جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
نگاهي به ميزان کاربري اينترنت در اتحاديه اروپا
-(0 نفر) 
نگاهي به ميزان کاربري اينترنت در اتحاديه اروپا
بازدید 1765
گروه: کامپيوتر
بزرگراه فناوري - استفاده از اينترنت در بين کشورهاي اتحاديه اروپا در طول دهه گذشته رشد بالايي داشته و شايد مي‌توان گفت با ضريب نفوذ بالاي کاربران اينترنت در اين کشورها، ديگر اعلام آمار تعداد کاربران و يا ميزان رشد ساليانه آن‌ها، جذابيت خاصي نداشته باشد.



با اين حال موسسات تحقيقاتي، به‌دنبال المان‌هاي آماري جديدي هم‌چون درصد سني افراد استفاده‌کننده از اينترنت و يا ميزان تمايل افراد براي انجام معاملات آنلاين، مي‌شود. تعدادي از موضوعات قابل توجه در بين کشورهاي اتحاديه اروپا عبارتند از:

- درصد دسترسي خانگي افراد به اينترنت به رشد خود در سال 2005 ادامه داده است و آنچه در اين سال قابل ملاحظه است افزايش استفاده از فناوري باند پهن در شرکت‌هاي کوچک و متوسط و استفاده خانگي است.

- کشورهاي ايسلند و هلند داراي بالاترين رتبه در ميزان دسترسي خانگي به اينترنت هستند و اين در حاليست که فنلاند بالاترين ميزان دسترسي شرکت‌ها به اينترنت را داراست.

- استفاده از باند پهن براي کاربران خانگي در بلژيک و استوني بيشترين رواج را دارد.

- در ميان کشورهاي جديد عضو اتحاديه اروپا به‌جز اسلواکي و استوني، نسبت اشخاصي که هيچ‌گاه از اينترنت استفاده نکرده‌اند بيشتر از کاربران عادي اينترنت است.

- 36 درصد شرکت‌ها جهت سفارش کالا و سرويس از اينترنت استفاده مي‌کنند.

- تقريبا 90 درصد شرکت‌ها از وب‌سايت‌هاي خود براي بازاريابي محصولات خود استفاده مي‌کنند.

- خريد کتاب و سرويس‌هاي مسافرتي، بيشترين درصد خريد و فروش‌هاي آنلاين را به‌خود اختصاص مي‌دهد.

روساي کشورهاي عضو اتحاديه اروپا در شورايي که در شهر ليسبون در ماه مارچ سال 2000 برگزار شد، استراتژي اتخاذ کردند که اتحاديه اروپا را در مقابله با چالش‌هاي قرن آماده مي‌کرد و به استراتژي ليسبون شناخته شده است. اهدافي که در ليسبون تعيين شد (افزايش رشد اقتصاد، افزايش شغل‌هاي مورد نياز در ايجاد شرايط بهتر و همبستگي اجتماعي بيشتر) بسيار بلندپروازانه بود و فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT) در رسيدن به آن‌ها نقش مهمي داشت. کميسيون اروپا جهت سياست‌گذاري در راستاي توسعه جامعه اطلاعاتي اقدام به تشکيل eEurope کرد و با اين اقدام به‌طور قابل توجهي باعث پيشرفت همکاري‌ها در مذاکرات جامعه اطلاعاتي اروپا و ديگر کشورها شد. اصل برنامه کاري eEurope در اواخر سال 2005 به پايان رسيد.

طبق نظرسنجي که توسط شرکتEurostat انجام شد، تمايل استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات در بين شرکت‌هاي مختلف و استفاده‌هاي خانگي مورد بررسي قرار گرفت.

اينترنت باند پهن و مقايسه استفاده خانگي و شرکتي

48 درصد دسترسي‌ها به اينترنت در کشورهاي عضو اتحاديه اروپا توسط کاربران خانگي بوده است و در ژانويه 2005 به‌طور متوسط، با توجه به نمودار عمودي، 91 درصد شرکت‌هايي که داراي 10 نفر کارمند و يا بيشتر بودند به اينترنت دسترسي داشته‌اند.

