جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
نمايش جديد استيو جابز
-(2 نفر) 
نمايش جديد استيو جابز
بازدید 2066
گروه: کامپيوتر
همه منتظرند. در سالني در حاشيه کنفرانس جهاني برنامه‌نويسان همه مي‌خواهند نمايشي ديگر از اپل و کارگردان آن استيو جابز را بر صحنه ببينند.

سالن جايي براي نشستن ندارد و هر کس آخرين حدس‌هايش را در مورد محصول جديد اين شرکت مي‌زند و همه آماده اند بدون درنگ آن را روي سايت‌هاي اينترنتي و وبلاگ‌هاي خود منتشر کنند. استيو جابز با همان هيبت هميشگي روي صحنه مي‌آيد. انگار همين چند ساعت قبل آي پد را معرفي کرده بود و حالا چيز ديگري در چنته دارد. او اما تنها کسي است که عجله ندارد. براي اپل کنفرانس‌هاي معرفي محصولاتش اولين و آخرين تبليغ است؛ چراکه مي‌داند بعد از آن رسانه‌ها آنقدر در مورد اين محصولات خواهندنوشت که حتي اگر بخواهد تمام درآمد شرکت را صرف تبليغ کند باز کافي نخواهد بود. او به آي‌پد اشاره مي‌کند به اين که هر سه ثانيه يک ipad در دنيا به فروش مي‌رود سپس به ميزان دانلود برنامه‌ها از فروشگاه اپل و سرانجام جابز آيفون نسل چهارم را معرفي مي‌کند.

بهتر از خود و ديگران
آيفون جديد در نگاه اول چندان تفاوتي با نمونه‌هاي پيشين اين محصول نشان نمي‌دهد. تقريبا بخش عمده شايعاتي که در زمان لو رفتن امکانات آيفون جديد مطرح شده بود، صحت داشت و همين موضوع تازگي اين امکانات را براي مخاطبان کم رنگ کرده بود. از نظر طراحي آيفون نسل چهارم در حدود 20 درصد باريک تر از نمونه‌هاي پيشين است و کناره‌هاي آن نيز نواري از استنلس استيل به کار رفته است. مهم‌ترين تغيير در وضوح صفحه نمايش آن است جايي که استيو آن را با ميزان دقت چشم انسان مقايسه کرده و حتي آن را برتر نيز دانسته است. به گفته او آيفون جديد با وضوح 640×940 پيکسل کيفيتي بسيار بالا دارد.

آيفون جديد همچنين به يک دوربين 5 مگاپيکسلي، فلش LED و بلوتوث مجهز است. يک دوربين اضافه براي سيستم ويدئو کنفرانس هم در اين گوشي قرار گرفته که فقط با شبکه واي فاي کار مي‌کند؛ اما پردازنده جديد A4 هم از ديگر قابليت‌هاي اين محصول جديد است.


چيپ‌هاي A4 از يک پردازنده مرکزي ARM براي پردازش بهره مي‌گيرد که طراحي و ساخت سامسونگ است. سرعت آن از سرعت آيفون‌هاي فعلي 3GS به مراتب بيشتر است و اين تازه در حالي است كه سرعت آيفون‌هاي 3GS دو برابر نمونه‌هاي قبلي بود. اين پردازنده جديد خصوصا با توجه به افزايش وضوح آيفون جديد ارائه يک محصول جديد از اپل با ارائه محصول از شرکت‌هاي ديگر تفاوت دارد. استراتژي بازار اپل به گونه‌اي است که با يک گوشي سهم بسياري از بازار گوشي‌هاي هوشمند در دنيا يافته است؛ در حالي که برخي کمپاني‌ها مثل نوکيا سهم خود را مديون چندين مدل گوشي هستند که در يک رنج خاص به بازار عرضه مي‌کنند.


