فلگ 15 روز قبل نسبت به بروز اختلال در اينترنت اطلاع داده بود
    -(1 Body)
|
فلگ 15 روز قبل نسبت به بروز اختلال در اينترنت اطلاع داده بود
Visitor
1410
Category:
کامپيوتر
شرکت فلگ(FLAG)، از 15 روز قبل از بروز اختلال در شبکهي اينترنت در ايران، به شرکت ارتباطات زيرساخت اطلاعرساني کرده بود. مهندس ناصر يوسفپور، رييس هياتمديره و مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت، درگفتوگو با خبرنگار خبرگزاري ارتباطات و فناوري اطلاعات (سيتنا)، اظهار داشت: با وجود پذيرفتن قيمتهاي اعلام شده شرکت آلماني از سوي ايران در خصوص تامين خطوط پشتيبان، با اين حال شرکت فوق روز سهشنبهي هفتهي گذشته و در زمان بروز اختلال در شبکهي اينترنت کشور از ارائه خطوط پشتيبان خودداري کرد. وي، در خصوص علت اعلام اوليهي شرکت متبوعش مبني بر رفع اختلالات حداکثر تا 36 ساعت در عين ادامهي اختلالات بيش از زمان اعلام شده، تصريح کرد: طبق اعلام شرکت فلگ، اين اختلالات بايد36 ساعته رفع ميشد که البته روز شنبه يعني پنج روز پس از بروز اختلال، با ارسال نامه به شرکت زيرساخت از ادامهي اين اختلالات تا 15 - 20 روز آينده خبر دادند. به گفتهي يوسفپور، هماکنون نسبت به هفتهي گذشته 30 درصد ظرفيت خطوط پشتيبان افزوده شده که اين مقدار از طريق ترکيه برقرار شده و در آينده و پس از رفع اختلالات فلگ نيز ادامه خواهد داشت. مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت، علت افزايش 30 درصدي ظرفيت را تامين رضايت خاطر شهرونداني که دو روز ارتباطاتشان با مشکل مواجه شده بود، عنوان کرد و گفت: ظرفيت را افزايش داديم تا شرکت فناوري اطلاعات نيز در پاسخگويي به مشريان خود مشکل نداشته باشد. يوسفپور، دربارهي چگونگي و علت اصلي عدم تامين خطوط پشتيبان از سوي فلگ، معتقد است که شرکت آلماني احتمالاً ظرفيت لازم را نداشته است، چراکه آنها قاعدتا به دليل تجارت و سود بيشتر بايد ظرفيت مورد نظر ايران را تامين ميکردند. در همين حال، "محمد چهرهقاني" در گفتوگويي کوتاه با خبرنگار سيتنا، در خصوص قيمتهاي پيشنهادي فلگ براي تامين خطوط پشتيبان ايران، گفت: پيشنهاد طرف آلماني براي هر روز 20 هزار دلار، سپس 50 هزار دلار و در نهايت 70 هزار دلار بود که البته جمهوري اسلامي ايران نيز به هر نحو قيمتهاي پيشنهادي را پذيرفت، اما سرانجام ظرفيت درخواستي داده نشد. وي با رد برخي انتقادها مبني بر ادامهي اختلالات شبکهي اينترنت در کشور و در تهران، تاکيد کرد: در حال حاضر، اختلات شبکه اينترنت به طور کامل برطرف شده است.
|
|
|