قيمت تلويزيونهاي ال سي دي کاهش مي يابد
-(1 Body)
|
قيمت تلويزيونهاي ال سي دي کاهش مي يابد
Visitor
1199
Category:
کامپيوتر
دنياي اقتصاد - ركود اقتصادي جهان گويا هيچ نقطه اميدي براي بازارهاي مختلف باقي نگذاشته است. شرايط اقتصادي نامناسب در سرتاسر دنيا باعث شده است كه كارشناسان پيشبيني بازار كم رونقي را براي انواع تلويزيونهاي LCD و پلاسما بكنند. به عقيده كارشناسان اين ركود اقتصادي روي روند سرمايهگذاري در بازار تلويزيونهاي LCD و پلاسما هم تاثير خواهد گذاشت. در واقع افزايش نرخ تورم در اغلب بازارها و ادامه ركود اقتصادي و منابع اعتباري در آمريكا و اروپا، رشد فروش انواع تلويزيون را در سال 2009 تا حد قابل توجهي كاهش ميدهد. موسسه تحقيقاتي ISUPPLI به تازگي اعلام كرده است كه وضعيت بازار جهاني تلويزيون در فصل چهارم سال 2008 نسبت به پيشبينيهاي گذشته بدتر هم شده است. انتظار ميرفت كه در فصل چهارم ميزان صادرات تلويزيونهاي LCD و پلاسما با رشد 71/2درصدي در مقايسه با صادرات 94/9ميليون دستگاهي فصل سوم، به 21/10ميليون دستگاه برسد. اين در حالي است كه «ريدلي پاتال» يكي از تحليل گران موسسه isuppli در اين مورد ميگويد: «قبل از آنكه نفوذ ركود گسترش يابد، انتظار ميرفت كه در سال 2009 بازار انواع تلويزيون به طور ثابتي رشد كند. دليل چنين پيشبيني، حجم زياد خريدهاي جايگزين در بازار كشورهاي در حال توسعه است.» براساس گزارش جديد isuppli صادرات جهاني انواع تلويزيونهاي LCD و پلاسما در فصل سوم و در كشورهاي اروپا، خاورميانه و آفريقا با رشد 07/5درصدي نسبت به فصل دوم به 94/9ميليون دستگاه رسيد. در اين ميان سهم تلويزيونهاي LCD از حجم صادرات در فصل سوم سال 2008 برابر 24/8ميليون دستگاه بوده و سهم تلويزيونهاي پلاسما هم70 /1ميليون دستگاه بوده است. در بازار تلويزيونهاي LCD، شركت Samsung هنوز هم با صادرات 65/2ميليون دستگاه در فصل سوم و سهم بازار 19/32 درصد، توليد كننده برتر بازار است. بعد از Samsung هم Philips با صادرات 26/1ميليون دستگاه و سهم بازار 31 /15درصد در جايگاه دوم و در نهايت sony با صادرات 1/1ميليون دستگاه و 69/13درصد سهم بازار سومين توليدكننده برتر بازار تلويزيونهاي LCD است. در بازار تلويزيونهاي پلاسما اما Panasonic با صادرات 392000 دستگاه و سهم بازار 01/23درصدي در جايگاه اول قرار دارد. Samsung هم با صادرات 391000 دستگاهي و سهم بازار 94/22درصد، دومين توليد كننده برتر بازار تلويزيونهاي پلاسما است و در نهايت LG با صادرات 230000 دستگاه و سهم بازار 5/13درصد در جايگاه سوم قرار دارد. اين در حالي است كه طبق آمار سهم بازار همه توليدكنندگان برتر در فصل سوم سال 2008 در مقايسه با فصل دوم كاهش پيدا كرده است. در اين فصل بازار جهاني تلويزيون با كاهش 65/1درصدي به درآمدي برابر 76/7ميليارد دلار رسيد در حالي كه اين رقم در فصل دوم برابر 89/7ميليارد دلار بوده است. جديدترين گزارش موسسه تحقيقاتي isuppli نشان ميدهد كه صادرات جهاني تلويزيونهاي LCD تا پايان سال 2008 با رشد 15/8درصدي در مقايسه با سال 2007 به 56/32ميليون دستگاه خواهد رسيد. در مقابل صادرات تلويزيونهاي پلاسما در سال 2008 با افزايش 47درصدي نسبت به سال 2007 برابر 82/5ميليون دستگاه خواهد بود.
|
|
|