جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
نوآورانه‌ترين شرکت‌هاي تکنولوژي جهان
-(1 Body) 
نوآورانه‌ترين شرکت‌هاي تکنولوژي جهان
Visitor 1775
Category: کامپيوتر
- نوآوري و ابتکار در فضاي تجارت مي‌تواند يک برگ برنده مهم براي رشد و موفقيت هر شرکت يا بنگاه اقتصادي باشد.

درست به همين دليل است که نگاهي به روند موفقيت شرکت‌هاي بزرگ مي‌تواند رد پاي اين نوآوري‌ها را به خوبي نشان دهد. اما در دنياي تکنولوژي نوآوري و ابتکار نه تنها يک برگ برنده که رمز موفقيت هر شرکتي مي‌تواند باشد و با اين اوصاف است که به عاملي کليدي تبديل مي‌شود.

حالا ديگر هر شرکت تکنولوژي نوظهوري براي حضور و بقاي خودش در ميان غول‌هاي بزرگ تکنولوژي جهان نيازمند ابتکار عمل و خلاقيت است. با اين اوصاف است که حالا شايد ابتکار و نوآوري که در شرکت‌هاي تازه کار يا Start- upها ديده مي‌شود، در شرکت‌هاي بزرگ و قديمي تکنولوژي کمتر شده باشد. به اين ترتيب است که در فهرست تازه منتشر شده مجله معتبر فوربس از نوآورنه‌ترين شرکت‌هاي جهان، در کنار نام شرکت‌هاي بزرگ تکنولوژي نام شرکت‌هاي نه چندان شناخته شده و جديد اين عرصه هم به چشم مي‌خورد.

اين فهرست شامل صد شرکت برتر جهان از نظر نوآوري و ابتکار است که بيشترين تعداد در ميان آنها به شرکت‌هاي تکنولوژي اختصاص دارد. اين شرکت‌ها از نظر متوسط رشد فروش و درآمد خالص پنج ساله، ارزش شرکت و شاخص مزاياي نوآوري (معياري براي ميزان تمايل سرمايه‌گذاران به سرمايه‌گذاري در يک شرکت با مبلغي بيش از ارزش وجودي آن با توجه به پيش بيني رشد آينده آن است و حداکثر آن برابر 100 است) مورد ارزيابي قرار گرفته‌اند. با اين اوصاف نوآورانه‌ترين شرکت‌هاي تکنولوژي جهان به ترتيب رتبه در اين جدول عبارتند از:

1- Salesforce.com: برترين شرکت جهان از نظر نوآوري در واقع يک توليد کننده برنامه‌هاي کاربردي رايانش ابري براي بنگاه‌ها و شرکت‌هاي تجاري است. اين شرکت در حال حاضر با 5 هزار و 306 کارمند، فروشي برابر 66/1 ميليارد دلار دارد. متوسط نرخ رشد فروش اين شرکت در پنج سال گذشته برابر 5/39 درصد و متوسط نرخ رشد درآمد خالص آن در اين مدت برابر 7/78 درصد بوده است. در حال حاضر ارزش اين شرکت 7/20 ميليارد دلار است و شاخص مزاياي نوآوري آن به 1/75 مي‌رسد. سرمايه بازار اين شرکت تا پايان ماه مارس گذشته برابر 8/16 ميليارد دلار بوده است. اين شرکت نرم‌افزارهاي مديريت مشتري و خدمات مرتبط به آن را براي صنايع و بنگاه‌هاي تجاري مختلف جهان فراهم مي‌آورد. تمام برنامه‌هاي کاربردي اين شرکت مبتني بر سيستم رايانش ابري هستند و به اين دليل اين روزها مورد توجه اغلب شرکت‌ها و صنايع بزرگ دنيا قرار گرفته است. اين شرکت در راستاي توسعه خدماتش اخيرا چند شرکت کوچک فعال در زمينه پلتفرم‌هاي ابري را خريده است.

2- Amazon.com: دومين شرکت نوآورانه جهان هم از ميان شرکت‌هاي تکنولوژي شناخته شده است. اين شرکت که در سال 1994 تاسيس شده است، حالا با سرمايه بازار 8/75 ميليارد دلار و ارزش 7/92 ميليارد دلاري رتبه دوم اين فهرست را به خودش اختصاص داده است. متوسط نرخ رشد فروش و متوسط نرخ رشد درآمد خالص اين شرکت در طول پنج سال گذشته به ترتيب برابر 32 درصد و 6/37 درصد بوده است. شاخص مزاياي نوآوري اين شرکت هم به 9/58 مي‌رسد. اين شرکت در حال حاضر با 33 هزار و 700 کارمند فروشي برابر 2/34 ميليارد دلار دارد. Amazon يک خرده فروشي آنلاين است که از بخش‌هاي بزرگ ديگري مانند تبليغات آنلاين در عرصه بين‌المللي فعاليت مي‌کند. اين شرکت در سال‌هاي اخير به خاطر طراحي و توليد کتاب‌خوان الکترونيکي Kindle سود قابل توجهي را به دست آورده است. در همين راستا اين شرکت در ماه ژانويه 2010 شرکت Touchco را که در زمينه توليد نمايشگرهاي لمسي فعاليت مي‌کند، خريده است.



