جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
نتيجه سياست كنترل قاچاق در بازار تلويزيون
-(3 Body) 
نتيجه سياست كنترل قاچاق در بازار تلويزيون
Visitor 1859
Category: کامپيوتر
بازار تلويزيون که بنا بر اعلام کارشناسان و فعالان اين حوزه، طي شش ماه اخير روزهاي گرم و پررونقي را سپري کرده است، اين روزها با وجود نوسانات شديد نرخ ارز آزاد همچنان گرم و پررونق است.


به گفته کارشناسان و فعالان بازار، دليل رونق بازار تلويزيون، آن هم در شرايطي که بازار ساير کالاها، از مواد غذايي گرفته تا کالاهاي حوزه ديجيتال و کامپيوتر تحت تاثير شديد نوسانات نرخ ارز قرار گرفته است، اين است که در بازار تلويزيون شاهد رشد قيمت‌ها حتي در حد اندکي نبوده‌ايم.
اکثر توليد و واردکنندگان تلويزيون و حتي فروشندگان بازار، با بيان اين مطلب که طي شش ماه گذشته و حتي يک ماه اخير که شاهد نوسانات شديد نرخ ارز و رشد شديد قيمت‌ها در بازار ساير کالاها بوده‌ايم، در بازار تلويزيون کوچک‌ترين تغيير قيمتي اعمال نشده است، گفتند: به همين دليل است که بازار تلويزيون مشتريان خود را حفظ کرده است.نکته جالب اينجاست که فعالان و کارشناسان بازار تا حدود يک سال قبل از عرضه گسترده نمونه‌هاي قاچاق در بازار تلويزيون به شدت گله‌مند بودند، حالا مي‌گويند، طي يک‌سال اخير ميزان عرضه نمونه‌هاي قاچاق به بازار به شدت کم شده است. حتما از خود مي‌پرسيد دليل اين همه موفقيت در بازار تلويزيون آن هم در شرايطي که جريان غير طبيعي نرخ ارز آزاد جان فعالان بازار ساير کالاها را به لب رسانده است چيست؟ براي يافتن پاسخ اين سوال اين گزارش را بخوانيد:


رونق بازار تلويزيون در فصل رکود

کارشناسان و فعالان بازار معتقدند دليل موفقيت بازار تلويزيون در يک‌سال اخير و همچنين رفع يا حداقل کمرنگ شدن مشکل قاچاق در بازار اين کالا اين است که روي قيمت‌ها در بازار داخلي کنترل و نظارت دقيقي مي‌شود و از طرفي توليدات داخلي عرصه را بر نمونه‌هاي وارداتي تنگ کرده ‌است، چه برسد به نمونه‌هاي قاچاق!كارشناسان مي‌گويند: مهم‌ترين دليلي که باعث شده است شاهد رشد قيمت‌ها در بازار تلويزيون نباشيم اين است که تلويزيون مانند کالاهايي نظير لپ‌تاپ، کامپيوتر، گوشي موبايل، تحت تاثير نوسانات نرخ ارز قرار نمي‌گيرد. علت هم اين است که بخش بزرگي از نياز بازار تلويزيون ما از طريق توليدات داخلي تامين مي‌شود.

