ضمانت پس از فروش را معنا كنيم
-(1 Body)
|
ضمانت پس از فروش را معنا كنيم
Visitor
1382
Category:
کامپيوتر
ميگويند گوشي با گارانتي بخريد تا مطمئن باشيد گوشي به صورت قانوني وارد كشور شده و قاچاقچيان قطعات مختلف آن را عوض نكردهاند! اين عبارتي است كه اين روزها فروشندگان و واردكنندگان گوشيهاي همراه با تاكيد ميگويند، تا بلكه بتواند افراد را هر چند اندك به خريد گوشي با ضمانتنامه رسمي ترغيب كنند. به اين ترتيب فروشندگان رسمي ميتوانند جنسشان را بيشتر بفروشند و از آن به عنوان ترفندي براي مقابله با قاچاقچيان استفاده كنند. اكنون مشتري براي خريد جنس اصل حاضر است مبلغي بيشتر با عنوان خدمات پس از فروش بپردازد و تفاوت بين سرويسهاي مختلف پس از فروش برايش از اهميت چنداني برخوردار نيست در واقع خدمات پس از فروش براي مشتريان ايراني آن مفهومي نيست كه در كشورهاي ديگر دنيا به كار گرفته ميشود و شايد مشكل آنجاست كه هر آنچه وارد ايران ميشود، شكل اصلياش را از دست ميدهد و ايرانيزه ميشود. در بازار موبايل ايران، مشتريان براي آنكه كلاه سرشان نرود و جنس تقلبي نخرند پولي اضافهتر پرداخت ميكنند و هرگز به ليست خدماتي كه پس از فروش به آنها ارايه ميشود، فكر هم نميكنند. در حالي كه در گوشه ديگر دنيا مردم بر سر آنكه فلان نماينده فروش بهروز رساني فلان نرمافزار را ارايه ميدهد يا نه، مشتريان را به خريد از آن برند با آن ضمانتنامه ترغيب ميكنند. بنابراين شايد بهتر باشد نام اين خدمت را در ايران به جاي خدمات پس از فروش، به خدمات در حين فروش تغيير دهيم. در جايي كه ما در تامين حقوق اوليه مصرفكننده ضعف داريم و بعد از مدتها كشوقوس بر سر تعرفه واردات و مبارزه با قاچاق هنوز نتوانستهايم جلوي ورود كالاي قاچاق به كشور را بگيريم، چطور ميتوانيم او را ترغيب كنيم كه به علت خدمات نه چندان گستردهاي كه نمايندگان فروش ارايه ميدهند، جنس با ضمانتنامه رسمي بخرد. چه بسا كه اگر تعرفه واردات به 4 درصد كاهش يابد و تفاوت قيمت بين محصول با گارانتي و بدون گارانتي به حداقل برسد، ديگر دليلي ندارد كه بر سر خريد كالا با ضمانتنامه اصلي چانه بزنيم و بخواهيم مدام به مشتري هشدار دهيم كه محصول با ضمانتنامه رسمي بخرد.
|
|
|