مقايسه تعرفه و خدمات اپراتورهاي ايراني
-(10 Body)
|
مقايسه تعرفه و خدمات اپراتورهاي ايراني
Visitor
1542
Category:
کامپيوتر
کدام اپراتور و کدام خدمات براي مشترکان تلفن همراه به صرفهتر است؟ در عصر ارتباطات نوين ديگر فروش صرف سيمکارت جوابگو نيست و در دنيا، اپراتورها به دنبال خدمات جديد و ارزش افزوده هستند. اگرچه شرکت ارتباطات سيار ايران نخستين عرضهکننده خدمات ارزش افزوده از طريق پيامک بوده، اما پس از گذشت 16 سال از عمر خويش اکنون از رقيب جوان خود يعني ايرانسل عقب مانده است. ايرانسل در چهار سال فعاليت خود در عرصه اپراتوري کشور توانسته در کنار عرضه سيمکارتهاي ارزان قيمت با ارائه خدمات ارزش افزوده مختلفي چون اينترنت و راهاندازي فروشگاه مجازي، ويترين مشتريان را از آن خود کند. البته کيفيت خدمات ايرانسل و به خصوص کيفيت آنتندهي آن هنوز در برخي مکانها مطلوب نيست و در جاي خود نياز به بحث دارد، اما با تمام اين اوصاف اين اپراتور توانسته با خدمات ارزش افزوده متنوع کاربران زيادي را به سوي خود جذب کند. تا جايي که حتي بسياري از کاربران همراه اول در کنار سيم کارت خود از سيمکارتهاي ايرانسل نيز استفاده ميکنند تا بتوانند طعم واقعي خدمات ارزش افزوده را بچشند. اگر بخواهيم مقايسهاي بين خدمات ارزش افزوده همراه اول و ايرانسل داشته باشيم شايد بدون اغراق بتوان گفت ايرانسل پيروز ميدان است. چرا که نگاهي اجمالي به خدمات ارائه شده از سوي اين دو اپراتور نشان ميدهد که بيشتر خدمات ارائه شده از سوي همراه اول به جز ارسال پيام کوتاه، mms ( پيام چند رسانهاي) و اينترنت دست و پاشکسته(Gprs) و ... ديگر خدمات معرفي شده توسط اين اپراتور هنوز در مرحله آزمايشي است و در برخي از موارد هم تنها نامي از آنها شنيده ميشود. در حال حاضر خدمات ويژه ارائه شده از سوي همراه اول به کاربرانش خدماتي همچون انتظار مکالمه، انتقال مکالمه، پيام کوتاه، mms،GPRS، پيام صوتي، محدوديت مکالمه، نمايشگر تلفن تماس گيرنده، ديتا و فکس (مشترکان سيمکارت دائمي)، مکالمه گروهي، انتقال اعتبار (مشترکان سيمکارت اعتباري) است. البته از تمام اين خدمات همه کاربران استفاده نميکنند و در پارهاي مواقع شايد به دليل تبليغات ضعيف از سوي اين اپراتور، کاربران از وجود چنين خدمات و نحوه استفاده از آن بياطلاع هستند. البته خدمات ديگر هم از سوي اين اپراتور ارائه ميشود که بيشتر جنبه آزمايشي دارد و تا اين لحظه به صورت گسترده مورد استفاده کاربران همراه اول قرار نگرفته است. از ميان اين خدمات آزمايشي ميتوان به سيستم پرداخت سيار يا جيرينگ، سرويس اطلاع از تماسهاي ناموفق (پيک تماس) و آهنگ پيشنواز اشاره کرد. اما از خدمات ويژه ايرانسل به جز پيام کوتاه، mms و Gprs ميتوان به خدمات ديگري همچون انتقال تماس، کنفرانس تلفني، سرويس نمايش شماره تماس گيرنده (CLIP)، سرويس مسدود كردن تماس و شارژ الکترونيک نام برد. سرويس خط به خط، ويترين، آهنگ پيشنواز، کنترل حساب اينترنتي، نقشه مجازي، بانکداري همراه، پست الکترونيک همراه و... از ديگر خدمات ايرانسل است. از خدمات ارزش افزوده و مقايسه آن که بگذريم در بخش تعرفه مکالمات و خدمات هم ايرانسل گوي رقابت را از همراه اول دزديده است. چرا که براساس يک بررسي، تعرفههاي ايرانسل در مقايسه با همراه اول به مراتب پايينتر و به نوعي مقرون به صرفهتر است. ضمن اينکه طرحهاي تعرفه تشويقي، بستههاي افزايشي، شارژ هديه و شارژ شگفتانگيز در کنار خدمات پيشتازي نظير GPRS در 17هزار روستا و... ايرانسل را به انتخابي بيرقيب در تعرفه و خدمات در بازار تلفن همراه کشور تبديل کرده است.
|
|
|