جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
نمودار فعالترين نويسندگان وبلاگستان فارسي حاضر در doxdo در ماه تير
-(0 نفر) 
نمودار فعالترين نويسندگان وبلاگستان فارسي حاضر در doxdo در ماه تير
بازدید 2400
گروه: کامپيوتر
کيبرد آزاد - فرض کنيد کسي بيايد و حدود دويست وبلاگ مشهور ايراني را بررسي کند و تعداد پست هاي هر يک را در يک ماه به دست بياورد. چه نتيجه اي مي گيريد ؟ نتيجه راحت است: حداقل يک آدم علاف ولي علاقمند به وبلاگستان وجود دارد.

با ديدن اين نمودار چه نتيجه اي مي گيريد ؟ اميدوارم مطمئن باشيد که من علاف نيستم و در نتيجه حدس بزنيد که يک برنامه کوتاه اين نمودار را از فعاليت تيرماه وبلاگ نويسان ايران ايجاد کرده. البته حدود 400 وبلاگ براساس ليست سايت خوب دو در دو بررسي شده اند و اين نمودار بيست و پنج نفر اصلي را نشان مي دهد. فهرست کامل در انتهاي مطلب وجود دارد.

نکات جالبي مي بينيم: تعداد زيادي آدم وجود دارند که تقريبا روزي يک يا دو مطلب به وبلاگشان مي فرستند ولي فقط يک نفر وجود دارد که مي تواند در سي و يک روز 170 بار وبلاگش را به روز کند - برايم راحت تر است بپذيرم که برنامه اشتباه کرده تا اينکه نيک آهنگ روزي حدود 6 يا 7 پست ارسال کرده (: -.

در عين حال در نمودار چند وبلاگ را حذف کرده ام و فقط آنهايي را نگاه داشته ام که احساس مي شد واقعا وبلاگ هستند و نه سايت هاي خبري يا محل کپي و پيست نوشته هاي ديگران يا ديگر سايت هاي غيروبلاگي از طرف ديگر کاملا اين احتمال وجود دارد که وبلاگ هايي بسيار خوب از فهرست جا مانده باشند و در محاسبات داخل نشده باشند. ليست کامل وبلاگ ها و سايت هاي بررسي شده و تعداد لينک هر يک را بدون هيچ ترتيب خاصي در زير مي بينيد.

چند نکته
وبلاگ هاي خوبي مثل هفتان و ايروا و ابيانه و ... حذف شده اند به اين خاطر که مطالب آن ها عمدتا لينک به نوشته هاي ديگران يا ذکر نوشته هاي ديگران بود. اين به هيچ وجه چيزي از ارزش کار آن ها کم نمي کند

دوست خوبم مي سم به درستي تذکر داده که وقتي منبع فهرست دو در دو است نبايد بگوييم «وبلاگستان فارسي». حق با او است. عنوان را اصلاح کردم

اگر کسي فکر مي کند بايد در فهرست باشد و نيست، مثل دوست خوبم مي سم، خبر بدهد تا اگر در آينده هم نموداري بود او هم در نمودار باشد

ذات پست زياد فرستادن هيچ معناي خاصي ندارد. همانطور که سولوژن گفته ممکن است يک نفر پست بفرستد که فقط نوشته ها /لينک هاي يک خطي باشند و مثلا پسرشجاع يا يک پزشک يک پست بفرستد که دو سه روز بر روي آن کار شده باشد. اين نمودار نشان دهنده بهتر بودن وبلاگ ها نيست بلکه فقط نشان دهنده تعداد پست زياد آن ها است.

ادامه اين گزارش را در کيبرد آزاد بخوانيد

اضافه کردن نظر
نام:
پست الکترونيک:
نظرات کاربران:
کد امنیتی: تصویر امنیتیتغییر عکس