به همين دليل در بازار اين کالا، در مدت اخير شاهد رشد قيمت‌ها نبوده‌ايم.شرکت بازرگاني ايران، نمايندگي رسمي فروش محصولات صوتي و تصويري سوني در ايران هم با بيان اين مطلب که شركت‌هاي توليد و عرضه‌کننده از افزايش قيمت‌ها در يک‌سال اخير خودداري کرده‌اند گفت، به دليل اينکه شركت‌هاي توليد کننده از افزايش قيمت‌ها خودداري کرده‌اند، واردکنندگان نيز براي ادامه حيات در بازار رقابتي از افزايش قيمت‌ها خودداري کرده‌اند و به همين دليل شاهد ثبات قيمت‌ها در بازار طي يک‌سال اخير بوده‌ايم. اميري، مسوول نمايندگي فروش شرکت بانيان الکترونيک، عرضه کننده محصولات صوتي و تصويري پاناسونيک هم با تاييد اين مطلب که ميزان فروش در بازار در حد مطلوبي است گفت، خودداري شركت‌ها از افزايش قيمت‌ها به نفع آنها تمام شده و باعث شده است بازار با رشد تقاضا مواجه شود. شرکت ماديران هم در اين باره اعلام کرد، ثبات قيمت‌ها در بازار تلويزيون باعث شده است نه‌تنها ما مشتريان خود را حفظ کنيم، بلکه بتوانيم مدل‌هاي جديد را با خيال راحت وارد بازار کنيم. چرا كه اين مدل‌ها مخاطب دارند.

اصل قضيه

شايد از خود بپرسيد در شرايطي که به دليل رشد نرخ دلار، شركت‌هاي واردکننده و توليدکننده براي واردات کالا و يا قطعات توليدي هزينه بيشتري متحمل مي‌شوند، آيا فروش کالاها با قيمت سابق منجر به متضرر شدن آنها مي‌شود يا خير؟در اين باره ايزدنيا مدير فروش شرکت حافظ پخش و شرکت سام الکترونيک گفت، درست است که اين شركت‌ها هزينه بيشتري براي واردات کالا يا قطعه متحمل مي‌شوند، ولي هرگونه افزايش قيمت بايد با اجازه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعمال شود و شركت‌ها نمي‌توانند بدون مجوز اين وزارتخانه براي افزايش قيمت‌ها اقدام کنند.فعالان بازار هم با بيان اين مطلب که وزارتخانه مذکور نظارت دقيقي بر روند قيمت‌ها و عرضه کالاهاي گارانتي دار در بازار مي‌کند گفتند، نتيجه اين اقدام اين است که بازار تلويزيون با وجود کاهش حاشيه سود، با کاهش مشکلاتي نظير عرضه کالاهاي قاچاق، چند دستگي قيمت و... مواجه شده است.

اگر اين سوال برايتان پيش آمده است که چرا چنين نظارتي روي بازار کالاهايي نظير کامپيوتر و موبايل نمي‌شود، در اين باره محمدرضا سليمي، مديرکل خدمات زيربنايي وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اين درست که نظارت دقيقي روي بازار تلويزيون مي‌شود و ما قول داديم که بايد چنين نظارتي روي بازار کالاهايي نظير کامپيوتر و موبايل هم بشود؛ اما ما در اين زمينه يک مشکل داريم و آن اين است که در حوزه موبايل و کامپيوتر ما همه واردکنندگان اين کالاها را نمي‌شناسيم و نمي‌توانيم آنها را تحت کنترل دقيق قرار دهيم. در حالي که در حوزه تلويزيون واردکنندگان رسمي را مي‌شناسيم و مي‌توانيم بر عملکرد آنها کنترل دقيقي داشته باشيم. به گفته وي، از طرفي اين اتحاديه‌ها هستند که بايد با ما در تعامل باشند و کمک کنند تا مشکلات بازار را رفع کنيم.




