جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
نگاهي به تفاهم‌نامه كنترل سرويس‌هاي ارتباطي
-(1 نفر) 
نگاهي به تفاهم‌نامه كنترل سرويس‌هاي ارتباطي
بازدید 1639
گروه: کامپيوتر
بعد از برگزاري 17 جلسه مشترك و بيش از 30 جلسه تخصصي و حدود 3 هزار نفر ساعت مطالعه، بررسي و كار تحقيقاتي ميان هشت نهاد تخصصي و امنيتي كشور كه دو سال به طول انجاميد، فردا تفاهم‌نامه همكاري پايش و كنترل سرويس‌هاي ارتباطي و فناوري اطلاعات مبادله مي شود.

بر اساس اطلاعات منتشره ايجاد بانك اطلاعاتي و شبكه يكپارچه پايش و كنترل، اطلاع‌رساني و دريافت و رسيدگي به درخواست‌ها، گزارش‌ها و شكايات مردم در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات اعم از خدمات تلفن ثابت،‌ سيار، ديتا و پست از جمله محورهاي تقسيم كار شده در تفاهم‌نامه مذكور است.

سازمان تنظيم مقررات وارتباطات راديويي، سازمان تعزيرات حكومتي، سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان، سازمان فناوري اطلاعات ايران، سازمان نظام صنفي رايانه‌اي، پليس اطلاعات و امنيت عمومي، شركت ارتباطات زيرساخت و پليس آگاهي نهادهايي هستند كه اقدام به طراحي و تقسيم كار در حوزه پايش و كنترل سرويس‌هاي ارتباطي كرده اند.

اگرچه هنوز نتايج اجراي تفاهم‌نامه مذكور مشخص نيست، نهادهاي حاضر در طرح تدوين تفاهم‌نامه مي‌توانند گوياي خروجي‌هاي احتمالي باشند. مسايل، قوانين و مقررات مربوط به فيلترينگ سايت‌‌‌هاي اينترنتي، چالش‌هاي دسترسي به ارتباطات مطلوب در حوزه ديتا، رسيدگي به مزاحمت‌ها و مشكلات مردم در حوزه تلفن ثابت و سيار و رفع دعاوي حقوقي در حوزه‌هاي تلفن ثابت،‌ سيار، ديتا و پست از جمله مواردي است كه به نظر مي‌رسد دستخوش تغييراتي خواهد شد.

اگر چنين باشد، موضوع رسيدگي به شكايات در حوزه ارتباطات كه تا پيش از اين موجب سردرگمي مردم و تنوع مراجع رسيدگي‌كننده شده بود، دچار تحولات عمده‌اي خواهد شد که مايه اميدواري است.
اضافه کردن نظر
نام:
پست الکترونيک:
نظرات کاربران:
کد امنیتی: تصویر امنیتیتغییر عکس