اپل از سال 2007 که نخستين گوشي آيفون را به بازار عرضه کرد تاکنون يک مسير مشخص را پيش رفته است. استراتژي اين غول کامپيوتري ساخت گوشي با همه امکانات و توسعه دادن آن است. ايجاد فروشگاه موسيقي، برنامه‌هاي کامپيوتري، کتاب و ... را اپل وارد بازار گوشي‌ها کرد؛ اما حالا تقريبا تمامي‌ برندهاي گوشي مسير اپل را در پيش گرفته‌اند و فروشگاه‌هاي مشابهي را راه‌اندازي کرده‌اند. با اين همه رقيب اما آنچه بيش از پيش استيوجابز را نگران کرده حضور يک رقيب هوشمند ديگر در اين بازار؛ يعني گوگل و سيستم عامل آندروييد است. استيو در سخنراني خود با اشاره به آمارهايي که اخيرا در مورد کاهش سهم اپل از بازار تلفن‌هاي هوشمند در آمريکا منتشر شده مي‌گويد که « آنچه در مورد برتري فروش آندروييد بر اپل را شنيده‌ايد، فراموش کنيد.» اشاره جابز به آماري است که يک ماه قبل توسط گروه NPD منتشر شد. در اين آمارگيري گوشي‌هاي آندروييد 28 درصد سهم بازار را در سه ماهه نخست سال در اختيار گرفته و اين در حالي است که اپل تنها 21 درصد سهم اين بازار را دارد. در اين آمارگيري RIM بلک بري با 36 درصد بيشترين نفوذ را در بازار آمريکادارد؛ اما استيو جابز در اين جلسه به آمارگيري که شرکت معتبر Neilsen انجام داده اشاره مي‌کند. بر اساس اين آمارگيري نتايج کاملا متفاوتي به دست آمده؛ به طوري که RIM با دو درصد کاهش سهم نسبت به فصل قبل و با 35 درصد همچنان در صدر قرار دارد، آيفون با 28 درصد و دودرصد افزايش سهم در جايگاه دوم قرار دارد. ويندوز موبايل با 19 درصد سهم بازار و دو درصد کاهش در جايگاه سوم و آندروييد با 9 درصد و دو درصد افزايش در جايگاه چهارم قرار دارند. شايد آنچه دليل اصلي اين تفاوت در آمارگيري اين دو گروه است به خاطر ناديده گرفتن فروش مشارکتي گوشي (عمدتا از سوي اپراتورها) باشد جايي که به گفته مدير AT&T از هر 10 گوشي آيفون 4 گوشي از اين طريق به فروش مي‌رسد.


قيمت آيفون‌هاي جديد
آيفون جديد قيمتي همانند آيفون 3GS دارد و اپل مجبور به کاهش قيمت آيفون 3GS هشت گيگابايتي تا 99 دلار شد. آيفون نسل چهارم در دو نسخه 16 و 32 گيگابايتي با قيمت 199 و 299 دلار و به همراه دو سال قرارداد با اپراتور AT&T به فروش مي‌رود. اين قيمت‌ها باعث کاهش شديد قيمت آيفون‌هاي نسل قبل در بازار خواهد شد. اپل همچنين همزمان با ارائه اين آيفون تا کمتر از 20 روز ديگر در بازار پنج کشور نسخه جديد سيستم عامل خود را به صورت رايگان در اختيار دارندگان آيفون‌ها و آي پاد‌هاي قبلي مي‌گذارد. سيستم عامل جديد آيفون که زودتر از ارائه عمومي‌در اختيار برنامه نويسان قرار گرفته داراي 100 امکان جديد از جمله امکان باز کردن چند برنامه همزمان (مولتي تسکينگ) است که تا پيش از اين بزرگترين ضعف آيفون به شمار مي‌رفت.


اما نگاهي به رقباي فعلي آيفون نسل چهار مي‌تواند دورنمايي از جنگ آينده گوشي‌هاي هوشمند را به تصوير بکشد. در مقايسه آيفون نسل چهار با چهار گوشي ديگر؛ يعني EVO HTC نسل چهار، نوکيا N8، پالم پري پلاس و HTC HD2 مي‌توان به تصوير دقيقي از اين جنگ آينده دست يافت.
در بخش پردازش دو گوشي HTC در اين جدول با پردازنده يك گيگاهرتزي خود بالاترين سرعت را دارند؛ اما پردازنده A4 آيفون كه پيش‌تر در آي پد با سرعت يك گيگاهرتزي هم به کار رفته معلوم نيست با چه سرعتي در آيفون نسل چهارم ارائه خواهد شد. از ميان اتصال به شبکه بي سيم تنها دو گوشي آيفون و نوکيا در اين جدول از استاندارد N که سرعت بالاتري را پشتيباني مي‌کند هم پشتيباني مي‌کنند. در زمينه وضوح تصوير آيفون نسل چهارم يک سروگردن بالاتر از بقيه رقبا است هر چند در زمينه صفحه نمايش نوکيا N8 با صفحه نمايش OLED خود قطعا نمايشي کم نظير را عرضه خواهد کرد. به جز دو گوشي HTC EVO 4G و Nokia N8 که خروجي با کيفيت HDMI را پشتيباني مي‌کنند بقيه عملا در اين زمينه حرفي براي گفتن ندارند. در زمينه کيفيت عکس نيز نوکيا با 13 مگاپيکسل بالاتر از بقيه است.
اضافه کردن نظر
نام:
پست الکترونيک:
نظرات کاربران:
کد امنیتی: تصویر امنیتیتغییر عکس