مدل‌هاي پرفروش و جديد در بازار تلويزيون
در حال حاضر برخي از شركت‌ها اقدام به عرضه نمونه‌هاي جديدي از تلويزيون به بازار کرده‌اند و در مقابل گروهي همچنان مدل‌هاي پرفروش سابق را به فروش مي‌رسانند.
در ميان شركت‌هايي که نمونه‌هاي جديدي وارد بازار کرده‌اند مي‌توان از ال‌جي و شارپ نام برد که اکثرا محصولات جديدي در حوزه تلويزيون‌هاي سه بعدي و يا اسمارت به بازار عرضه کرده‌اند.
SHARP
شرکت شارپ مدل‌هاي سه‌بعدي کوآترون خود را که با ترکيب رنگ زرد تصاوير و رنگ‌ها را واقعي و شفاف‌تر نشان مي‌دهد به بازار عرضه کرده است. در ميان اين تلويزيون‌ها مدل‌هاي40-830 و 46-830 از نمونه‌هاي پرفروش هستند که مدل 40-830 يک تلويزيون ال‌اي‌دي سه‌بعدي 40 اينچ از سري کوآترون است که با قيمت يک ميليون و 995 هزارتومان به بازار عرضه شده است. مدل 46-830 هم يک تلويزيون ال‌اي‌دي سه بعدي 48 اينچ کوآترون است که با قيمت دو ميليون و 448 هزار تومان با ضمانت ماديران به بازار عرضه شده است.مدل‌هاي
32-AF10 و 32-450 هم که به ترتيب با قيمت 498 هزار تومان و 604 هزار تومان به فروش مي‌رسند از LCD‌هاي پرفروش شارپ در بازار داخلي هستند.
LG
شرکت ال جي هم دو تلويزيون جديد از سري PENTOUCH در دو سايز 60 و 50 اينچ به بازار عرضه کرده است که مدل 60 اينچي تحت عنوان PZ850 و مدل 50 اينچي با نام PT490 به بازار آمده‌اند. اين تلويزيون‌ها به ترتيب با قيمت چهار ميليون و 300 هزار تومان و يک ميليون و 320 هزار تومان به بازار عرضه شده‌اند.همچنين مدل 42LW57000 از تلويزيون‌هاي پرفروش سه بعدي ال جي است که با قيمتي حدود يک ميليون و 700 هزار تومان به بازار عرضه شده است.
PANASONIC
از خانواده پاناسونيک مدل 42ST30 با قيمت يک ميليون و 780 هزار تومان از تلويزيون‌هاي پلاسماي سه بعدي پرفروش در بازار است. مدل 42U30 با قيمت يک ميليون و 280 هزار تومان هم از نمونه‌هاي پلاسماي دو بعدي پرفروش است. مدل 42E30 هم از LED‌هاي پرفروش اين برند است که با قيمت يک ميليون و 680 هزار تومان به بازار عرضه شده است.از ميان LCD‌هاي اين برند هم مدل 42S20 و 42 U20 جزو پرفروش‌هاي بازار هستند که به ترتيب با قيمت يک ميليون و 370 هزار و يک ميليون و 250 هزار تومان به فروش مي‌رسند.
SONY
از اين خانواده هم مدل
KDL-40CX520 که با قيمت يک ميليون و 172 هزار و 80 تومان به بازار عرضه شده است از LCD‌هاي پرفروش بازار است. مدل
KDL-40EX520 هم از تلويزيون‌هاي LED پرفروش سوني است که با قيمت يک ميليون و 376 هزار و 960 تومان به بازار عرضه شده است.از خانواده سه بعدي‌هاي اين برند هم مدل 40EX720 جزو پرفروش‌هاي بازار است که با قيمت يک ميليون و 529 هزار تومان به بازار عرضه شده است.اين تلويزيون‌ها با ضمانت شرکت بازرگاني ايران به بازار عرضه شده‌اند.
SAMSUNG
مدل 585 - 40 با قيمت يک ميليون و 28 هزار تومان از تلويزيون‌هاي LCD پرفروش سامسونگ در بازار است. مدل 40-5950 هم از LED‌هاي پرفروش اين برند است که با قيمت يک ميليون و 529 هزار تومان به فروش مي‌رسد. از ميان سه بعدي‌هاي اين خانواده هم مدل 40-6960 از پرفروش‌هاي بازار است که با قيمت دوميليون و 199 هزار تومان به بازار عرضه شده است. مدل 43D455 هم از پلاسماهاي پرفروش اين برند است که قيمت آن حدود 884 هزار تومان است.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image