جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
گريز ارتباطات سيار از مواجهه با خبرنگاران
-(2 Body) 
گريز ارتباطات سيار از مواجهه با خبرنگاران
Visitor 1390
Category: کامپيوتر

دنياي اقتصاد - شرکت ارتباطات سيار که بزرگ‌ترين و پرمشترک ترين اپراتور تلفن‌همراه در ايران محسوب مي‌شود، چندي است که روال تازه‌اي را در بخش اطلاع‌رساني خود به‌کار گرفته است.
از شاخص‌ترين‌ اقدامات صورت گرفته توسط تيم روابط‌عمومي اين مجموعه تهيه ليستي از خبرنگاران باسابقه و گاه منتقد حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات و عدم دعوت آنها در نشست‌هاي مطبوعاتي مديرعامل اين اپراتور دولتي است.

اواخر سال گذشته مسوولان اين شرکت با عدم دعوت از بسياري از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران رسانه‌ها در مقابل انتقادهاي فراواني قرار گرفتند که اين پرسش را مطرح مي کرد که آيا مديرعامل بزرگترين اپراتور تلفن‌همراه در کشور از مواجهه با خبرنگاران هراس دارد؟
در اولين نشست مطبوعاتي مديرعامل شرکت ارتباطات سيار در سال جديد که روز دوشنبه گذشته و به بهانه قرعه‌کشي واگذاري سيم‌کارت‌هاي اعتباري برگزار شد نيزاز خبرنگاران باسابقه حوزه ارتباطات خبري نبود. اين درحالي است که در اين دو نشست فقط از برخي خبرگزاري‌ها که سابقه پرسش‌هاي تند را ندارند دعوت به عمل آمده است. مديرعامل اين اپراتور دولتي چندي پيش و در يکي از نشست‌هاي مطبوعاتي خود در مقابل سوالات و انتقادات بي شمار خبرنگاران حاضر پاسخ‌هايي ارائه داده بود که برخي از آن‌ها بعدها از سوي وزير ارتباطات و مديران شرکت مخابرات ايران تکذيب شد. از اين رو گفته مي‌شود که کنارگذاشتن روزنامه‌ها و رسانه‌ها ممکن است به دليل پيشگيري از چنان وضعيتي توسط روابط‌عمومي اين شرکت انجام گرفته باشد. وحيد صدوقي در نشست بهمن‌ماه اين اپراتور دولتي گفته بود که ثبت نام سال 1385 آخرين دوره ثبت‌نام سيم‌کارت‌هاي دولتي است، خبري که به فاصله چند روز هم از سوي وزير ارتباطات و هم از سوي رييس هيات مديره شرکت مخابرات ايران تکذيب شد.

با توجه به عدم دعوت از خبرنگار روزنامه دنياي اقتصاد روز گذشته با آقاي ابوالفضلي، رييس روابط عمومي شرکت ارتباطات سيار تماس گرفتيم و موضوع جلسات مطبوعاتي محرمانه و خصوصي اين شرکت با برخي خبرگزاري‌ها را جويا شديم که وي در پاسخ به انتقادات ما مبني بر عدم حضور خبرنگاران مطبوعات در نشست‌هاي اين مجموعه ضمن عذرخواهي گفت: «تصور من بر اين بوده است که خبر اين نشست از سوي خبرگزاري‌ها براي روزنامه‌ها ارسال مي‌شود اما حال به اين نتيجه رسيده‌ام که اشتباه فکر مي‌کردم».(!) محدوديت در زمان تصميم‌گيري براي برگزاري اين نشست از ديگر دلايل مدير روابط عمومي ارتباطات سيار براي دعوت از خبرنگاران جرايد بوده است و اين درحالي است که خبر برگزاري مراسم قرعه‌کشي براي واگذاري سيم‌کارت‌هاي اعتباري پيش از عيد بارها از سوي خبرگزاري‌ها و مسوولان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اعلام شده بود. در نتيجه اين توجيه آقاي ابوالفضلي نيز براي عدم حضور رسانه‌هاي همگاني که به نوعي نمايندگان 15ميليون مشترک اين شبکه تلفن‌همراه هستند پذيرفته نيست. بعد از ثبت‌نام دوره جديد سيم‌کارت‌هاي دولتي که به دليل فعاليت ايرانسل و شبکه اعتباري تاليا با استقبال چنداني روبه‌رو نشده بود، از سوي مدير عامل شرکت ارتباطات سيار زمان واگذاري‌ تمام سيم‌کارت‌هاي اعتباري بدون قرعه‌کشي پيش از سال جديد اعلام شد، مساله‌اي که باز هم توسط رييس هيات‌مديره شرکت مخابرات ايران تکذيب و زمان واگذاري به همراه اولويت قرعه‌کشي به ارديبهشت‌ماه سال جاري موکول شد، شايد اين مهم را بتوان به عنوان اصلي‌ترين دليل فرار مديرعامل شرکت ارتباطات سيار از نمايندگان مشترکان اين شرکت دولتي به حساب آورد. حال اين سوال پيش مي‌آيد که آيا گريز مديران زيرمجموعه‌هاي دولتي آن هم در حالي که مديران ارشد آنها بارها و بدون هيچگونه ترس و واهمه‌اي از سوالات خبرنگاران استقبال کرده و به دقت تمام سوالات آنها را پاسخ داده‌اند مي‌تواند روش مناسبي در اداره روابط‌عمومي يک شرکت پرمخاطب دولتي باشد؟ از ياد نبريم که روزنامه‌نگاران چشم و گوش جامعه هستند و سوالاتي که آنان احيانا مطرح مي‌کنند همان سوالاتي است که در ذهن ميليون‌ها مشترک و کاربر تلفن‌همراه نيز هست. آيا مي‌توان با چنين روش‌هايي پرسش‌هاي مطرح از اين گونه را نيز پاسخ گفت؟

Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image