جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
نتايج گسترده ترين تحقيق پيرامون كاربرد گوشي همراه منتشر شد
-(4 Body) 
نتايج گسترده ترين تحقيق پيرامون كاربرد گوشي همراه منتشر شد
Visitor 1612
Category: کامپيوتر
تاليانيوز- اخيرا تحقيقي در انگلستان انجام شده تحت عنوان Mobile Life Report كه موضوع آن تغييراتي است كه گوشي هاي همراه در نحوه زندگي مردم داده اند.

متولــّيان اين تحقيق Carphone Warehouse ، دانشكده اقتصاد لندن و لرد فيليپ گولد بوده اند. رفتارهاي بيش از 500/16 نفر در اين پژوهش مورد بررسي قرار گرفته و كارنظر سنجي توسط سازمان YouGou انجام شده است. تحقيق جنبه هايي از زندگي امروز ما را برايمان آشكارتر مي كند.

اين گزارش اوّلين قسمت از يك مجموعه است كه توسط Mobile Life منتشر مي شود، كه خود مجمعي است كه توسـّـط Carphone Warehouse تشكيل شده تا به مطالعه تاثيرات گوشي هاي همراه در نحوهء زندگي ما و تغييراتي كه اين گوشي ها در آن پديد آورده اند، بپردازند.

چارلــز دانســتون مديــر اجرايي Carphone Warehouse Group مي گويد: "ما مي خواستيم دريابيم تلفن هاي همراه چه تآثيري بر تمام جنبه هاي زندگي مان گذشته اند."

وي مي افزايد: "به هر حال به جز گروه ما چه كسي از چنين موقعيّت منحصر به فردي در انگلستان و تمام اروپا برخوردار است كه بتواند چنين ديدگاه گسترده و مستقلــّي در خصوص بازار مخابرات بي سيم داشته باشد؟‌"

دانستون مي گويد: "يكي از اصولي كه گروه ما بر پايه آن تآسيس شد، و به نظر ما رمز موفقيت مداوم ما نيز هست، اين است كه ما مي توانيم براي مشتريانمان زندگي بهتري به ياري گوشي همراهشان تدارك ببينيم و اين كار را از طريق پيش بيني نيازهاي آنها در همه ابعاد زندگي، و اهميت دادن به آنها انجــام مي دهيم."

وي مي افزايد: «لذا لازم است اطمينان حاصل كنيم كه منظور مشتريانمان را درست درك مي كنيم و مي فهميم آنها زندگي شان را چگونه مي گذرانند، كه اين آخري با سرعتي بيش از هميشه در حال دگرگوني و تحـّول است. تآسيس گروه Mobile Life به نظر ما كاري بسيار منطقي بود."

پيشي گرفتن گوشي همراه از تلويزيون به عنوان پديده اي تكنولوژيك


براي بزرگسالان در گروه سني 18 تا 24 ساله، گوشي موبايل آنها اهميتي (26 درصد) بيش از دستگاه تلويزيونشان (11 درصد) دارد. جالب است بدانيم براي زنان در همان گروه سني 24-18 ساله اين درصد بالاتر مي رود و به 32 درصد در برابر 11 درصد براي تلويزيون مي رسد.

مردان در اين گروه سنـّي به اندازه زنان به گوشي هايشان وابستگي ندارند، امـّا باز هم 19 درصد از آنها آن را "مهم ترين محصول تكنولوژيك" كه صاحبش هستند مي دانند، كه رتبه اي به مراتب بالاتر از تلويزيون است.

انقلاب متن


سهم «گفتگو» در مخابرات بي سيم در حال سقوط است. به طور متوسـّط مردم 6/3 پيام SMS در هر روز مخابره مي كنند در حالي كه تعداد تماس هاي كلامي آنها از 8/2 تجاوز نمي كند. بين 18 تا 24 سالگان «انقلاب متن‌» بيشترين تاثيرگذاري را داشته است. براي نمونه، 51 درصد از 18 تا 24 سالگان حدّاقلّ شش پيام SMS در هر روز ارسال يا دريافت كرده اند. اما فقط 15 درصد از آنها بيش از شش تماس كلامي با گوشي هايشان در روز داشته اند. همين روند، گرچه با شدّتي كمتر در خصوص 25 تا 29 سالگان نيز كه از تلفن همراه استفاده مي كنند صادق است.

استفاده از گوشي همراه براي رفع مزاحمت هاي خياباني مردان


در دوران والدين ما، يك كتاب يا يك روزنامه موجب مي شد مزاحمين در مكان هاي عمومي از قصد سوء خود نسبت به خانم ها صرف نظر كنند. امروز، 21 درصد از پاسخ دهندگان موافقند كه «من گاهي از گوشي همراهم براي رفع مزاحمت افراد لاابالي در مكان هاي عمومي استفاده مي كنم!»

اين مورد به خصوص در گروه زنان زير 25 ساله صادق است كه تعداد پاسخ هاي مثبت در آن به 55 درصد مي رسد.

سرقت گوشي، بيشتر از زنان تا مردان


تقريبـآ يك نفر از هر 10 صاحب گوشي همراه تجربه دزديده شدن گوشي موبايل خود را دارد. نوجوانان بين 18 تا 24 ساله بيشتر در معرض اين تهديد هستند و 17 درصد از زناني كه در اين گروه قرار مي گيرند، گوشي هايشان سرقت شده --در مقايسه با 10 درصد گوشي مردان در همان گروه سني.

افزايش خبرنگاران آماتور!


از مردم سؤال شده: «آيا هرگز به اين فكر افتاده ايد كه از دوربين عكاسي يا فيلمبرداري تعبيه شده در گوشي همراهشان براي ثبت يك جنايت استفاده كنيد و اين كه آيا عملا هرگز چنين كاري كرده ايد يا خير؟» دقيقا 50 درصد از پاسخ دهندگان به مورد اوّل جواب مثبت داده اند و تقريبآ همان تعداد يعني 47 درصد گفته اند حاضرند از جريان انجام يك جنايت به كمك گوشي هايشان فيلمبرداري كنند.

به عــلاوه بيش از يك سوّم، يعني 36 درصد از مردم، گفته اند آنها از گوشي هاي همراهشان براي عكس برداري يا فيلم برداري از يك هنرپيشه معروف يا يك اتفاق كه ارزش خبري داشته باشد، چنانچه در موقعيت گرفتن آن تصاوير قرار بگيرند، استفاده خواهند كرد.

خاموش كردن گوشي براي رهايي از كار


گروه Mobile Life دريافت كه 41 درصد از استفاده كنندگان از گوشي ها فكر مي كنند بيش از اندازه طبيعي در دسترس كارفرمايانشان در ساعات غيركاري هستند و معتقدند اين امر تقصير روشن بودن گوشي هاي همراهشان است!

به علاوه، تقريبا نيمي از كارمندان (47 درصد از آنها) هرگز يا تقريبا هرگز، گوشي هايشان را خاموش نمي كنند. همچنين مخالفت گسترده اي با استفاده از گوشي هاي همراه طيّ تعطيلات براي تماس هاي كاري وجود دارد. 57 درصد از پاسخ دهندگان همراه داشتن گوشي موبايل را طيّ تعطيلات را براي صحبت با همكاران اداري غيرمنطقي مي دانند

Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image