جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
نوت بوک هاي 100 دلاري براي دانش آموزان ليبيايي
-(0 نفر) 
نوت بوک هاي 100 دلاري براي دانش آموزان ليبيايي
بازدید 1631
گروه: کامپيوتر
همشهري آنلاين - گروه آمريكايي غير انتفاعي "يك نوت‌بوك براي هر دانش‌آموز" دولت ليبي را متقاعد كرد تا با عقد قراردادي تا پايان سال 2008 ميلادي 1.2 ميليون دانش‌آموز ليبيايي را صاحب يك نوت‌بوك كند.

چنانچه اين پروژه با موفقيت و در زمان مقرر به پايان برسد، ليبي اولين كشوري خواهد بود كه تمام دانش‌آموزان ابتدايي آن داراي نوت‌بوك خواهند بود.

طبق اين پروژه 250 ميليون دلاري تا پايان سال 2008 تمام دانش‌آموزان داراي نوت‌بوك شده و تمام مدارس داراي يك سرور براي سرويس‌دهي به اين نوت‌بوك ها مي شوند. همچنين يك تيم متخصص و ماهواره‌هاي مخصوص براي پشتيباني اينترنت اين نوت‌بوكها نيز در نظر گرفته شده است.

پروژه "يك نوت‌بوك براي هر دانش‌آموز " كه زير نظر سازمان ملل انجام مي شود ، در نهايت منجر به كامپيوتردار شدن تمام دانش‌آموزان جهان به منظور رشد دانش كامپيوتري افراد خواهد شد.

در اين پروژه براي كشورهاي فقير و افراد كم درآمد نوت‌بوك هاي 100 دلاري با امكانات حداقل توليد شده است تا بتوان افراد بيشتري را صاحب كامپيوتر كرد. اين پروژه در حال حاضر به صورت آزمايشي در كشورهاي آرژانتين، برزيل، نيجريه و تايلند در حال انجام است.

گويا طي ملاقات حضوري نگروپونته و سرهنگ قذافي مساله نوت‌بوك ها مطرح و مورد قبول قذافي قرار گرفته است و در ماه نوامبر امسال تعدادي به صورت آزمايشي در اين كشور پخش مي شود و توليد و پخش انبوه آن از ابتداي سال 2007 خواهد بود.

توليد نوت‌بوكهاي 100 دلاري بر عهده شركت تايواني Quanta Computer خواهد بود.







اضافه کردن نظر
نام:
پست الکترونيک:
نظرات کاربران:
کد امنیتی: تصویر امنیتیتغییر عکس