سهم برندها در اينترنت چقدر است
-(5 Body)
|
سهم برندها در اينترنت چقدر است
Visitor
1234
Category:
کامپيوتر
دنياي اقتصاد - بازار لوازم ديجيتالي روزبه روز در حال تغيير است. بازاري که روزانه با ورود محصولات جديد عرصه را بر نامهاي تجاري قديمي تنگ ميکند. اين بازار اما در حوزه تلفن همراه و به شکل کلي لوازم مصرفي قابل حمل و روميزي رقابتي نفسگير را پيگير است به شکلي که ديگر اين روزها سهم برندها در خدمات و سيستم عاملهايي که ارائه ميدهند خلاصه ميشود. بر اساس آخرين گزارشي که سايت نت مارکت شير (netmarketshare.com) ارائه داده است سهم بازار موبايلها به همراه تبلتها در بخش مرورگرها به اين شکل ارزيابي شده است که مرورگر سافاري با 62 درصد سهم در رتبه اول، مرورگر آندرويد با 6/18 درصد رتبه دوم، مرورگر اپراميني با 1/13 درصد رتبه سوم و مرورگر سيمبيان با 6/2 درصد رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. رتبه اول سهم بازار سيستمعاملهاي موبايل به همراه تبلتها هم با 5/61 درصد به آي او اس اختصاص يافته است. آندرويد با 9/18 رتبه دوم، جاوا ام اي با 8/12 درصد در رتبه سوم و سيمبين با 5/3 درصد از سهم بازار جايگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. در بخش جستوجوگرها موبايل و تبلت گوگل با 1/91 درصد رتبه اول، ياهو با 7 درصد رتبه دوم، بينگ با 1/1 درصد رتبه سوم و بايدو با 5/0 درصد رتبه چهارم را کسب کرده است. اما در بخش کامپيوترهاي روميزي، اينترنت اکسپلورر با 6/52 در رتبه اول، فايرفاکس با 5/22 درصد رتبه دوم، گوگل کروم با 6/17 درصد رتبه سوم و سافاري با 4/5 درصد رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. در همين بخش ويندوز با 9/91 درصد رتبه اول سيستمعامل كامپيوترهاي روميزي را دارد. مک با 9/6 درصد رتبه دوم و لينوکس با 2/1 درصد رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. در صدر جدول جستوجوگرهاي کامپيوترهاي روميزي نيز گوگل با 4/82 درصد رتبه اول، ياهو با 8/6 درصد رتبه دوم، بايدو با 4 درصد رتبه سوم و بينگ هم با 4 درصد رتبه چهارم را کسب کرده است. آمارهاي به کار گرفته شده در گزارش netmarketshare.com براساس اطلاعاتي است که اين سايت از 40 هزار سايت اينترنتي استخراج کرده است. اين سايت با قراردادي که با 40 هزار سايت پربازديد اينترنتي دارد دريافته است که 5/5 درصد از بازديدکنندگان اين سايتها از تلفنهاي همراه و تبلتها براي بازديد خود استفاده کرده و 2/94 درصد هم از کامپيوترهاي روميزي استفاده کردهاند. ارائه آمارهايي از اين دست لزوما نميتواند به شکل صددرصد کامل، جامع و صحيح باشد چرا که به شکل کلي ارائه اين آمارها با توجه به روشهاي به کارگيري استخراج و همچنين جامعه آماري متفاوت است. به عنوان مثال در ماه فوريه گذشته پايگاه اطلاعرساني رد رايت وب (readwriteweb.com) به روشي ديگر اقدام به انتشار سهم اپراتورهاي تلفن همراه در کشورهاي مختلف کرده است. در همين رابطه و بر اساس گزارش ارائه شده از سوي اين پايگاه، در ايالت متحده آمريکا اپل با 35 درصد سهم در درتبه اول، بلک بري با 28 درصد سهم جايگاه دوم، آندرويد با 27 درصد سهم رتبه سوم را به دست آورده و 11 درصد سهم ديگر اين بازار بين ساير برندها تقسيم شده است. اين درحالي است که همين آمار در بازارهاي آسيا به شکل کلي متفاوت است. به عنوان مثال در هندوستان 71 درصد از سهم بازار به نوکيا، 11 درصد به سامسونگ، 5 درصد به سونياريکسون و 13 درصد هم به مابقي برندها اختصاص يافته است. براي کسب اطلاعات بيشتر در اين بخش ميتوانيد نمودار اينفوگرافيکي فوق را مطالعه کنيد.
|
|
|