موقتي شود، فعالان بازار اين كالاها براي بازگرداندن دوران رونق، حركت‌هايي مي‌كنند كه شكست قيمت‌ها يكي از اين اقدامات است.

شايد به همين دليل باشد كه توليدكنندگان تلويزيون‌هاي LCD نيز كه يك كالاي پرمصرف، اما لوكس به حساب مي‌آيد طي هفته گذشته قيمت كالاهاي خود را در سطح جهاني كاهش داده و به‌تبع آن قيمت‌ها در بازار داخلي نيز كاهش يافته است.

دلايل زيادي نيز براي اين كاهش قيمت عنوان شده است كه سقوط جهاني قيمت‌ها در بازار، ورود مدل‌هاي جديد و تاثير آن روي قيمت مدل‌هاي قديمي، وقوع بحران اقتصادي و افزايش عرضه و كاهش تقاضا برخي از اين دلايل هستند.

به هر حال، كاهش قيمت‌ها در بازار داخلي به نفع مصرف‌كننده داخلي تمام شده است و مصرف‌كنندگان اكنون مي‌توانند تلويزيون‌هاي LCD با قيمتي حدود 5 تا 30درصد ارزان‌تر از سابق را ميهمان خانه‌هايشان كنند.

قيمت تلويزيون‌هاي LCD شكست
نمي‌دانيم بايد بابت ركود اقتصادي حاكم‌بر جهان نگران باشيم يا شكرگزار.
ركود اقتصادي به گفته كارشناسان باعث كاهش قيمت مسكن، لوازم صوتي و تصويري و از جمله تلويزيون‌هاي LCD و...شده است.

البته دلايل ديگري نيز در كاهش قيمت كالاهاي مختلف تاثيرگذار بوده است كه مي‌توان به ورود تكنولوژي‌هاي جديد، كاهش تقاضا و افزايش عرضه، كاهش نرخ دلار و ... اشاره كرد.
اما كارشناسان معتقدند بحران اقتصادي و نگراني توليدكنندگان از عدم فروش كالاها باعث اين كاهش قيمت شده است.

فعالان بازار نيز كاهش تقاضا، افزايش عرضه و كاهش جهاني قيمت تلويزيون‌هاي LCD و... را عامل كاهش 5 تا 30درصدي قيمت اين كالا عنوان كردند.
سواديان يك فروشنده لوازم صوتي و تصويري در خيابان جمهوري در اين باره مي‌گويد، طي يك هفته گذشته قيمت تلويزيون‌هاي LCD بسته به سايز و مدل آنها در حدود 5 تا 30درصد كاهش يافته است كه علت اصلي اين امر نيز كاهش جهاني قيمت اين كالا عنوان شده است.

مسرور يك فروشنده ديگر نيز مي‌گويد: در بين برندهاي مختلف تنها قيمت LCDهاي sharp x.vision و Samsung كاهش يافته و برندهاي ديگر مانند سوني، پاناسونيك، جي‌وي‌سي و ... تغييري در نرخ‌ LCDهايشان اعمال نكردند.

مسوول يكي از فروشگاه‌هاي عرضه‌كننده LCDهاي سامسونگ در اين باره مي‌گويد: طي هفته گذشته بر اساس اعلام شركت واردكننده فروشندگان قيمت LCDهاي خود را حدود 5 تا 20درصد كاهش دادند.

دورانديش، مدير فروش شركت حافظ پخش، يكي از عرضه‌كنندگان محصولات سامسونگ نيز از افت 5 تا 20درصدي قيمت LCDهاي اين برند خبر داد و گفت، بيشترين كاهش قيمت مربوط به LCDهاي 40 تا 46اينچ بوده كه با كاهش 20درصدي قيمت مواجه شده‌اند.
يكي از فروشندگان تلويزيون‌هاي Sharp نيز از افت قيمت اين تلويزيون‌ها طي يك هفته گذشته خبر داد.

فرسوده كارشناس فروش فروشگاه سوني مركزي نيز در اين باره مي‌گويد: قيمت‌ها در بازار تلويزيون LCD كاهش يافته است، اما هنوز ابلاغيه‌اي در اين خصوص به ما اعلام نشده است و ما هم قيمت‌ها را تغيير نداده‌ايم.

استاديان مدير فروش شركت بازرگاني ايران در اين رابطه مي‌گويد: اگر چه برخي از برندها به دلايل خاصي اقدام به كاهش قيمت‌ها در بازار كرده‌اند، اما سوني هنوز دستوري در رابطه با كاهش قيمت صادر نكرده است و به احتمال زياد طي روزهاي آينده قيمت LCDهاي سوني نيز در بازار كاهش خواهد يافت.

اسماعيلي مسوول فروش‌شركت بانيان الكترونيك عرضه‌‌كننده تلويزيون‌هاي پاناسونيك نيز مانند سوني از ثبات قيمت‌ها طي دو ماه گذشته خبر داد و گفت: طي دو ماه گذشته پاناسونيك تغييري در نرخ تلويزيون‌هاي خود نداده است و قيمت‌ها ثابت بوده است.
اما احتمال دارد طي روزهاي آينده با توجه به كاهش قيمت‌ها در بازار داخلي قيمت تلويزيون‌هاي پاناسونيك نيز كاهش يابد.

روحي، مدير فروش تلويزيون‌هاي LCD شركت ماديران نيز از كاهش 20 تا 25درصدي قيمت تلويزيون‌هاي LCD عرضه شده توسط اين شركت خبر داد و گفت: سامسونگ اولين شركتي بود كه نرخ تلويزيون‌هاي LCD خود را كاهش داد و پس از آن ماديران با توجه به شرايط رقابتي بازار قيمت‌هايش را كاهش داد.