در ميان کشورهاي جديد عضو اتحاديه اروپا، اسلوني بالاترين ميزان را هم در ميان دسترسي کاربران خانگي (48 درصد) و هم شرکتي (96 درصد) به‌خود اختصاص داده است که با آمار به‌دست آمده در کشور سوئد برابري مي‌کند.

بيشترين اختلاف در دسترسي به اينترنت بين کاربران خانگي و شرکت‌ها در کشور جمهوري چک، ليتواني، يونان و اسلواکي به ثبت رسيده است که کمترين ميزان آن در کشور ليتواني براي کاربران خانگي 16 درصد و براي شرکت‌ها 75 درصد است.

در اغلب کشورها نفوذ اينترنت در ميان شرکت‌هاي بزرگ، متوسط و کوچک به حد اشباع رسيده است. مقايسه دسترسي به اينترنت براي شرکت‌ها در اندازه‌هاي مختلف نشان مي‌دهد که دانمارک، فنلاند، سوئد و اسلوني داراي کمترين اختلاف در بين شرکت‌هاي بزرگ و کوچک هستند.

در کشورهاي سوئد، دانمارک و فنلاند درصد بالايي از شرکت‌ها از فناوري باند پهن استفاده مي‌کنند که اين مقدار در مقايسه با ساير کشورهاي عضو (63 درصد) بسيار بيشتر است. اين مقدار در کشورهايي مثل قبرس، لهستان و يونان به مراتب کمتر است (به ترتيب 40، 43 و 44 درصد) و به‌طور ميانگين اين سه کشور تقريبا 20 واحد از ميانگين 25 کشور اتحاديه اروپا کمتر هستند.

دسترسي 23 درصد خانوارها به اينترنت باند پهن


آيسلند بالاترين ميزان (63 درصد) را در دسترسي کاربران خانگي به اينترنت از طريق فناوري باند پهن دارد و به‌دنبال آن هلند 54 (درصد) و دانمارک (51 درصد) در مقام‌هاي بعدي قرار دارند. در کشورهاي اروپايي تقريبا نيمي از دسترسي‌ها به اينترنت توسط کاربران خانگي انجام مي‌شود که 23 درصد آن‌ها از فناوري باند پهن استفاده مي‌کنند.

اختلاف 46 درصدي بين دانش‌آموزان و افراد بيکار

در سال 2005، 43 درصد از افراد به‌طور ميانگين هفته‌اي يک بار به اينترنت دسترسي دارند و به همان ميزان نيز افرادي هستند که هيچ‌گاه از آن استفاده نکرده‌اند.

در ميان 15 کشور اروپاي عضو شنگن (EU15) تعداد کساني که از اينترنت استفاده مي‌کردند، بيشتر از افرادي بود که ادعا مي‌کردند هيچ‌گاه از آن استفاده نکرده‌اند. در ميان 25 کشور عضو اتحاديه اروپا، تنها اسلواکي و استوني در وضعيت مطلوب قرار دارند و در باقي کشورها نسبت افرادي که هيچ‌گاه از اينترنت استفاده نکرده‌اند، بيشتر از کاربران عادي اينترنت است و اين براي يونان، اسپانيا، ايتاليا و پرتغال نيز صدق مي‌کند.

در مقايسه کاربران عادي اينترنت بر اساس شغل و حرفه آن‌ها ملاحظه مي‌شود که دانش‌آموزان و دانشجويان به نسبت بيشترين کاربران اينترنت را تشکيل مي‌دهند. در اين مقايسه 48 درصد افراد بيکار ادعا مي‌کنند که هيچ‌گاه به اينترنت دسترسي نداشته‌اند.

خريد آنلاين بيشتر از فروش است

بر اساس تحقيقات به‌عمل آمده مشخص شده است که به‌طور معمول سفارش‌هاي آنلاين بيشتر از فروش آنلاين است. در سال 2004، 36 درصد شرکت‌ها براي سفارش کالاها و سرويس‌هاي مورد نيازشان از اينترنت استفاده مي‌کردند. شرکت‌هاي فنلاندي، سوئدي و دانمارکي داراي بيشترين حجم سفارش‌هاي آنلاين هستند. حجم سفارش‌هايي که از طريق اينترنت دريافت شده 11 درصد است. به استثناي جمهوري چک، شرکت‌هايي که در کشورهاي جديد عضو اتحاديه اروپا فعاليت مي‌کنند، کمتر براي خريد و فروش از طريق اينترنت اقدام مي‌کنند.

