جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
نوروز خود را ديجيتالي كنيد
-(3 نفر) 
نوروز خود را ديجيتالي كنيد
بازدید 1971
گروه: کامپيوتر
دنياي اقتصاد - در دنياي امروز با رشد علم و تكنولوژي، كمتر خانه‌‌اي را مي‌توان يافت كه از وجود سيستم‌هاي صوتي و تصويري بي بهره باشد. چرا كه اين تجهيزات جادويي حجم زيادي از اوقات فراغت و حتي اوقات كاري ساكنان زمين را پر مي‌كنند.

اما اكنون با پيشرفت تكنولوژي و رقابت شديد ميان شركت‌هاي توليدكننده هر روز محصولات جديدي از سيستم‌هاي صوتي و تصويري وارد بازار مصرف مي‌شود به طوري كه در بازار لوازم صوتي و تصويري ايران تنوع بالايي از اين محصولات را مي‌توان شاهد بود. به طوري كه مركز فروش لوازم صوتي و تصويري در خيابان حافظ نيز با وجود چندين مغازه كوچك و بزرگ صحنه رقابت تنگاتنگي را براي مارك، مدل و سايزهاي گوناگون دارند.

در اين بازار كه هرروز بازديدكنندگان زيادي هم دارد. از نمايندگي شركت‌هاي معتبر صوتي و تصويري تا توليدكنندگان گمنام، كالاهايشان را براي فروش عرضه مي‌كنند تا مشتريان بر اساس نوع سليقه، كيفيت محصول، رنگ، شكل، اندازه و از همه مهمتر بودجه سيستم‌هاي صوتي و تصويري مورد نياز خود را خريداري كنند.

از آنجا كه ايراني‌ها تمايل زيادي به خريد كالاهاي جديد دارند با همه محدوديت‌هاي اقتصادي از تكنولوژي جديد صوتي و تصويري دنيا چندان عقب نيستند و بازار خوبي هم براي توليدكنندگان خارجي محسوب مي‌شوند. اگر خيابان جمهوري را به سمت پل حافظ طي كنيم فروشگاه‌هاي متعددي از لوازم صوت و تصويري را مي‌بينيم كه بيشتر به ارائه محصولات صوتي و تصويري خارجي مشغولند و توليدات داخلي كمتري به چشم مي‌آيد.

شايد بتوان لوازم صوت وتصويري را جزو آن دست كالاهايي دانست كه بيشتر مواقع از بازار پرنوساني برخوردارند. البته اين موضوعي است كه فروشندگان انواع لوازم صوت و تصويري به آن اشاره مي‌كنند و معتقدند كه با نزديك شدن به ايام عيد نوروز و بعضي فصل‌هاي سال، بازار رقابتي در بين انواع برندهاي صوت و تصويري به وجود مي‌آيد.

برگزاري جشنواره‌هاي فروش نوروزي، تخفيف‌هاي ويژه براي ايام نوروز، برگزاري مسابقات با جايزه‌هاي ويژه از سوي شركت‌هاي توليدكننده لوازم صوتي و تصويري از آن دست روش‌هايي است كه هر يك از اين شركت‌هاي موجود براي معرفي محصول و جلب مشتري به آن مي‌پردازند.

اگر اين روزها سري به بازار جمهوري مي‌زديد از تبليغات متعدد شركت‌هاي فروشنده لوازم صوتي و تصويري آگاه مي‌شديد. به طور مثال شركت سوني‌ دراين ايام براي جلب بيشتر مشتري در ازاي خريد كالاهاي مارك سوني به خريداران خود كاپشن هديه مي‌دهد و شركت سامسونگ نيز با برگزاري قرعه‌كشي يك دستگاه ماشين بي‌ام‌و در نظر گرفته است. همچنين شركت توشيبا در ازاي خريد از اين شركت يك دستگاه دي‌وي‌دي اهدا مي‌كند.

هر چند شايد اين روزها بازار جمهوري مملو از بازديدكنندگان بي‌شماري باشد كه به مدد خريد گوشي تلفن‌همراه سري هم به ويترين‌هاي پرزرق و برق لوازم صوتي و تصويري مي‌زنند اما به اعتقاد برخي از فروشندگان اين بازار، خريد و فروش لوازم صوت و تصويري چندان رونقي ندارد و قدري نابسامان است.

چرا كه نبود نقدينگي تا حدودي اين شرايط را ايجاد كرده است. «زماني» يكي از فروشندگان انواع لوازم صوتي و تصويري معتقد است نبود نقدينگي و بالا بودن قيمت سيستم‌هاي صوتي و تصويري تا حدودي رونق را از بازار خريد و فروش لوازم صوتي و تصويري گرفته است.

وي همچنين به يكي از مشكلات اين بازار اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «يكي از مسائلي كه اين روزها براي بازار لوازم صوتي و تصويري اتفاق افتاده بازار رقابتي است كه شركت‌هاي مختلف براي فروش بيشتر محصولات خود به كار مي‌گيرند. به طوري كه بعضي از فروشندگان يك برند خاص براي فروش محصولات سعي مي‌كنند اجناس خود را با قيمتي به مراتب پايين‌تر از نرخ تعيين شده نمايندگي‌ها به فروش برسانند.

به طور مثال اگر نمايندگي براي تلويزيون‌هاي LCD خود قيمت 2ميليون تومان در نظر بگيرد فروشگاه‌هاي لوازم صوتي و تصويري براي اينكه بتوانند محصول خود را بهتر به فروش برسانند مجبورند آن LCD را با قيمت يك‌ميليون و 900هزار تومان به فروش برسانند تا به نقدينگي دست يابند.»