5- Apple: پنجمين جايگاه اين فهرست به پرطرفدارترين شرکت تکنولوژي سال‌هاي اخير اختصاص دارد. اين شرکت در حال حاضر با سرمايه بازار 28/324 ميليارد دلاري، 46 هزار و 600 کارمند و فروش 28/76 ميليارد دلاري در حال فعاليت است.
در حال حاضر ارزش اين شرکت به 4/303 ميليارد دلار مي‌رسد و شاخص مزاياي نوآوري آن برابر 2/48 است. Apple از نظر بسياري از کاربران سرتاسر جهان نوآورانه‌ترين و منحصر به فردترين محصولات تکنولوژي و ديجيتال شخصي را در سال‌هاي اخير توليد و عرضه کرده است. درست به همين دليل هم هست که اين شرکت در اين سال‌ها توانسته فروش و سود خوبي را به دست بياورد.

7- Google: غول موتور جست‌وجوي اينترنتي دنيا سال‌ها است که طراحي و ارائه سرويس‌هاي نوآورانه و جديد سعي دارد راه‌هاي تازه کسب درآمد را هم تجربه کند. اين شرکت در حال حاضر با 24 هزار و 400 کارمند، سرمايه بازار 84/185 ميليارد دلاري، فروش 32/29 ميليارد دلاري و ارزش 1/138 ميليارد دلاري فعاليت مي‌کند. شاخص مزاياي نوآوري اين شرکت برابر 9/44 است و تمرکز و هدف آن بر ارتقاي راه‌هاي ارتباطي افراد و انتقال اطلاعات است.




15- Infosys Technologies: يک شرکت هندي فعال در زمينه ارائه خدمات کامپيوتري در سطح جهان که در حال حاضر با 113 هزار و 800 کارمند، فروش 07/5 ميليارد دلاري، سرمايه بازار 57/38 ميليارد دلار و ارزش 3/34 ميليارد دلاري فعاليت مي‌کند. شاخص مزاياي نوآوري اين شرکت برابر 1/37 است و متوسط نرخ رشد درآمد خالص آن در پنج سال گذشته به 7/22 درصد مي‌رسد. تخصص اصلي اين شرکت طراحي و توليد نرم‌افزارهاي ويژه صنايع بانکداري و مديريت است.

20- Nintendo: شرکت ژاپني که در حال حاضر يکي از بزرگ‌ترين توليدکنندگان کنسول‌هاي بازي کامپيوتري جهان است با 4 هزار و 425 کارمند، فروش 35/15 ميليارد دلاري، سرمايه بازار 82/39 ميليارد دلاري و ارزش 3/14 ميليارد دلاري فعاليت مي‌کند. شاخص مزاياي نوآوري اين شرکت برابر 35 است و در حال حاضر 26 شرکت زير مجموعه دارد.

34- NetApp: اين شرکت که در زمينه توليد نرم‌افزار و ارائه سرويس‌هاي مديريت و ذخيره اطلاعات فعاليت مي‌کند، در سال 1992 تاسيس شده است. حالا اين شرکت با سرمايه بازار 48/17 ميليارد دلار، ارزش 8/15 ميليارد دلاري و شاخص مزاياي نوآوري 6/31 در حال فعاليت است. محصولات و خدمات اين شرکت براي نياز شرکت‌ها و بنگاه‌هاي تجاري بزرگ طراحي و توليد مي‌شوند.
36- Citrix Systems: اين شرکت آمريکاي نوظهور محصولات و خدمات تکنولوژي را توليد و ارائه مي‌کند که امکان انتقال سرويس‌هاي IT را از طريق زير ساخت‌هاي مجازي و مستقل از مکان، دستگاه يا شبکه فراهم مي‌کند. اين شرکت در حال حاضر با سرمايه بازار 46/13 ميليارد دلاري، فروش 88/1 ميليارد دلاري و ارزش 7/14 ميليارد دلاري، بيش از 230 هزار مشتري و بيش از 100 ميليون کارمند در بيش از 100 کشور جهان دارد.
42- Juniper Networks: اين شرکت آمريکايي در زمينه طراحي، توليد و فروش محصولات و خدمات شبکه‌اي و ارائه زيرساخت‌هاي شبکه‌اي و تجهيزات ارتباطي در سطح جهاني فعاليت مي‌کند. اين شرکت در حال حاضر سرمايه بازار 94/22 ميليارد دلاري و فروش 09/4 ميليارد دلاري داشته، ارزش آن برابر 7/14 ميليارد دلار بوده و شاخص مزاياي نوآوري آن برابر 6/29 است.
54- Adobe Systems: اين شرکت بزرگ سال‌هاست که به خاطر طراحي و توليد سرويس‌ها و نرم‌افزارهاي تحت وب و موبايل خودش در ميان کاربران حرفه‌اي سرتاسر دنيا شناخته مي‌شود. سرمايه بازار اين شرکت تا ماه مارس گذشته برابر 47/17 ميليارد دلار بوده و فروش آن به 8/3 ميليارد دلار رسيده است. اين شرکت ارزشي برابر 1/13 ميليارد دلار داشته و شاخص مزاياي نوآوري آن به 1/24 مي‌رسد.


Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image