62 درصد شرکت‌ها در 25 کشور عضو اتحاديه اروپا به اينترنت دسترسي داشتند و مجهز به وب‌سايت مخصوص به‌خود بودند. اين شرکت‌ها همچنين قادر بودند در مورد خود و يا محصولات و سرويس‌هايشان اطلاعات مختلفي روي وب‌سايت‌ها ارايه دهند و فهرستي از محصولات را به همراه کاتالوگ و قيمت آن‌ها براي مشتريان فراهم کنند و يا براي آن‌ها صفحات وب طراحي‌کنند. سوئد و دانمارک داراي بالاترين رتبه در ارايه اين نوع وب‌سايت‌ها براي شرکت‌ها هستند. تحقيقات به‌عمل آمده نشان مي‌دهد که تنها 29 درصد شرکت‌ها در جمهوري لاتويا داراي وب‌سايت مخصوص به‌خود هستند و پس از آن مجارستان (40 درصد) و ليتواني (41 درصد) قرار دارند.

شرکت‌هايي که داراي وب‌سايت هستند، اغلب از آن، جهت بازاريابي کالا و محصولاتشان استفاده مي‌کنند و کمتر از نيمي از آن‌ها در وب‌سايت‌هاي خود کاتالوگ و قيمت براي کالا و سرويس‌هايشان در اختيار مشتريان قرار مي‌دهند و يک‌چهارم نيز تنها جهت عرضه خدمات پس از فروش به مشتريان از آن استفاده مي‌کنند.

تنوع در استفاده فناوري اطلاعات و ارتباطات در فعاليت‌هاي اقتصادي روزبه‌روز در حال گسترش است. با اين وجود نسبت بنگاه‌هاي اقتصادي که در بخش‌هاي املاک - اجاره و فعاليت‌هاي تجاري، هتل – تدارکات و لجستيک، صنايع فيلم – ويدئو – راديو و تلويزيون فعاليت مي‌کنند و داراي سايت‌هاي اختصاصي مربوط هستند، بسيار بيشتر از بنگاه‌هاي اقتصادي است که در بخش‌هاي حمل‌ونقل – انبارداري و ارتباطات، عمده‌فروشي و خرده‌فروشي، ساختمان يا توليدي داراي فعاليت هستند.

خريد کتاب و سرويس‌هاي مسافرتي بالاترين درصد معاملات آنلاين


در سال 2005، 23 درصد از مردم انجام سفارش به‌صورت آنلاين را جايگزين انواع ديگر سفارش‌ها کردند. بسياري از مشتريان اغلب از اينترنت براي سفارش کتاب و مقدمات سفر استفاده مي‌کنند که بالاترين ميزان خريد و فروش آنلاين را به‌خود اختصاص مي‌دهد. ديگر محصولاتي که بيشتر از طريق اينترنت و سفارش‌هاي آنلاين خريداري مي‌شوند شامل لباس، کالاهاي ورزشي، فيلم و موزيک هستند. بر اساس آمار به‌دست آمده جوانان بين 16 تا 24 سال بيشترين کاربران اينترنت (84 درصد) و افراد بين 25 تا 55 سال بيشترين تعداد خريداران آنلاين را تشکيل مي‌دهند. بر اين اساس علاقه جوانان اغلب در خريد موزيک، فيلم و لباس است. رده‌هاي سني متوسط از اينترنت براي خريد کتاب و سرويس‌هاي آنلاين استفاده مي‌کنند و افراد 55 تا 74 سال نيز که تنها 25 درصد آن‌ها از اينترنت استفاده مي‌کنند، بيشتر به تهيه تدارکات مسافرتي و اجاره مسکن از طريق آن مي‌پردازند.


اضافه کردن نظر
نام:
پست الکترونيک:
نظرات کاربران:
کد امنیتی: تصویر امنیتیتغییر عکس