به گفته اين فروشنده اين موضوع هميشه در بازار لوازم صوتي و تصويري بوده است و در حال حاضر نيز بيشتر شده است.

بازار فروش سيستم‌هاي تصويري
اما در بازار خريد و فروش انواع تلويزيون‌هاي موجود در بازار آنچه كه بيشتر از همه توجه بازديدكنندگان را به خود جلب مي‌كند تلويزيون‌هاي LCD و پلاسما است كه اكنون به عنوان آخرين تكنولوژي فراگير دنيا حرف اول را مي‌زند.

شفافيت و وضوح بالاي تصوير و جاگير نبودن اين نوع تلويزيون‌ها را مي‌توان از جمله عوامل محبوبيت اين كالا دانست.

هر چند كه در حال حاضر قيمت انواع تلويزيون‌هاي LCD و پلاسما بيش از يك ميليون تومان است اما به اعتقاد شاكري يكي از فروشندگان انواع لوازم صوتي و تصويري در بازار جمهوري، پيش‌بيني مي‌شود تا دو سال آينده بيشتر خانه‌ها به اين نوع تلويزيون‌ها مزين خواهد شد. اين فروشنده همچنين به فروش بالاي انواع تلويزيون‌هاي LCD نسبت به ديگر انواع تلويزيون اشاره مي‌كند.

به خصوص در اين ايام كه بعضي خانواده‌هاي با درآمد بالا ترجيح مي‌دهند تماشاگر فيلم‌هاي ايام نوروزي از طريق تلويزيون‌هاي LCD باشند. اما قيمت انواع تلويزيون‌هاي LCD مارك سامسونگ در حال حاضر ثابت است و بدون تغيير قيمت به فروش مي‌رسد.

همچنين انواع LCDهاي ال جي و پاناسونيك نيز با ثبات قيمت روبه‌رو هستند اما به اعتقاد يكي از نمايندگان فروش سوني بعضي از مدل تلويزيون‌هاي LCD اين مارك با افزايش قيمت 100 تا 150هزار تومان به فروش مي‌رسد كه آن نيز به علت تقاضاي بالا و عرضه كم اين محصول است.

اما در بازار انواع LCD موجود در بازار مارك‌هاي سامسونگ، سوني، ال جي و پاناسونيك به ترتيب جزو پرفروش‌‌هاي اين محصول به حساب مي‌آيند.

چهار باندهاي پرطرفدار
اگر در بازار تلويزيون به فروش تلويزيون‌هاي LCD در مقابل تلويزيون‌هاي معمولي اشاره كنيم در بازار دي وي دي و وي سي دي به فروش بالاي سينماي خانگي مي‌توان اشاره كرد. به طوري كه به گفته يكي از فروشندگان، برخي خانواده‌ها براي جور كردن (ست كردن) دستگاه صوت و تصوير خانه خود ترجيح مي‌دهند سينماي خانگي را انتخاب و از خريد انواع دستگاه‌ دي وي دي و وي سي دي چشم‌پوشي كنند. چرا كه از طريق خريد اين وسيله به سيستم صوتي و تصويري مجهز دست مي‌يابند كه از امكانات بيشتري برخوردار است.

البته قيمت دستگاه‌هاي سينماي خانگي بسته به قابليت آنها از 200 تا 800هزار تومان متغير است.
در‌حال‌حاضر قيمت انواع سينماي خانگي مارك سوني از 200هزار تا 420هزار تومان قيمت دارد. ضمن اين كه همين كالا در مارك‌ پاناسونيك بين 300هزار تا 400هزار تومان به فروش مي‌رسد.

اما قيمت انواع سينماي خانگي سامسونگ نيز از 320 تا 530هزار تومان است.

همچنين انواع سينماي خانگي مارك ال‌جي نيز با قيمت 300هزار تا 740هزار تومان خريد و فروش مي‌شود.
البته بيشتر فروشندگان برندهاي لوازم صوتي و تصويري انواع دي‌وي‌دي‌ و وي‌سي‌دي خود را بين 60 تا 200هزار تومان به فروش مي‌رسانند.
جالب است بدانيد كه انواع دستگاه‌هاي ويدئو VHS نيز در‌حال‌حاضر در بازار به ندرت يافت مي‌شود و 60 تا 150هزار تومان قيمت دارد.
اما فروشندگان لوازم صوتي و تصويري معتقدند با ورود كالايي چون وي‌سي‌دي و دي‌وي‌دي به خصوص سينماي خانگي و سيستم‌هاي چند كاره علاوه بر ضبط و پخش صدا، قابليت پخش تصوير را نيز دارند.
ميزان فروش سيستم‌هاي صوتي كه تا چند سال پيش بسيار مورد استقبال قرار مي‌گرفتند، كاهش يافته است.
از طرفي قيمت بالاي سيستم‌هاي صوتي عاملي مضاعف براي كاهش استقبال مصرف كنندگان از اين كالا شده است.
طبق اعلام فروشندگان در‌حال‌حاضر يك دي‌وي‌دي و وي‌سي‌دي پلير با امكانات مناسب حدود 100 تا 150هزار تومان قيمت دارد اما يك ضبط صوت با كارايي محدود با قيمتي بيش از 300هزار تومان در بازار به فروش مي‌رسد.
اضافه کردن نظر
نام:
پست الکترونيک:
نظرات کاربران:
کد امنیتی: تصویر امنیتیتغییر عکس