جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
نوامبر و شايع‌ترين كدهاي مخرب
-(0 نفر) 
نوامبر و شايع‌ترين كدهاي مخرب
بازدید 1605
گروه: کامپيوتر
ايلنا- فهرست شايع ترين و مهمترين ويروس‌‏ها و كدهاي مخرب رديابي شده در ماه گذشته ميلادي منتشر شد.
شركت امنيتي PANDA SOFTWARE، طي گزارشي علاوه بر انتشار اين فهرست، اعلام كرد كه حضور كدهاي مخرب كشف شده براي اولين بار، در فهرست شايع‌‏ترين بدافزارهاي ماه نوامبر، قابل توجه و چشم‌‏گير بوده است.

براي نمونه، كرم رايانه‌‏اي W32/NUWAR كه يك كد بسيار جديد است و براي اولين بار رديابي شده، در مكان چهارمين كد مخرب شايع در جهان،‌ قرار گرفته است.
اين كرم از طريق نامه‌‏هاي الكترونيك با موضوع "جنگ جهاني سوم" و يا اخباري از مرگ احتمالي "جرج بوش" و يا "ولادمير پوتين"، منتشر مي‌‏شود.

يك حضور جديد ديگر در فهرست شايع‌‏ترين كدهاي مخرب، به BANBRA.DJM، تعلق دارد كه عضوي از خانواده بزرگ تروجان‌‏هايي كه براي سرقت اطلاعات شخصي و محرمانه كاربران خدمات آنلاين بانك‌‏هاي كشور برزيل طراحي شده‌‏اند.

نمونه جديد ديگري كه مكان دهم فهرست را به خود اختصاص داده، يك تروجان با عنوان SPAMER.T است. كد مخربي براي ورود مخفيانه به رايانه‌‏ها و تبديل آنها به يك پايگاه قدرتمند براي ارسال هرزنامه به رايانه‌‏هاي ديگر كه از روي نمونه‌‏هاي قديمي تر طراحي شده است.

در بين كدهاي مخرب قديمي‌‏تر كه مدت‌‏ها است به عنوان شايع‌‏ترين كدها شناخته مي‌‏شوند، SDBOT.FTP، مانند ماه ميلادي گذشته، مهم‌‏ترين و شايع‌‏ترين ويروس رديابي شده در جهان است.

اين كد توسط گونه‌‏هاي موجود در خانواده كرم رايانه‌‏اي SDBOT و براي دانلود آنها از طريق FTP، مورد استفاده قرار مي‌‏گيرد.

اين كد مخرب با اين كه از ابتداي سال 2006 تا كنون هم چنان صدر نشين فهرست مهم‌‏ترين و مخرب‌‏ترين ويروس‌‏ها بوده، اما از تعداد رايانه‌‏هاي مورد حمله آن در ماه نوامبر تا حدودي كاسته شده است.

A مجدداً خود را به عنوان دومين بدافزار شايع ، معرفي نموده است. اين تروجان كه در ماه اكتبر با سرعت خيره‌‏كننده‌‏اي خود را به عنوان يك بدافزار خطرناك و شايع در فهرست ماهانه پاندا قرار داد، در ماه نوامبر نيز در حدود 1.5 درصد حمله‌‏هاي رايانه‌‏اي جهان را به خود اختصاص داده است.

تروجان ABWIZ.A نيز هم چنان در مكان سوم فهرست نوامبر قرار دارد. اين كد مخرب براي سرقت رمزهاي عبور موجود در رايانه‌‏ها طراحي شده است.

NETSKY.P، كرم رايانه‌‏اي بسيار قديمي كه براي حمله‌‏هاي خود از يك نقطه آسيب پذير مشهور در برنامه INTERNET EXPLORER استفاده مي‌‏كند، با چند پله نزول در جايگاه نهم فهرست قرار گرفته است.
كاهش نسبي در فعاليت‌‏هاي تخريبي NETSKY.P و SDBOT.FTP كه هر دو از حفره‌‏هاي امنيتي و نقاط آسيب پذير براي حمله‌‏هاي مخرب استفاده مي‌‏كنند، مي‌‏تواند نشانه‌‏اي از افزايش بروزرساني برنامه‌‏هاي مختلف توسط كاربران رايانه‌‏اي و در نتيجه ترميم حفره‌‏هاي امنيتي باشد.

كاربران رايانه براي اطمينان از امن بودن و در معرض خطرقرار نداشتن سيستم‌‏هاي خود، مي‌‏توانند از برنامه قدرتمند و رايگان ACTIVESCAN براي بررسي و ويروس يابي رايانه هايشان استفاده كنند.
اين برنامه قادر است حتي كدهاي مخرب ناشناخته و بسيار جديد را كه به طور مخفيانه در سيستم حضور دارند، رديابي و كشف نمايد.
اضافه کردن نظر
نام:
پست الکترونيک:
نظرات کاربران:
کد امنیتی: تصویر امنیتیتغییر عکس