جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
نوآورانه‌ترين شرکت‌هاي جهان
-(3 Body) 
نوآورانه‌ترين شرکت‌هاي جهان
Visitor 1733
Category: کامپيوتر
وقتي بحث نوآوري پيش مي‌آيد، طبيعتا شرکت‌هاي تکنولوژي گوي رقابت را از ديگر شرکت‌هاي فعال در بخش‌هاي ديگر مي‌ربايند.


درست به همين دليل هم هست که وقتي قرار مي‌شود فهرستي از نوآورانه‌ترين شرکت‌هاي جهان منتشر شود، اغلب جايگاه‌ها به شرکت‌هاي تکنولوژي اختصاص دارد. وب‌سايت معتبر FastCompany که هر سال فهرستي از نوآورانه‌ترين شرکت‌هاي تکنولوژي را منتشر مي‌کند، امسال هم به تازگي اين فهرست را منتشر کرده است.

در واقع شرکت‌هاي حاضر در اين فهرست شرکت‌هايي هستند که بيشترين تاثير نوآورانه را در صنايع مختلف و فرهنگ مردم گذاشته‌اند. اين شرکت‌ها با راي کاربران اين وب سايت و البته شاخص‌ها و معيارهاي مشخصي انتخاب و معرفي شده‌اند. به اين ترتيب پنجاه شرکت از نوآورانه‌ترين شرکت‌هاي جهان معرفي شده‌اند که در آن جايگاه‌هاي اول به شرکت‌هاي بزرگ و شناخته شده‌اي مانند Apple، Facebook، Google و Amazon اختصاص پيدا کرده است.

در اين فهرست عنوان نوآورانه‌ترين شرکت به خاطر امکان ويژه برنامه Siri براي قدم زدن و حرف زدن با يک محصول ديجيتال شخصي به Apple اختصاص يافته است. اين چيزي است که به عقيده کارشناسان رقباي اين شرکت مانند Amazon و Google را به عرصه رقابتي جدي‌تري وارد کرده است. علاوه بر اينها، حاکميت iPad بر بازار جهاني تبلت‌ها و ارائه امکاناتي مانند دوربين عکاسي تعبيه شده روي iPhone 4S که چند سال پيش تنها 500 دلار ارزش داشت، آن را از ديگر شرکت‌هاي تکنولوژي متمايز مي‌کند. Facebook رتبه دوم اين فهرست را به خاطر 800 ميليون کاربر فعال را به‌دست آورده است.

بسياري مي‌گويند ميزان اطلاعات کاربران اين شبکه اجتماعي پر طرفدار هر سال تا بيش از دو برابر افزايش پيدا مي‌کند، حالا با ورود اين شرکت به بازار سهام بعضي کارشناسان پيش‌بيني مي‌کنند که به ارزشي بيش از شرکت قديمي و بزرگ Amazon هم برسد. Google هم به خاطر گسترش زمينه فعاليت‌هايش در بخش‌هاي مختلف عنوان سوم اين فهرست را در اختيار دارد. حالا Google از يک محصول واحد به يک فرمانروايي اينترنتي تبديل شده است. حالا سيستم عامل آندرويد اين شرکت در سال ميلادي گذشته باعث فروش بيش از 250 ميليون دستگاه موبايل‌هاي هوشمند در سرتاسر جهان شده است. کتابخوان Kindle و تبلت Kindle Fire شرکت Amazon هم باعث شد تا اين شرکت به خاطر سابقه طولاني فعاليتش در صنعت تکنولوژي عنوان چهارم اين فهرست را به خودش اختصاص بدهد.


SQUARE: «جک دورسي» توانسته با دو شرکت، عنوان پنجم و ششم اين فهرست را به تلاش‌هايش در صنعت تکنولوژي اختصاص بدهد. او موسسه شرکت SQUARE و مخترع شبکه اجتماعي Twitter است. حالا SQUARE به خاطر جادوگري در تجارت رتبه پنجم را در اختيار گرفته است. اين شرکت در زمينه طراحي و ارائه برنامه‌هاي کاربردي براي پرداخت‌هاي موبايلي فعاليت مي‌کند. اين شرکت در ماه مه سال 2010 راه‌اندازي شد و حالا در اين مدت کم توانسته رشد خوبي داشته باشد. اولين محصول اين شرکت يک دستگاه کارت اعتباري خوان بود که طراحي شبيه به جاي کارت اعتباري داشت و از يک ورودي هدفون هم بهره مي‌برد. اين دستگاه به گوشي‌هاي موبايل متصل مي‌شود و به راحتي امکان پرداخت را به کاربرانش مي‌دهد. رتبه ششم اين فهرست هم به خاطر گسترش ديالوگ‌هاي جهاني به شرکت Twitter تلاش بزرگ‌تر دورسي در دنياي تکنولوژي، اختصاص يافته است.

Occupy Movement: يک منبع تکنولوژيک و آنلاين براي اتفاقات اجتماعي و سياسي اخير آمريکا يا همان جنبش وال استريت را اشغال کنيد.



