جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
نوکيا E61 ، عصاي دست ايميل بازان
-(10 نفر) 
نوکيا E61 ، عصاي دست ايميل بازان
بازدید 1700
گروه: کامپيوتر
آي تي ايران - گوشي موبايل E61 نوکيا پاسخي است به بلک بري (BlackBerry) ، ابزار متحرک دريافت و ارسال ايميل که همواره مورد توجه و علاقه مصرف کنندگان بوده است.

در ظاهر اين دو رقيب نکات مشترک متعددي دارند. E61 صفحه نمايشگري دارد که تقريبآ نصف ابعاد گوشي را به خود اختصاص مي دهد که صفحه کليد درست در زير آن قرار گرفته است. اين طراحي کار با آن با يک دست را آسان مي کند بويژه در مقايسه با مدلهاي ديگري ازنوکيا که داراي صفحه کليد باز شو به شکل صدفي ( يا لپ تاپي ) بودند( مانند 9300 يا 9500) که کار با آنها وقتي روي سطح ميز قرار مي گرفتند بسيار راحت بود اما با يک دست ويا در حال حرکت بسيار مشکل.



در حالي که در اين مدل با استفاده از جوي استيک کوچک و دگمه هاي عملياتي (Function keys) قرار گرفته درزير صفحه نمايشگرتقريبآ اغلب امکانات گوشي قابل استفاده است ضمن آنکه صفحه کليد استاندارد آن امکان تايپ نوشته هاي طولاني را به راحتي امکان پذير مي کند.
E61 با سيستم عامل سمبين (Symbian) کار مي کند که کار با آن براي اکثر مصرف کنندگان ( بويژه کاربران کامپيوتر) آسان است. اين سيستم عامل چون توسط ساير توليد کنندگان نيز حمايت مي شود نويسندگان نرم افزارهاي جانبي را تشويق مي کند که براي اين گوشي نيز برنامه هاي کمکي و جانبي طراحي کنند.

اما نرم افزار ايميلي که روي E61 توسط نوکيا نصب شده است از نکات کليدي اين گوشي است. در بلک بري تنها انتخاب، نرم افزار ايميل خاص بلک بري است اما در ٍE61 نرم افزار نصب شده با اغلب استانداردهاي نرم افزارهاي ايميلينگ از نرم افزار هاي رايج گرفته تا سرورهاي اپراتورهاي معتبر دنيا مانند Vodafone ‘s Business Email و حتي با رقيب خود يعني بلک بري نيز سازگار است. ضمن آنکه وجود سيستم LAN بي سيم در اين گوشي اين امکان را به کاربر مي دهد که بسيار سريع ايميل هاي خود را از طريق اينترنت نيزچک کند.

امتياز ديگر اين گوشي نرم افزاري است که امکان برقراري تماس هاي صوتي از طريق اينترنت را مي دهد. اين امکان اگر توسط شرکت هاي بزرگ سرويس دهنده VoIP پشتيباني شود اين گوشي را تبديل به يک ابزار بي سيم در محل کار و يا حتي در راه مي کند اگرچه اين امکان نياز به وجود زير ساخت مربوطه مخابراتي خود دارد.

اما نقطه ضعف اين گوشي نسبت به ساير رقبا مجهز نبودن امکاناتي مانند دوربين است. امکاني که امروزه به جز لاينفک گوشي هاي موبايل تبديل شده است. اين گوشي بهمراه يک هدست استريو و يک music player ارائه مي شود و امکان GPS بصورت اضافي روي آن قابل نصب است، قابليت باتري فوق العاده بوده بصورتي که مي توان حتي سه روز بدون شارژ از آن استفاده کرد.

اينکه اين گوشي تا چه حد در حوزه کاري خود موفق مي شود در آينده مشخص خواهد شداما با توجه به اقبال و پشتيباني اپراتورهاي بزرگ از آن بنظر مي آيد بلک بري بايد آنرا بعنوان رقيب اصلي خود تلقي کند.

نمره : 5/4 از 5
ويژگي هاي مورد نظر موافقان : 3G ، WiFi و اينترنت تلفني
ويژگي هاي مورد نظر مخالفان : نبودن امکان حافظه اضافي، خوشايند نبودن طراحي صفحه کليد براي همه
قيمت : براي مشترکين Vodafone از مجاني تا 110 پوند بسته به قرارداد.

اضافه کردن نظر
نام:
پست الکترونيک:
نظرات کاربران:
کد امنیتی: تصویر امنیتیتغییر عکس