جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
نوکيا و مايکروسافت، تلاقي دو مقهور
-(3 Body) 
نوکيا و مايکروسافت، تلاقي دو مقهور
Visitor 1716
Category: کامپيوتر
روز گذشته روساي دوغول مايکروسافت و نوکيا درلندن در مقابل چشمان کنجکاو خبرنگاران از همکاري مشترک براي ايجاد يک اکوسيستم مشترک موبايل خبر دادند. هرچند در جهان تکنولوژي از اين دست ادغام‌ها و اشتراک‌ها کم نبوده، اما ويژگي اين همکاري مشترک تاثيرگذاري آن روي بازار 600 ميليارد دلاري گوشي است که امروزه بخش قابل‌توجهي از سرمايه‌گذاري آي تي را تشکيل مي‌دهد.

به طور ساده مهم‌ترين بخش اين همکاري مشترک شامل استفاده نوکيا از سيستم نرم‌افزاري ويندوز روي گوشي‌هاي اين شرکت است. موضوعي که به خودي خود مي‌تواند مايکروسافت را برنده اصلي اين اشتراک نشان دهد. اما تحولات يک سال اخير نشان داده که نوکيا براي حضور در بازاري که ديگر فقط ساخت يک محصول فيزيکي (حتي با قابليت) پاسخگو نيست، چاره‌اي جز اتخاذ استراتژي‌هاي جديد ندارد.

بي‌شک در ايجاد اين اشتراک نقش استفان الوپ مديرعامل جديد نوکيا که سابقه کار در مايکروسافت را هم در کارنامه دارد، تعيين‌کننده بوده است. الوپ چند روز قبل در نامه‌اي جنجالي خطاب به کارکنان نوکيا که به رسانه‌ها هم راه يافت به صراحت از سقوط نوکيا در صورت ادامه روند فعلي خبر داده بود. به گفته الوپ، اپل با ايجاد يک اکوسيستم بسته موفق براي دستگاه‌هاي گران قيمت خود (آي‌فون، آي‌پد و آي‌پاد) و آندرويد با ايجاد يک پلت فرم باز و جذاب براي گوشي‌هاي ارزان قيمت، بسيار توفيق يافته‌ است.در اين ميان الوپ نوکيا را مجبور به انتخاب راهکاري براي مقابله با اين وضعيت جديد مي‌بيند.

اين راهکار که ايجاد فضاي مشترک کاري با مايکروسافت است، اما چندان آسان نمي‌نمايد. ويندوز فون (حتي در مقايسه با سيمبيان) سيستم‌عامل محبوبي نيست، اما حداقل قدرت نوکيا را به روي وجهه سخت‌افزاري دستگاه‌ها معطوف مي‌کند، موضوعي که نقطه ضعف و قوت نوکيا تواما قلمداد شده است.در مقابل ويندوز فون هم سرانجام از سوي يک برند توليد گوشي به طور جدي مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد. موضوعي که دغدغه مايکروسافت بوده است. با هر تحليل حضور مشترک نوکيا و مايکروسافت ايجادکننده قدرت جديدي در ايجاد مثلثي موبايلي است. موضوعي که نمايانگر فشرده شدن رقابت‌ها در اين عرصه و باقي ماندن رقبايي است که پيش از اين تصور مي‌شد به‌زودي عرصه را به ديگران مي‌سپرند.

Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image