گزارش 2006 : خطر اينترنت براي حريم و امنيت شخصي
    -(4 Body)
|
گزارش 2006 : خطر اينترنت براي حريم و امنيت شخصي
Visitor
1365
Category:
کامپيوتر
همشهري آنلاين - يک آژانس وابسته به سازمان ملل يکشنبه 3 دسامبر (12 آذر) اعلام کرد کاربران کامپيوتر که از نام کاربري و رمزواژه مشابه در سايتهاي متعدد - مانند بانکها، آژانسهاي مسافرتي و کتابفروشيهاي آنلاين- استفاده ميکنند در معرض خطر جدي از جانب دزدان هويت قرار دارند. به گزارش خبرگزاري رويترز اتحاديه بينالمللي ارتباطات دوربرد (ITU) يک شعبه سازمان ملل که مقر آن در ژنو سوئيس است، در گزارش اينترنت 2006 خود ميگويد قانونگذاران و شرکتهاي تجاري بايد از طريق روشهاي تعيين هويت کارآمدتر راهحلي براي پخش اطلاعات شخصي بر روي اينترنت بيابند. ITU ميگويد در حال حاضر شمار فراوان شناساگرها و رمزواژههاي مورد نياز کاربران کامپيوتر را مجبور کرده است که به ناگزير رمزهايشان را تکرار کنند. ITU در گزارش اينترنت 2006 اش که پيشاپيش اجلاس بزرگ دولتها و دستاندرکاران صنعت در هنگ کنگ منتشر شده است ميگويد: "اين امر ممکن است باعث مشکلات امنيتي شود، و افراد را در معرض توطئهچيني دزدان هويت قرار دهد که روز به روز شمار و مهارتشان افزوده ميشود." "فقدان هماهنگي در نظامهاي شناسايي منشا گرفتاري فزاينده کاربران است و لازم است به سرعت به اين موضوع رسيدگي کرد." ITU بر خطرات استفاده گسترده از اينترنت براي حريم شخصي، به خصوص از طرف بازاريابهايي که ترجبحات و ترافيک جستجوگرهاي اينترنتي را در سايتهاي گوناگون رديابي ميکنند، نيز تاکيد ميکند. ITU ميگويد اگر افراد به طريقه جمعآوري و استفاده از چنين اطلاعاتي اعتماد داشته باشند، ممکن است تکثير "کوکيها" يا ساير ابزارهاي حفظ دادهها که اغلب براي تبليغات هدفدار آنلاين استفاده ميشوند، اشکالي نداشته باشد. اما هشدار ميدهد که ازبين رفتن اعتماد مشتريان ميتواند مانع گسترش آينده تجارت اينترنتي شود.
|
|
|