به گفته روحي، روند قيمت‌ها در بازار جهاني و به تبع آن بازار داخلي نزولي است و به همين دليل چه قيمت تلويزيون‌هاي وارداتي و چه وارداتي ماديران طي چند روز اخير كاهش يافته است؛ چرا كه قيمت قطعه‌هاي توليدي تلويزيون مانند پانل و ... در سطح جهاني كاهش يافته است.
به گفته روحي، در كشورهاي كره و ژاپن جنگ قيمت بين برندهاي مختلف به وجود آمده است و پيش‌بيني مي‌شود اين روند (سيرنزولي قيمت تلويزيون‌هاي LCD) تا زمان ورود يك تكنولوژي جديد به بازار مانند LED استمرار يابد.
وي افزود، به طور كلي LCDها طي شش ماه گذشته بازار پرنوساني داشتند. چرا كه از شهريور ماه به دليل اعمال قانون ماليات بر ارزش افزوده حدود 3 تا 6درصد به قيمت تلويزيون‌هاي LCD افزوده شد و پس از آن فراز و نشيب‌هايي به دلايل مختلفي از جمله ايجاد بازار رقابتي و .... در اين بازار به وجود آمد. در نهايت طي يك هفته گذشته اين كالا با يك كاهش 5 تا 30درصدي قيمت مواجه شد.
مصرف كننده تعيين كننده است
افزايش ميزان فروش، هدف مهمي نزد تمام وارد كننده و فروشندگان كالاهاي مختلف از جمله تلويزيون‌هاي LCD است.
براي رسيدن به اين هدف نيز شركت‌ها و فروشندگان هر از چند گاهي براساس سياست‌هاي خاص خود به جذب مشتري مي‌پردازند كه كاهش قيمت‌ها يكي از اين روش‌ها است.
به نظر مي‌رسد شركت‌هاي مادر نيز براي افزايش ميزان فروش خود در شرايط نامساعد اقتصادي، اقدام به كاهش قيمت‌ها كرده‌اند كه اين جريان در بازارهاي جهاني هماهنگ‌تر است تا ايران.چراكه در بازار داخلي تنها دو شركت قيمت‌ها را به پيروي از بازارهاي جهاني كاهش داده‌اند.
ابراهيم درستي، رييس اتحاديه لوازم صوتي و تصويري در اين باره مي‌گويد: تمام واردكنندگان كالا بايد با بازارهاي جهاني همسو باشند و همان طور كه با رشد قيمت‌ها در بازار جهاني سريعا قيمت‌ها را در بازار داخلي افزايش مي‌دهند هنگام كاهش قيمت‌ها نيز سريع‌ قيمت‌ها را كاهش دهند.
اما اين اتفاق (كاهش قيمت) در بازار داخلي روندي كند دارد و در اين جريان فروشنده مقصر نيست. چراكه اين واردكننده است كه بايد به فروشندگان اعلام كند قيمت‌ها را كاهش دهد و كنترل دقيقي نيز براي اعمال اين موضوع داشته باشد.
درستي افزود: نمايندگي‌هاي فروش بايد قيمت LCD‌هايي كه از قبل به بازار عرضه كرده‌اند نيز كاهش دهند و اين طور نباشد كه تنها قيمت مدل‌هاي تازه وارد را كه ارزان وارد كرده‌اند، كاهش دهند.
به گفته رييس اتحاديه لوازم صوتي و تصويري، مصرف‌كننده در اين جريان نقش مهمي دارد و نبايد از فروشنده يا واردكنندگان كالا را با قيمت بالاتر از آنچه بايد باشد، بخرد.
وي افزود: ما نمي‌توانيم واردكنندگان را ناچار كنيم از بازار جهاني پيروي كنند و خود واردكننده براي ايجاد رقابت سالم بايد مانند ساير واردكنندگان اقدام به كاهش قيمت كند. پس اگر چنين نشد، اين مصرف‌كننده است كه بايد هنگام خريد دقت فراواني كند و كالا را با قيمت واقعي بخرد.
افزايش تعرفه واردات كالاهاي لوكس
اگرچه تلويزيون‌هاي LCD امروزه جايگاه محكم‌تري نسبت به سابق نزد مصرف‌كنندگان دارند، اما مانند لپ‌تاپ كه يك كالاي پرمصرف است همچنان عنوان كالاي لوكس را يدك مي‌كشند.
اين اواخر نيز اخباري در رابطه با افزايش تعرفه واردات كالاهاي لوكس به گوش مي‌رسد كه به احتمال زياد اين اتفاق بايد رشد قيمت تلويزيون‌هاي LCD كه كالايي لوكس محسوب مي‌شود را به همراه داشته باشد، در حالي كه طي هفته گذشته اين اتفاق نيفتاد و برعكس شاهد كاهش قيمت‌ها در بازار بوديم.
البته گمرك جمهوري اسلامي در مورد اين مساله اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت اين خبر قديمي است و دستور جديدي در اين رابطه به ما صادر نشده است.
كارشناسان گمرك ارائه پاسخ قطعي در اين رابطه را به روزهاي آينده موكول كردند.
اما ابراهيم درستي، رييس اتحاديه لوازم صوتي و تصويري در اين رابطه مي‌گويد: در شرايط فعلي مساله‌اي به نام افزايش قيمت، تعرفه و ... وجود ندارد؛ چراكه اگر قيمت‌ها افزايش يابد باعث بروز پديده قاچاق مي‌شود. پس نمي‌توان گفت اين موضوع درست است.
روحي، مدير فروش بخش تلويزيون‌هاي LCD شركت ماديران نيز در اين رابطه مي‌گويد: هنوز ابلاغيه جديدي در اين خصوص اعلام نشده است.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image