اين وب سايت در واقع آخرين و جديدترين اخبار مربوط به اين جنبش را پوشش مي‌دهد و انقلاب تکنولوژيکي در روند اين جنبش ايجاد کرده است.




Tencent: هشتمين شرکت نوآورانه جهان يکي از بزرگ‌ترين شرکت‌هاي اينترنتي چين است که به خاطر تغذيه اينترنت چين با سرويس‌هاي ارزش افزوده و تبليغات آنلاين اين عنوان را به خودش اختصاص داده است. به گفته بسياري از کارشناسان اين شرکت حاکميت سرويس‌هاي اينترنت در چين را در اختيار دارد. درآمد خالص اين شرکت براي يک فصل برابر يک ميليارد دلار بوده است.




Life Technologies: عنوان نهمين شرکت نوآورانه جهان را براي بکار بردن تکنولوژي در علم ژنتيک و انجام بيش از نه ميليون تحقيقات مختلف در اين زمينه، در اختيار گرفته است. اين شرکت به خاطر استفاده هوشمندانه از تراشه‌هاي الکترونيکي در علم ژنتيک در سال‌هاي اخير شهرت زيادي پيدا کرده است.




SolarCity: اين شرکت به خاطر گسترش تجارت انرژي خورشيدي عنوان دهم اين فهرست را در اختيار گرفته است. «ليدون ريو» مديرعامل آن در اين مورد مي‌گويد: «بيش از پنج هزار شرکت فعال در اين زمينه در آمريکا وجود دارد، اما اغلب آنها به خاطر عقب ماندن از روند رشد تکنولوژي، از تجارت هم عقب مانده‌اند.» اين شرکت به خاطر طراحي و توليد شارژرهاي خورشيدي بزرگ و خودروهاي الکترونيکي شهرت زيادي دارد.




HBO: يک شبکه تلويزيون کابلي آمريکايي که زير مجموعه Time Warner يکي از امپراتوري‌هاي رسانه‌اي جهان است که حالا به خاطر آنکه تنها شبکه تلويزيوني است که از دنياي ديجيتال بهره مي‌برد، عنوان يازدهمين شرکت نوآورانه جهان را در اختيار دارد. حالا اين شرکت رقيبي جدي براي شرکت Netflix به حساب مي‌آيد. اين شرکت اولين سرويس موبايل تي وي جامع و گسترده را هم ارائه کرده است.




دانشگاه نيو همپشاير جنوبي: به خاطر ارتقاي سطح کيفي آموزش و تحصيلات به صورت آنلاين و آفلاين رتبه دوازدهم اين فهرست را دارد. حالا اين دانشگاه به روياي بزرگ علاقه‌مندان به تحصيلات عالي تبديل شده است؛ دانشگاهي که با خدماتي مانند مرکز مشاوره تحصيلي آنلاين حالا به بزرگ‌ترين مرکز تحصيلات عالي آنلاين دنيا تبديل شده است.


Tesla Motors: شرکتي در دره تکنولوژي که به خاطر ترکيب هنر و تکنولوژي در ساخت و طراحي خودروهاي الکتريکي شهرت دارد و حالا به سيزدهمين شرکت نوآورانه جهان تبديل شده است. در حال حاضر توليد باتري‌هاي با تکنولوژي و ساختار کم‌مصرف و سازگار با محيط زيست بزرگ‌ترين پروژه اين شرکت است که تا سال 2013 طول مي‌کشد.

Patagonia: يک شرکت توليدکننده لباس و پوشاک که به خاطر توليد البسه طبيعي با مصرف کمترين انرژي در فرآينده توليد شهرت دارد.

اين شرکت در سال 2011 فروشي برابر 500 ميليون دلار داشته است و در حال حاضر چهاردهمين شرکت نوآورانه جهان است.




Jawbone: هجدهمين شرکت نوآورانه جهان به خاطر تغيير سبک زندگي با موبايل اين رتبه را به‌دست آورده است.
اين شرکت با ارزشي برابر 5/1 ميليارد دلار يکي از فعال‌ترين شرکت‌هاي خصوصي جهان است که در زمينه طراحي و توليد لوازم جانبي انواع گوشي‌هاي موبايل فعاليت مي‌کند. اين شرکت اولين توليدکننده هدست‌هاي بلوتوث در دنيا بوده است.




Dropbox: اين شرکت کوچک به خاطر تغيير شکل فرآينده به اشتراک‌گذاري فايل به يک تجارت بسيار بزرگ حالا بيست‌ودومين شرکت نوآورانه جهان است.
ساختار فعاليت اين شرکت مبتني بر سيستم رايانش ابري است و به اين ترتيب درآمدي بيش از 100 ميليون دلار در سال 2011 به‌دست آورده است.
LinkedIn: يک شبکه اجتماعي پر طرفدار که به خاطر کاربردهاي مفيدش در زندگي روزمره حالا عنوان سي‌امين شرکت نوآورانه جهان را به خودش اختصاص داده است.
اين شرکت سال گذشته ميلادي وارد بازار سهام و بورس هم شده است.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image