قبوض شركت ارتباطات سيار بايد شفاف باشد
-(0 Body)
|
قبوض شركت ارتباطات سيار بايد شفاف باشد
Visitor
1377
Category:
کامپيوتر
نحوه محاسبه قبوض تلفنهمراه بايد كاملا شفاف باشد و مشترك از علت هزينههايي كه پرداخت ميكند، مطلع باشد. رمضانعلي صادقزاده، رييس كميته مخابرات مجلس شوراي اسلامي در گفتوگو با خبرنگار «جهانصنعت» ضمن تاييد اينكه اطلاع از پارامترهاي هزينه در قبوض تلفنهمراه جزو حقوق مشتركان ارتباطات سيار است، اظهار داشت: مشتركان شركت ارتباطات سيار حق دارند از كليه پارامترهايي كه در قبوض آنها ميآيد اطلاع داشته باشند و بدانند كه دقيقا چه مبلغي را براي چه خدماتي پرداخت ميكنند. وي در خصوص اين موضوع كه بسياري از مشتركان پس از دريافت قبض تلفنهمراه خود با پارامترهايي مواجه ميشوند كه هرگز از آنها استفاده نكردهاند، گفت: يكي از مشكلات قبوض فعلي تلفنهمراه و مكانيزم محاسبه هزينه مكالمات در حال حاضر همين غيرشفاف بودن آن است و مشتركان كاملا در اين خصوص حق دارند. تدوين نرمافزار جامع صادقزاده افزود: از مهرماه سال 85 قرارداد بيلينگ )سيستم محاسبه( بين شركت مخابرات و شركت صاايران منعقد شد كه بر اساس اين قرارداد شركت صاايران به عنوان پيمانكار روي طراحي و تدوين نرمافزاري كار ميكنند كه صورتحسابهاي تلفنهمراه به صورت شفاف و ثانيهاي محاسبه شوند. وي در ادامه گفت: البته در هنگام عقد قرارداد به دليل حجم بالاي قرارداد كه 160 ميليارد تومان بود، دستگاههاي نظارتي، سازمان بازرسي كشور و مجلس شوراي اسلامي به قرارداد يادشده اعتراض كردند و شركت صاايران حاضر به تخفيف حدود 50 ميليارد توماني در اين قرارداد شد و خود اين تخفيف هم براي دستگاههاي نظارتي تاملبرانگيز بود. به گفته وي، حدود هشت ماه از بسته شدن اين قرارداد ميگذرد و بر اساس اين قرارداد شركت صاايران موظف به تدوين يك نرمافزار جامع براي محاسبه شفاف و لحظهبهلحظه هزينه مكالمات تلفنهمراه است. رييس كميته مخابرات مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: مجلس به عنوان اهرم نظارتي و وزارت ارتباطات و شركت مخابرات به عنوان كارفرما روي روند پيشرفت قرارداد نظارت دارند و اگر مواردي به عنوان نقص در قبوض فعلي تلفنهمراه مشاهده ميشود، بهتر است كه به شركت ارتباطات سيار گزارش شود تا در تدوين بهينه اين نرمافزار كمك كند. لزوم اطلاع از ريز مكالمات وي در خصوص وجود امكان كنترل لحظهبهلحظه آنلاين وضعيت مكالمه مشتري و هزينه آن اظهار كرد: كنترل آنلاين و لحظهبهلحظه و ريز مكالمات و هزينههاي آن يك ايدهآل است كه از نظر فني امكان آن در كشور وجود دارد. وي افزود: همانگونه كه در حال حاضر امكان پرداخت قبوض تلفنهمراه به صورت اينترنتي مهياست، بسترهاي لازم براي كنترل لحظهبهلحظه وضعيت مكالمه و هزينه آن نيز وجود دارد. امكان شفافسازي فراهم است يك كارشناس مخابرات نيز در همين زمينه گفت: باتوجه به درآمدهاي سرشاري كه شركت ارتباطات سيار دارد بايد بتواند امكاناتي در جهت شفافسازي قبض تلفنهمراه مشتركان خود فراهم كند. وي معتقد است: شركت ارتباطات سيار بايد سيستم مالي خود را روي سايت خود به صورت همزمان بگذارد تا مشتركان بتوانند لحظهبهلحظه و پس از هر تماس ميزان افزايش آبونمانشان را مشاهده كنند. اين كارشناس با اشاره به 15 ميليون مشترك شركت ارتباطات سيار تصريح كرد: به نظر ميرسد مشاهده لحظهبهلحظه وضعيت مالي و ميزان افزايش آبونمان تنها راهي است كه ميتواند به شفافسازي در نحوه محاسبه هزينههاي تلفنهمراه كمك كند و اين حق مشتري است كه بداند در ازاي دريافت چه خدماتي پول ميپردازد. منبع روزنامه جهان صنعت
|
|
|